Gå til innhold

Tråd for mislykkede hobbyprosjekter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel det meste....

Dette gjorde jeg idag:

Jeg ville sy en hvetepute og gikk til innkjøp av tre kilo hvetekorn. Og så fikk jeg den lysende ideen å klippe opp en gammel lammeullsgenser og bruke denne. Klippet av halsen og klippet genseren av nederst. Sydde to fine (og ganske rette, til å være meg) kanaler. Sydde søm ved ermåpningene.

Og så fylte jeg saken med korn.... Og det ble mel OVERALT. Og selv om puten var sydd ordentlig sammen sprutet det mel bare jeg leet på puten, prøvde å dunke av det verste ute, men tøt ut mel fra hver bittelille maske.

Sukk, skuffet!!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har utallige ganger vært impulsiv og gått til innkjøp av diverse som jeg skal lage.

Sannheten er at jeg ikke er på langtnær så flink som jeg ønsketenker at jeg er :(

Strikkekurven har endt i boden....

Nå tror jeg at jeg skal sy et pinoccioteppe ....men stopper meg selv fra innkjøp der fordi jeg vet det ikke går.Detvsom passer meg best er sånne barnesett fra Panduro e.l.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg gikk til innkjøp av lerret(stort) farver,pensler og rigget meg til

Hadde store ideer om hvordan det ville bli. Det var nok ikke så enkelt.

Det ble med den gangen

Anonym poster: e55b49421004a4500f3a5ff6621f1d10

Skrevet

Jeg får også sånne fikse ideer om å lage ting. Det jeg kommer på i farten er en kanin jeg skulle strikke, som skulle fylles med vatt. En rosa bamse-kanin av lyserosa sånn hårete garn. Jeg strikket ørene, ganske fornøyd, og jeg strikket halen/dotten, og det ble med det..

Det var ungen til bestevenninna mi som skulle få den da hun ble født. Dattera er nå 11 (!!) år, og garnet ligger fortsatt i boden med strikkepinner i.. :sjenert:

• Liker 5
Skrevet

Da jeg var gravid med førstemann bygde jeg virkelig rede så det holdt. Strikket og heklet og styrte på. Babyen kom i august; og perfekt mamma som jeg var skulle jeg lage hjemmelaget julekalender. Fant et flott bilde i en broderikatalog, og kunne se for meg hvor fint dette kom til å bli med 24 små gaver hengende rundt. Ikke noen vanlig kalender ( med store sting) nei, det var nisse med gaveliste, julepynt, hund osv osv. Elleve sting pr cm var det også, men skit au, hva gjør man vel ikke for vidunderet?

Vel, broderiet kom i posten og jeg satte i gang. Det meste av julenissen er ferdig., Jenta blir 18 år i august. Tror ærlig talt ikke den kalenderen blir ferdig til mine barnebarn engang.......

• Liker 15
Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Ha! Dette er virkelig tråden for meg. Jeg har en hel BOD fyllt opp med hobbyprosjekter jeg aldri kommer til å fullføre.

Jeg aner ikke hvor mange tusen jeg har kastet bort opp gjennom årene på impulsivt fjas.

Her en dagen fikk jeg for meg at jeg skulle lage et akvarium av en gammel PC-monitor. Takk gud for at partneren min stoppet meg før jeg registrerte kontonummeret mitt på e-bay....

Jeg kan nevne ting som ble prøvd og feilet:

- Filting

- Strikking

- Decupage (staves det slik??)

- Dropskoking

- Maling (noen som tenger staffeli, akrylmaling, lerret og palett??)

- Sying

- Broderi

- div jule- påske og st.hans pynt

- stencil graffiti (noen som trenger spraymaling??)

Pluss en hel del prosjekter av typen "akvarium av PC-monitor".

Endret av Alice123
  • Liker 11
Skrevet

I sommer skulle jeg strikke Space Invader-genser til kjæresten min. Han er veldig bred over skuldrene og veldig smal over hoftene, og alt han kjøper må sys inn, så i samråd med hun på butikken og mamma trikset jeg oppskrifte til å være S i midjen og M ellers. Det viste seg at jeg strikker uuuutrolig stramt. Da sommerrn nærmet seg slutten og kjæresten endelig kom til meg, var hele kroppsstykket og ett erme strikket. Da var det bare å innse at genseren var så trang at den var for liten til til og med meg...

Mamma rekket opp hele genseren, kjøpte større pinner og sendte alt i posten til meg. Er kommet til halsen på kroppen nå, og har målt genseren mot kjæresten ca hver femte cm for å være sikker på at den passer ;)

• Liker 1
Skrevet

Hehe, dette er såååå meg. I mitt hode er jeg verdensmester i scrapping og baking! Forestiller meg de mest fantastiske kakene jeg skal bake, og hvor vanskelig kan det nå være med en to etasjer-kake med smørkrempynt og stæsj? Vel, kakene blir skeive, ujevne og kremen blir ujevn i farge, stygg, ujevn, total feil og alt blir bare så vel FEIL!!!!! Hvorfor er jeg ikke en så god baker som jeg er i hodet mitt?? :jolie::trist:

• Liker 1
Skrevet

Jeg glemte å nevne alle bakeprosjektene mine. De er det nok av....

Det samme med safting, sylting, hermetisering og å lage div. kjøttruller og annet pålegg.

Jeg har klart å rote sammen en brukandes likør, da.

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften sier vel det meste....

Dette gjorde jeg idag:

Jeg ville sy en hvetepute og gikk til innkjøp av tre kilo hvetekorn. Og så fikk jeg den lysende ideen å klippe opp en gammel lammeullsgenser og bruke denne. Klippet av halsen og klippet genseren av nederst. Sydde to fine (og ganske rette, til å være meg) kanaler. Sydde søm ved ermåpningene.

Og så fylte jeg saken med korn.... Og det ble mel OVERALT. Og selv om puten var sydd ordentlig sammen sprutet det mel bare jeg leet på puten, prøvde å dunke av det verste ute, men tøt ut mel fra hver bittelille maske.

Sukk, skuffet!!

bare nysgjerrig. Hva bruker du det til egentlig? Hva r forskjellen på en hvetepute og en vanlg pute?

Anonym poster: e55b49421004a4500f3a5ff6621f1d10

Skrevet

Herlig tråd...

Har selv en halvstrikket tøffel i et skap på stua, går vel mer på latskap at den aldri er blitt ferdig (men er nå to vintre siden den ble påbegynt).

Ellers har jeg noen halvferdige scrappeprosjekter, men de pleier å bli ferdige til slutt da.

Men mitt beste eksempel er vel fra barneskolen, skulle sy et veggbilde med Noas Ark av alle ting. Jeg og en venninne skulle lage hvert vårt, men da jeg var syk så havnet jeg litt etter. Venninnen ble ferdig og startet på mer fristende prosjekter, så jeg hang meg på der. Da lærerinnen fant mitt halvferdige teppe og konfronterte meg så nektet jeg på at det var mitt og etterhvert ble det smuglet hjem og arkivert der...

Og nå innbiller jeg meg at jeg skal hekle lyslykter... ja, ja, får se om jeg kan oppdatere denne tråden etterhvert.

• Liker 1
Skrevet

Jeg glemte å nevne alle bakeprosjektene mine. De er det nok av....

Det samme med safting, sylting, hermetisering og å lage div. kjøttruller og annet pålegg.

Jeg har klart å rote sammen en brukandes likør, da.

Ha ha, da er vi to! Sylting og hermetisering ble det faktisk noe av - den ene gangen, og det fordi jeg allerede hadde solgt skinnet (lovet det bort). Kirsebærlikøren ble ikke så ille her heller, men det var fordi noen hadde helt både sprit og sukker i norgesglasset på forhånd. Var bare og fylle på med bær og snu det en gang i uka.

Lovte "verdens beste" til kolleger, etter 24 egg ble det likevel kjøpekake.

Gikk løs på veggen med mørke grønn lasur og fille. Stua ble til en grotte. For ikke å snakke om alle hullene i veggen over soveromsvinduene etter alle de gode idéene til gardinoppheng.

Og det er mange flere idiotiske påfunn...

Skrevet

Ha ha, da er vi to! Sylting og hermetisering ble det faktisk noe av - den ene gangen, og det fordi jeg allerede hadde solgt skinnet (lovet det bort). Kirsebærlikøren ble ikke så ille her heller, men det var fordi noen hadde helt både sprit og sukker i norgesglasset på forhånd. Var bare og fylle på med bær og snu det en gang i uka.

Lovte "verdens beste" til kolleger, etter 24 egg ble det likevel kjøpekake.

Gikk løs på veggen med mørke grønn lasur og fille. Stua ble til en grotte. For ikke å snakke om alle hullene i veggen over soveromsvinduene etter alle de gode idéene til gardinoppheng.

Og det er mange flere idiotiske påfunn...

Jeg har planlagt å lage eplekake siden september. Likøren min ble kjempegod, men jeg har til gode å helle den over på flasker. Enn så lenge fisker jeg den opp med skje og siler den oppi likørglass :fnise:

Jeg har kjøpt inn sil og trakt og flasker, men har bare ikke kommet så langt ennå.... (tre måneder på overtid!)

Skrevet

Jeg har planlagt å lage eplekake siden september. Likøren min ble kjempegod, men jeg har til gode å helle den over på flasker. Enn så lenge fisker jeg den opp med skje og siler den oppi likørglass :fnise:

Jeg har kjøpt inn sil og trakt og flasker, men har bare ikke kommet så langt ennå.... (tre måneder på overtid!)

Eplekaker har jeg laget noen ganger, og det er ikke så vanskelig.

Men likøren mener jeg å huske at jeg silte gjennom en kjøkkenhåndkle, og min mor helte den opp i små flasker med sløyfe på og delte dem ut på gamlehjemmet! :)

Skrevet

Eplekaker har jeg laget noen ganger, og det er ikke så vanskelig.

Men likøren mener jeg å huske at jeg silte gjennom en kjøkkenhåndkle, og min mor helte den opp i små flasker med sløyfe på og delte dem ut på gamlehjemmet! :)

Jeg vet den EGENTLIG skal siles gjennom kjøkkenhåndkle, men jeg hadde tenkt til å ta en spansk en og sile gjennom sil i første omgang for å se hvordan det ble (har kjøkkenhåndkle i bakhånd).

Jeg har kjøpt kjempemange søte små flasker som vel er på 2dl hver. Tanken var å gi en flaske sammen med julegaven på julaften.

Men nå er det 13. mars, så du ser jo hvor langt jeg kom med det prosjektet ;)

Skrevet (endret)

Ja, her er da pepperkakehuset på 1 meter. Det ble aldri fullført, og var i samme utseende, på samme sted, til det ble kastet i begynnelsen av februar :fnise:

Beklager kjipt øl i bakgrunnen :tree:

Endret av UnderCover
  • Liker 5
Skrevet

Jeg vet den EGENTLIG skal siles gjennom kjøkkenhåndkle, men jeg hadde tenkt til å ta en spansk en og sile gjennom sil i første omgang for å se hvordan det ble (har kjøkkenhåndkle i bakhånd).

Jeg har kjøpt kjempemange søte små flasker som vel er på 2dl hver. Tanken var å gi en flaske sammen med julegaven på julaften.

Men nå er det 13. mars, så du ser jo hvor langt jeg kom med det prosjektet ;)

Likør holder seg jo, kan jo dele dem ut til neste jul? Eller du kan bruke den som hyttekos i påsken? :) Med gul sløyfe...

Skrevet

Haha, det var jo et flott pepperkaketårn, da!

Skrevet

Haha, det var jo et flott pepperkaketårn, da!

Haha, ja det skulle hvertfall bli det :ler:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...