Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjemme hos seg selv, gjør de hva de vil. Jeg kjenner folk som jeg besøker som røyker inne,men de røyker ikke inne når de har besøk av ikke røykere.

Da har de luftet ut før vi kommer.(selv om det stinker gammel røyk uansett)

Så er det to som ikke bryr seg om andre. Var i selskap der, og det var bare tre som ikke røkte.

Alle andre røkte, og verten spurte oss andre om det gjorde noe at de tok seg en røyk til kaffen. Som gjest har jeg ikke lyst å svare: ja, det gjør meg veldig mye. Skal jeg som gjest jage ut alle de andre.

Syns det er litt hensynsløst av vertskapet.?

Så er det et annet par. De røyker under kjøkkenviften(som om det hjelper) Det oser og stinker. Eller de setter seg i lillestuen, så sier de: vi setter opp vinduet så dere ikke merker det. Det er da ikke vind i stuen,som blåser dritten ut igjennom vinduet. Den blåses inn i leiligheten.

Mister stadig lysten på å dra på besøk,men har lite lyst til å si grunnen

Gode venner, som jeg har liten lyst til å miste

Anonym poster: 0359fef6f7bcf783ca81e58e9b891210

Videoannonse
Annonse
Gjest Reza08
Skrevet

Det er ikke noe galt i å røyke hjemme hos seg selv. Men forstår godt at du helst vil ha de ut, nettopp på grunn av lukta. Tror ikke at de blir så sure hvis bare prøver å hinte litt forsiktig om saken. De burde som gode venner ta litt hensyn.

Skrevet

Så lenge du er på besøk hos dem, må du innfinne deg med at de røyker inne. Så får du finne ut om du vil besøke dem eller ikke..

• Liker 10
Gjest nicola
Skrevet (endret)

Trodde dette var ganske uvanlig nå?

Har inntrykk av at disse som fremdeles gjør dette er av den litt mer "shabby" typen?

Jeg har INGEN venner/familie eller bekjente engang som røyker inne.

Hadde blitt ganske sjokkert om en av mine venner som røyker, hadde tent seg en sigg inne.

Synes det sier mye om en type person/dine venner om de gjør dette.

Men det er min mening :P

Endret av nicola
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hater røyklukt. Jeg var på besøk til noen bekjente, og aldri mer! Klærne mine stinket så mye gammel inngrodd røyk at jeg måtte vaske alt sammen med en gang! Og dusje. Og allikevel kjente jeg røyklukten i huden min i flere dager etterpå!

Nei, folk bør lære seg å røyke kun ute. Fy grisen altså så usmakelig med røyking inne!

Anonym poster: a2cccfcb11d241a8eccadf9b6f9be4ac

• Liker 5
Skrevet

Hater røyklukt. Jeg var på besøk til noen bekjente, og aldri mer! Klærne mine stinket så mye gammel inngrodd røyk at jeg måtte vaske alt sammen med en gang! Og dusje. Og allikevel kjente jeg røyklukten i huden min i flere dager etterpå!

Nei, folk bør lære seg å røyke kun ute. Fy grisen altså så usmakelig med røyking inne!

Paranoid eller?

• Liker 4
Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Jeg røyker under kjøkkenvifta på vinteren, Det er liksom enten det, eller å røyke ute i 40 minus. Så vennene mine kan velge mellom røyklukt fra kjøkkenet, eller en venninne med hypotermi og frostskader. Heldigvis velger de riktig :fnise:

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på besøk hos noen som røykte inne da jeg var høygravid. Jeg sa ikke noe, det er tross alt deres hjem og de som bestemmer, men det ble MANGE gåturer på meg rundt i nabolaget der ja.

Nå er hun gravid selv og røyker fortsatt som en skorstein. Synes synd på den ungen.

Anonym poster: 0ffb77b6c8e9e895cb1296c1ab603112

AnonymBruker
Skrevet

Jeg røyker under kjøkkenvifta på vinteren, Det er liksom enten det, eller å røyke ute i 40 minus. Så vennene mine kan velge mellom røyklukt fra kjøkkenet, eller en venninne med hypotermi og frostskader. Heldigvis velger de riktig :fnise:

Hva med å slutte å røyke? :rolleyes:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Paranoid eller?

Duverdensåsaklig

• Liker 2
Skrevet

Ja like saklig som å påstå at røyklukt sitter på huden i dagesvis etter å ha vært i en leilighet som det har vært røyket i i noen timer. :fnise:

• Liker 10
Gjest Gjest
Skrevet

herregud da!!!! de spurte jo faktisk om det var greit, om du ikke gidder å være ærlig så er det jo ditt problem. de er ikke tankelesere

Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Hva med å slutte å røyke? :rolleyes:

Hvorfor?

Jeg drikker ikke, trener ofte, spiser ikke sukker og banker ikke folk på byen. Èn usunn last må man ha lov til å ha.

• Liker 8
Skrevet

Jeg røyker, og må innrømme at jeg ikke syntes noe om å røyke inne. Som dere sier så stinker det av klærne og av huden resten av dagen/kvelden. Men de må få gjøre som de vil, om de vil røyke hjemme, så får de gjøre det.

Skrevet

Folk gjør som de selv vil i hjemmene sine. Du kan ikke diktere om folk får lov til å røyke når du selv er gjest, og det er faktisk bare ni år siden mødre gikk på cafè og ammet barna sine når folk satt og røyket på nabobordet.

Du får bare la være å dra på besøk til disse vennene dine, da. Forklar dem gjerne årsaken, men å oppriktig talt mene at folk skal la være å røyke i sitt eget hjem for å ta hensyn til DEG, synes jeg er litt frekt.

• Liker 7
Gjest Gjest
Skrevet

om det er frekt eller ei at de røyker mens ikke-røykere sitter i rommet kan jo diskuteres. men når de faktisk spør om det er greit og ts sier det er greit da har ho jammen meg ikke mye å klage på! de tok hensyn og spurte deg, du valgte å være uærlig og heller sitte å irritere deg. da er det rett og slett ts feil at ho ble eksponert for det

Skrevet

Hjemme hos seg selv, gjør de hva de vil. Jeg kjenner folk som jeg besøker som røyker inne,men de røyker ikke inne når de har besøk av ikke røykere.

Da har de luftet ut før vi kommer.(selv om det stinker gammel røyk uansett)

Så er det to som ikke bryr seg om andre. Var i selskap der, og det var bare tre som ikke røkte.

Alle andre røkte, og verten spurte oss andre om det gjorde noe at de tok seg en røyk til kaffen. Som gjest har jeg ikke lyst å svare: ja, det gjør meg veldig mye. Skal jeg som gjest jage ut alle de andre.

Syns det er litt hensynsløst av vertskapet.?

Så er det et annet par. De røyker under kjøkkenviften(som om det hjelper) Det oser og stinker. Eller de setter seg i lillestuen, så sier de: vi setter opp vinduet så dere ikke merker det. Det er da ikke vind i stuen,som blåser dritten ut igjennom vinduet. Den blåses inn i leiligheten.

Mister stadig lysten på å dra på besøk,men har lite lyst til å si grunnen

Gode venner, som jeg har liten lyst til å miste

Anonym poster: 0359fef6f7bcf783ca81e58e9b891210

herregud, hvis det er så ille og de faktisk spør, så får du bare si "ja, det plager meg at dere røyker. Faktisk i så stor grad at jeg vurderer å kvitte meg med dere som venner og aldri mer komme på besøk". HVis du bare sitter der og ikke sier noe når de faktisk spør, kan du ikke i ettertid komme å si at de er hensynsløse. Er heller ikke særlig begeistret over at folk røyker inne, spesielt etter at jeg sluttet å røyke selv men er man gjest så er man gjest.

• Liker 5
Skrevet

Som andre sier, man velger selv hvem man omgååes med, og mennesker er ofte en kombinasjon av gode og mindre gode egenskaper.

-men jeg er såpass ærlig at hadde jeg blitt spurt om det var greit at de røyka inne, hadde jeg sagt "nei, helst ikke" :) -det handler forsovidt om å ikke spørre spørsmål man potensielt ikke ønsker svar på. -Men er kansje derfor mine venner ikke stiller meg spørsmål av denne typen :fnise:

-som man spør, skal man få svar :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ja like saklig som å påstå at røyklukt sitter på huden i dagesvis etter å ha vært i en leilighet som det har vært røyket i i noen timer. :fnise:

I noen timer? Feil, de som bor der røyker inne hver eneste dag, og det i 6 år nå... Da kan du sikkert tenke deg åssen det stinker?

Skrevet

DU var der i noen timer, skjønte at de røyker fast i leil.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...