Gjest *kokos* Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Jeg trenger tips til en behagelig skolesekk med plass til PC og bøker. Noen tips?
Harlequin Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 Jeg har en helt streit, svart 35L sekk fra Bergans. Jeg hadde egentlig ikke trengt en så stor sekk da jeg har ultrabook (hadde en "vanlig" 13" før - da måtte sekken være så stor), men det er greit å ha litt plass å gå på. Den er god å bære, og ser nøytral ut. Fungerer utmerket for min del
Gjest proteinet Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 Denne har jeg: http://www.euronics.no/Media/Bilder/Case-Logic-Logic-Backpack-15-4-Ryggsekk-for-baerbar-PC En stødig sekk som sitter godt på ryggen. Den beste sekken jeg har hatt hvertfall.
Fantomina Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Jeg bruker en Bergans skolesekk på 35 liter når jeg ikke skal ha så mye med meg og en Bergans Sport Alpin på 40 liter når jeg skal trene/sykler til skolen og har litt mer i sekken.
Anglofil Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 (endret) Jeg bruker en sekk fra Beckmann, med skolens logo på (tilbud, det er grunnen). Den ligner veldig på denne sekken, bare i lyseblå. God, behagelig og får plass til mye. Mvh Yvonne Endret 13. mars 2013 av Yvonne
Gjest Ciegus Skrevet 13. mars 2013 #6 Skrevet 13. mars 2013 Bruker denne, fra Clas Ohlson. Den er genial, og slår de andre ryggsekkene jeg har hatt i støvlene (også Beckmann nevnt over). Mange rom, god plass, og den har vært med jorda rundt også. Kan fortsatt finne ting jeg har glemt jeg hadde i noen av de mange rommene... Men om man ikke trenger mye plass til bøker og matboks er den kanskje litt dyr, da kan man jo slippe unna med en mindre og billigere sekk.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #7 Skrevet 13. mars 2013 Jeg er alltid påpasselig med å velge en SVART sekk, ikke en "barneskole-sekk" i farger osv. I standard størrelse, som er proporsjonal med ryggen min (ikke for stor, ikke for liten) Er også mye regn osv her jeg bor, så svart bevarer fargen bedre. MEN fikk en assosiasjon til noe annet av denne tråden, og MÅ bare fortelle det! Studerer på universitetet, og folka litt oppi 20-åra har "skjønt" koden og kommer enten med en vanlig nøytral skolesekk, eller en stor brun veske. MEN noen av førsteåringene (som da er 18-19 år), kommer med sekkene sine fra videregående som de antakeligvis har hatt fra de sluttet på ungdomsskolen. På glidelåsen til disse sekkene henger det da en liten nøkkelring med et KOSEDYR på :fnise: Enkelte av sekkene deres er også "rare" med masse mønstre og sprikende farger. Da dør jeg litt inni meg. Tips til alle: Vær nøytral ! Det er ingen barneskule. Anonym poster: 9ff8249e264a3b85c70131ad77328b30 2
Dricka Skrevet 13. mars 2013 #9 Skrevet 13. mars 2013 Jeg er alltid påpasselig med å velge en SVART sekk, ikke en "barneskole-sekk" i farger osv. I standard størrelse, som er proporsjonal med ryggen min (ikke for stor, ikke for liten) Er også mye regn osv her jeg bor, så svart bevarer fargen bedre. MEN fikk en assosiasjon til noe annet av denne tråden, og MÅ bare fortelle det! Studerer på universitetet, og folka litt oppi 20-åra har "skjønt" koden og kommer enten med en vanlig nøytral skolesekk, eller en stor brun veske. MEN noen av førsteåringene (som da er 18-19 år), kommer med sekkene sine fra videregående som de antakeligvis har hatt fra de sluttet på ungdomsskolen. På glidelåsen til disse sekkene henger det da en liten nøkkelring med et KOSEDYR på :fnise: Enkelte av sekkene deres er også "rare" med masse mønstre og sprikende farger. Da dør jeg litt inni meg. Tips til alle: Vær nøytral ! Det er ingen barneskule. Anonym poster: 9ff8249e264a3b85c70131ad77328b30 Har sekken så mye å si da? om noen vil ha et dyr på sekken sin så fungerer den som den skal. 5
blueberries Skrevet 13. mars 2013 #10 Skrevet 13. mars 2013 Jeg er alltid påpasselig med å velge en SVART sekk, ikke en "barneskole-sekk" i farger osv. I standard størrelse, som er proporsjonal med ryggen min (ikke for stor, ikke for liten) Er også mye regn osv her jeg bor, så svart bevarer fargen bedre. MEN fikk en assosiasjon til noe annet av denne tråden, og MÅ bare fortelle det! Studerer på universitetet, og folka litt oppi 20-åra har "skjønt" koden og kommer enten med en vanlig nøytral skolesekk, eller en stor brun veske. MEN noen av førsteåringene (som da er 18-19 år), kommer med sekkene sine fra videregående som de antakeligvis har hatt fra de sluttet på ungdomsskolen. På glidelåsen til disse sekkene henger det da en liten nøkkelring med et KOSEDYR på :fnise: Enkelte av sekkene deres er også "rare" med masse mønstre og sprikende farger. Da dør jeg litt inni meg. Tips til alle: Vær nøytral ! Det er ingen barneskule. Anonym poster: 9ff8249e264a3b85c70131ad77328b30 Det spiller vel ingen rolle hvilken farge sekken er og hva som henger på den så lenge den er god å bære med god nok plass? 3
Marwel Skrevet 13. mars 2013 #11 Skrevet 13. mars 2013 Jeg bruker en standard pc-sekk med logoen til skolen. Funker ypperlig, og vil anta siden halve kullet brukte den at mange fant den behagelig. Eneste aberet er at den er litt liten. Jeg kjøpte først en berganslignende sekk (husker ikke merket) Men den hadde ikke pc-lomme, så synes det var tungvindt å ta fram pc hele tiden. Den var smalere og dypere og synes det var vanskelig å styre med den. Mitt tips vil være å passe på at den er stor nok til både pc, 3-4bøker, skrivebøker, penal, vannflaske, lunsj og litt småhandel på veien hjem.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #12 Skrevet 13. mars 2013 Har sekken så mye å si da? om noen vil ha et dyr på sekken sin så fungerer den som den skal. Beklager, men å gå rundt med et dinglende KOSEDYR på sekken når du er 20 år tar seg ikke så veldig bra ut. Eller er dere like aksepterende til at folk begynner å gå rundt med grønt hår til hverdags? NEI, det er noe rart og barnslig over det!! Sekken funker sikkert fint den, jeg sa jeg bare fikk en assosiasjon til dette. Anonym poster: 9ff8249e264a3b85c70131ad77328b30 2
Dricka Skrevet 13. mars 2013 #13 Skrevet 13. mars 2013 Beklager, men å gå rundt med et dinglende KOSEDYR på sekken når du er 20 år tar seg ikke så veldig bra ut. Eller er dere like aksepterende til at folk begynner å gå rundt med grønt hår til hverdags? NEI, det er noe rart og barnslig over det!! Sekken funker sikkert fint den, jeg sa jeg bare fikk en assosiasjon til dette. Anonym poster: 9ff8249e264a3b85c70131ad77328b30 Ja, gå gjerne med grønt hår for min del. Folk skal få gå med nøyaktig hva de vil uten at jeg skal gidde å bry meg. Bamse på sekken, grønt hår eller hva søren de vil finne på å gå med. De er ikke til problem for noen andre enn sånne som deg som bryr seg om det. 5
Marwel Skrevet 13. mars 2013 #14 Skrevet 13. mars 2013 MEN noen av førsteåringene (som da er 18-19 år), kommer med sekkene sine fra videregående som de antakeligvis har hatt fra de sluttet på ungdomsskolen. På glidelåsen til disse sekkene henger det da en liten nøkkelring med et KOSEDYR på :fnise: Enkelte av sekkene deres er også "rare" med masse mønstre og sprikende farger. Da dør jeg litt inni meg. Tips til alle: Vær nøytral ! Det er ingen barneskule. Anonym poster: 9ff8249e264a3b85c70131ad77328b30 Da hadde du fått sjokk om du hadde sett sekken min. I flere farger og mange refleksdyr bakpå. Sikkerhet framfor skjønnhet når det gjelder sekk altså. Og jeg blir 30 snart. 2
Gjest Ciegus Skrevet 13. mars 2013 #15 Skrevet 13. mars 2013 Det er jo bare kult om noen er litt "barnslige" på universitet, alle andre er jo grå og kjedelige (deriblant med). Et kosedyr på sekken er jo perfekt. 1
Gjest Nikee Skrevet 13. mars 2013 #16 Skrevet 13. mars 2013 Jeg har denne (i en annen farge), passer perfekt til meg og siden jeg har skap på skolen trenger jeg sjeldent å ha med me bøker og lignende hjem
Jolene Skrevet 13. mars 2013 #17 Skrevet 13. mars 2013 Studerer på universitetet, og folka litt oppi 20-åra har "skjønt" koden og kommer enten med en vanlig nøytral skolesekk, eller en stor brun veske. MEN noen av førsteåringene (som da er 18-19 år), kommer med sekkene sine fra videregående som de antakeligvis har hatt fra de sluttet på ungdomsskolen. På glidelåsen til disse sekkene henger det da en liten nøkkelring med et KOSEDYR på :fnise: Enkelte av sekkene deres er også "rare" med masse mønstre og sprikende farger. Da dør jeg litt inni meg. Tips til alle: Vær nøytral ! Det er ingen barneskule. Anonym poster: 9ff8249e264a3b85c70131ad77328b30 Jeg er snart 24 og går master 1. året nå. Min sekk er svart jansport med rødt/grått/sort mønster. På sekken henger det 2 nøkkelringer. Jeg synes det er mer moro å ha med meg en sånn sekk enn en kjedelig variant som går i ett med alt og alle. Jeg dør litt inni meg når jeg ser unge mennesker som skal være noe de ikke er, er jo tross alt ikke sekken på skolen som har noe å si for det fremtidige yrket/karrieren :fnise: Ha farger, dette er ikke gamlehjemmet! 3
Fantomina Skrevet 13. mars 2013 #18 Skrevet 13. mars 2013 Jeg synes man skal ha farger på gamlehjemmet også På sekkene mine har jeg klistret på forskjellige refleksklistremerker i all slags farger. Jeg synes det er fint og det gjør at jeg blir sett bedre i trafikken, da klarer jeg ikke bry meg om at noen suringer synes det er barnslig. Denne tråden får meg for øvrig til å tenke på denne jenta http://inspirato.blogg.no/1328279924_om_bistudenter_stereo.html
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #19 Skrevet 13. mars 2013 Beklager, men å gå rundt med et dinglende KOSEDYR på sekken når du er 20 år tar seg ikke så veldig bra ut. Eller er dere like aksepterende til at folk begynner å gå rundt med grønt hår til hverdags? NEI, det er noe rart og barnslig over det!! Sekken funker sikkert fint den, jeg sa jeg bare fikk en assosiasjon til dette. Anonym poster: 9ff8249e264a3b85c70131ad77328b30 "Tar seg ikke så veldig bra ut" - Hvem bryr seg om det? Er du på universitetet for å ta deg best mulig ut, eller er du der for å lære? Jeg velger å tro at voksne mennesker ikke ser på det noe som sært og barnslig (isåfall sier det noe om deres eget modenhetsnivå), blir på lik linje med å si at "æsj, så teit det er å shoppe på Cubus." Slik er det bare veslevoksne tenåringer som oppfører. Anonym poster: fe9f8aa9b50db710883138383d7c015b 1
fresia Skrevet 14. mars 2013 #20 Skrevet 14. mars 2013 jeg bruker en sekk jeg har fått av skolen med skolens logo på ellers bruker jeg veske når jeg ikke har med macen eller tunge bøker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå