AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Har planer om å bruke min bestevennine til forlover, og 2 andre gode venniner til brudepiker. Hva er vanlig å betale for & gi dem? Feks Frisørbesøk på bryllupsdagen osv. . Ser noen har planer om å spandere turer og det som er. . Synes kanskje dette blir litt mye?! Anonym poster: 209136acd71cfbb1f4fdff2e420ab8a2
Moderfavn Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 Du betaler for det som du krever av dem. Skal de ha en spesiell frisyre fordi du vil det, da må du betale for det. Samme med antrekk. Kan de bruke noe de har, eller selv ønsker kjøpe seg, er jo det opp til dem, men krever du spesielle kjoler/ likt antrekk, må du dekke det. Skal de bruke store summer på å lage utdrikkningslag, så kan du jo sikkert gi en takknemlighetsgave, eller noe. Det kan ikke jeg gi råd om, for det er for fjernt fra min verden. 4
Petalouda Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 min datter skal være min forlover. hun trenger to kjoler, men jeg kjøpte fire til henne til nyttårsaften 2011 så jeg er usikker på om hun faktisk trenger en ny, vi skal se på det. om hun trenger skal hun selvsagt få av mammaen sin
Leya Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Jeg skal betale frisør for forloveren min, ikke fordi jeg krever en spesiell frisyre men fordi jeg vil vise henne at jeg setter pris på at hun kommer oppover.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #5 Skrevet 14. mars 2013 Jeg tenker at jeg kjøper en fin gave til henne. Jeg vil ikke ha utdrikningslag, så det blir ikke arbeid der. Hva består egentlig en forlovers oppgaver i? Anonym poster: 576b410894297769e1c4a197ff9e9da0
Petalouda Skrevet 14. mars 2013 #6 Skrevet 14. mars 2013 - skrive under forlovererklæringen. og så er det jo veldig vanlig at hun/han er med i kirken. men det er bare underskriften som egentlig er viktig.
Arkivskap Skrevet 14. mars 2013 #7 Skrevet 14. mars 2013 Man betaler vanligvis ikke for slike tjenester! Dette skal da være en ærefull oppgave. 1
Gjest Tirkes Skrevet 14. mars 2013 #8 Skrevet 14. mars 2013 Jeg tror ikke det er noen satt pris. Forloveren min fikk hår og sminke hos samme sted som jeg skaffet til meg selv, det var for å ha noen å fnise og drikke champis med. Jeg kjøpte henne også et smykke som takk for hjelpen.
Dove Skrevet 17. mars 2013 #9 Skrevet 17. mars 2013 Jeg hadde mine to bestevenninner som forlovere, kunne aldri valgt mellom dem. Hun jeg har kjent lengst fikk skrive under på forlovererklæringen, mens hun andre fikk hovedansvar for å arrangere utdrikningslag. Begge stod ved min side under vielsen og begge holdt tale. Frisøren min satte opp håret til hun ene (hun andre hadde kort hår) og natten før bryllupsdagen overnattet alle tre på hotell hvor vi fikset negler, tok ansiktsmaske, drakk cava og skravlet. Jeg sier som flere her; hvis du har spesielle krav til klær eller hår, må du betale det. Mine forlovere fikk velge klær selv, og betalte dermed selv. Hadde det vært meg som var forlover hadde æren ved å bli valgt vært mer enn bra nok belønning.
juni Skrevet 17. mars 2013 #10 Skrevet 17. mars 2013 Jeg har aldri opplevd hverken å betale for eller å bli betalt for som forlover. Hvorfor skal man det? Det er jo så dyrt med bryllup at håret mitt skal ikke brudeparet enge å betale! Hadde hun vært en bridezilla som krevde en haug av dyre greier, da hadde det stilt seg annerledes. Men da hadde hun ikke vært min venninne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå