AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Jeg har flyttet inn til samboer, i en ny leilighet med en utrolig nydelig havutsikt. Jeg er utrolig heldig! Problemet er at leiligheten bygget han sammen med eksen, og møblene osv kjøpte han med hun. ALT er hvitt i leiligheten. Kritthvite vegger, hvitt bord, ingen hyller, ingen skap, alt er åpent. Kjøkken, spisebord og stue i ett rom.. Jeg hater det. Det er ingen plass å pynte, alt må i vinduskarmen (har kun en vinduskarm, resten er vinduer som rekker ned til gulvet) Jeg vil ha en romantisk stil, med hjemmekoslig pynt, blomster osv. Jeg trives ikke i leiligheten.. Men så lurer jeg på om jeg egentlig kan kreve dette? Vi skal kjøpe hus til høsten, Jeg har bodd her et år nå, og jeg greier ikke føle meg hjemme. Så spør samboer hva vi skal gjøre med møblene. Han taper jo masse penger på å bare kaste dem, men jeg vil ikke ha dem.. Det er glatte, hvite høyglansbord. Jeg ønsker hvitmalt tre. Jeg synes interiøret er "kaldt" og trist. Hva gjør jeg? Jeg vil ikke såre ham heller, han har jo valgt det. Men det plager meg at det er DE som har valgt det, og det er motsatt av min smak. Anonym poster: 8d098dd2c4a99082304f54c74b90d503
Løvefrøken Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 Min første tanke er at om dere skal kjøpe hus snart (til høsten må kunne sies å være snart) så blir vel dette dyrt nok i seg selv, slik at det er greit å ikke ha behov for å kjøpe nye møbler med det samme? Du kan jo bytte ut møblene når økonomien tillater slike utskeielser senere? Så lenge møblene er hele og pene i seg selv, så blir det jo en ekstra utgift. 2
Frøya a'2012 Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 Hadde du ingeting selv? Hva med en kombinasjon av ditt og hannes? -Men snakk med han,om at dette plager deg, han kan altids selge unna, slik at dere kan ha en felles stil i deres nye bolig. -Alternativ: mal om der det males kan... 2
Ruskemor Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Hvis samboeren din er med på å skifte ut møblene så går det ann å legge dem ut på finn.no. Så lenge det er pene møbler og dere ikke priser dem for høyt så pleier det å bli solgt relativt fort. Ellers får du prøve å gjøre det mere romantisk med gardiner, puter, telys og blomster. Kjøp en hylle hvis det ikke er noenting der 2
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 herlighet, hvis dere skal kjøpe hus til høsten så lar du det da bare være som det er. Planlegg heller innredningen av det nye huset og kos deg med det.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #6 Skrevet 13. mars 2013 Hadde du ingeting selv? Hva med en kombinasjon av ditt og hannes? -Men snakk med han,om at dette plager deg, han kan altids selge unna, slik at dere kan ha en felles stil i deres nye bolig. -Alternativ: mal om der det males kan... Jeg hadde ingen møbler, men hadde masse servise og pynt. Har pyntet der jeg kan, og bruker mine håndklær, sengetøy osv. Jeg har også hengt opp bilder. Men det blir liksom ikke det samme.. Det ser malplassert ut. ts Anonym poster: 8d098dd2c4a99082304f54c74b90d503
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #7 Skrevet 13. mars 2013 så få opp noe hyller og kommoder da å ha pynteting på. gardiner,duker og bilder gjør jo også sitt
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #8 Skrevet 13. mars 2013 så få opp noe hyller og kommoder da å ha pynteting på. gardiner,duker og bilder gjør jo også sitt ts her. Leiligheten er helt åpen, det er ingen plass å sette kommoder. Og det er ingen plass å ha hyller. Det er kun vinduer utenom tv,veggen.. Anonym poster: 8d098dd2c4a99082304f54c74b90d503
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #9 Skrevet 13. mars 2013 Kan jeg foreslå å tenke litt på miljøet oppi det her? Kaste helt brukbare møbler? Bruk finn eller loppemarkeder for de gamle møblene, og hold ut til høsten. Anonym poster: e454d72914692261cdd842cd142f86b3 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #10 Skrevet 13. mars 2013 Kan jeg foreslå å tenke litt på miljøet oppi det her? Kaste helt brukbare møbler? Bruk finn eller loppemarkeder for de gamle møblene, og hold ut til høsten. Anonym poster: e454d72914692261cdd842cd142f86b3 ts her. Ja ,klart det. men jeg tenkte litt på at han vil ha de gamle møblene med i det nye huset.. Jeg er redd for å såre ham hvis jeg nekter.. han har tross alt kjøpt dem. Men med eksen da.. Anonym poster: 8d098dd2c4a99082304f54c74b90d503
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #11 Skrevet 13. mars 2013 Det er ingen grunn til overhodet å tenke på å kjøpe noe sammen, hvis ikke du kan snakke med ham om noe så banalt som interiør uten at han skal gå i knestående med tårer i øynene.. Samarbeid, kommunikasjon (!!) kompromiss.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #12 Skrevet 13. mars 2013 Finn en måte å lage deg noen falske vegger slik du kan dele opp leiligheten og sette reoler, henge opp hyller og sånt på. Anonym poster: 95e90ac7990345beb82d99662c3e9b89
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #13 Skrevet 13. mars 2013 Hva tenker han om saken? Er det kun av praktiske grunner(en utgift mindre) han (antageligvis) vil ha med møblene over i huset? Eller liker han stilen som er der nå? Har han sagt noe i det hele tatt om hva han mener? Samboeren min har også en del ting etter leiligheten han hadde sammen med sin første eks. Men han bryr seg filla om stil, farger og pynt, så i praksis er det jo eksen hans som har valgt ut. Her fikk jeg tidlig beskjed om at når det gjaldt farger, gardiner, pynt etc, gjorde jeg akkurat som jeg ville. Men hadde jeg ikke visst det, og vært redd for å såre ham med å ta opp temaet, hadde jeg sikkert følt det som deg. Så spør, snakk med ham om det. Kast ballen tilbake til ham et øyeblikk. "Hva tenker du om hva vi burde gjøre med møblene?"
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #14 Skrevet 13. mars 2013 Er du sikker på at han vil trives i et hjem nedlesset av nusselige pynteputer, schmusselige telys, knusselige blonder osv.? Mye mulig leiligheten hans fremstår kald nå, men det er til gjengjeld uendelig bedre enn disse uberkoselige dukkehjemmene som mange kvinner med redselsfull smak tvinger mennene sine til å husere i. Shabby chic er dårlig smak i ethvert estetisk univers. Du må gjerne ha dårlig smak, men før du tvinger andre til å eksponeres for denne bør du forvisse deg om at de faktisk deler den.
Miss moneypenny Skrevet 13. mars 2013 #15 Skrevet 13. mars 2013 Hvis dere blir enige, selg alt gammelt, kjøp nytt. (Hvis dere har råd til det). Det blir feil å drasse med seg gamle minner i et nytt hus (for min del ihvertfall). 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #16 Skrevet 13. mars 2013 Vær fornøyd med hvordan han har det eller flytt ut. Anonym poster: 01d2cb6aa378f09cf70529ec268f59d4
I Grosny Skrevet 13. mars 2013 #17 Skrevet 13. mars 2013 så få opp noe hyller og kommoder da å ha pynteting på. gardiner,duker og bilder gjør jo også sitt Kjempeenig! Hvitt er ett optimalt utgangspunkt for tilføring av hyggelige detaljer. Noe så enkelt som en duk , fire puter og to planter forandrer hele stua. Hvit leilighet med hvite møbler er som ett hvitt ark. Perfekt utgangspunkt for utrolig mange slags dekorasjoner. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #18 Skrevet 13. mars 2013 Jeg hadde hatt det fantastisk med å bo i en slik leilighet! :D Fulle bokhyller og kommoder med masse dill på, trekker bare til seg støv, og er irriterende å fjerne hver gang du skal vaske. Er enig i at det er upraktisk med hvit sofa fremfor svart, men det er ikke det verste du kunne havnet borti. Det høres ut som at han har et relativt oppdatert hjem med hvite rene vegger som er en fin basis for å fylle på med annet fargerikt interiør. Du kan ha fargerike puter i sofaen, en fargerik duk på det ellers hvite bordet, og du får sikkert plass til en blomst eller to, samt noen telys i vinduskarmen. Har han spisebord kan du jo ha på en duk med telys, blomster og lysestaker her også? Du kan jo også pynte opp soverommet med eget sengetøy og egne bilder og malerier du henger opp på veggene. Det er vel vinduskarm i soverommet også? Og på badet kan du også ha telys eller ei plante om du er ekstra glad i nips. Du gjør en stor greie ut av store vinduer, men samtidig gir dette bra med lys og utsikt. Du kan jo også her henge opp egne store blondegardiner. På kjøkkenbenken kan du også ha ei plante, noe urter osv. Synes du virker veldig bortskjemt. Du skulle bare visst hvor mange som lever i en svinesti med masse rot og gamle slitte stygge møbler. I tillegg har dere et hus på vei, ikke alle som kan fikse seg med det på så kort tid heller. Nei vet du hva, du har ikke min medlidenhet i det hele tatt. Og hva så om han og samboeren valgte interiøret? Det er ikke akkurat det samme som at han har bilder av henne hengende overalt. Det er en sofa og et bord for guds skyld! Anonym poster: 72376424a034607df8f2d6fd7712b354 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #19 Skrevet 13. mars 2013 Kan også nevne at mange får plass til nips på tv-benken dersom den er litt lang. Eller ei stor plante ved siden av den. Jeg har telys og ei søt lampe på min tv-benk og tv-en i midten. Har også et stort fint bilde over sofaen som jeg selv har plukket ut. Da er det jo bare utrolig deilig at veggen er hvit og ikke orange! Så skjærer det ikke med bildet og dukene og putene. Hvis dette er ditt største problem, så lykke til videre i livet. Det kunne også vært vanlig at mannen hadde barn fra tidligere ekteskap som "invaderte" huset. Hvordan hadde du taklet dette? Anonym poster: 72376424a034607df8f2d6fd7712b354
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #20 Skrevet 13. mars 2013 Jeg hadde hatt det fantastisk med å bo i en slik leilighet! :D Fulle bokhyller og kommoder med masse dill på, trekker bare til seg støv, og er irriterende å fjerne hver gang du skal vaske. Er enig i at det er upraktisk med hvit sofa fremfor svart, men det er ikke det verste du kunne havnet borti. Det høres ut som at han har et relativt oppdatert hjem med hvite rene vegger som er en fin basis for å fylle på med annet fargerikt interiør. Du kan ha fargerike puter i sofaen, en fargerik duk på det ellers hvite bordet, og du får sikkert plass til en blomst eller to, samt noen telys i vinduskarmen. Har han spisebord kan du jo ha på en duk med telys, blomster og lysestaker her også? Du kan jo også pynte opp soverommet med eget sengetøy og egne bilder og malerier du henger opp på veggene. Det er vel vinduskarm i soverommet også? Og på badet kan du også ha telys eller ei plante om du er ekstra glad i nips. Du gjør en stor greie ut av store vinduer, men samtidig gir dette bra med lys og utsikt. Du kan jo også her henge opp egne store blondegardiner. På kjøkkenbenken kan du også ha ei plante, noe urter osv. Synes du virker veldig bortskjemt. Du skulle bare visst hvor mange som lever i en svinesti med masse rot og gamle slitte stygge møbler. I tillegg har dere et hus på vei, ikke alle som kan fikse seg med det på så kort tid heller. Nei vet du hva, du har ikke min medlidenhet i det hele tatt. Og hva så om han og samboeren valgte interiøret? Det er ikke akkurat det samme som at han har bilder av henne hengende overalt. Det er en sofa og et bord for guds skyld! Anonym poster: 72376424a034607df8f2d6fd7712b354 Enig at hun virker bortskjemt. Men du som foreslår fargesterke pynteputer, duker, telys, planter osv.: hva om han ikke vil ha denslags? På meg virker det som om fyren kommer til å bli et gissel for TS` redselsfulle smak når de flytter inn i felles leilighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå