Pimpel Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Vi har fått to priser. En pris inkl. drikke til maten. Og en pris uten. Det kommer på kr 895 uten drikke. Og kr 1395 inkl aperitif, 1 gl hvitvin til forrett, 3 glass rødvin til hovedrett, samt avec. Jeg tror nok de aller fleste velger vin til maten. Med noen unntak så klart. Ville dere valgt pakken uten vin, eller med vin?
skruf Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 VI valgte uten drikke, så betalte vi heller for den drikken som reelt gikk. Vi visste at endel kom til å drikke alkoholfritt, og er ganske sikker på at vi ville ha tapt penger på å ha kuvert inkl drikke. Ble faktisk billigere. Vi hadde et glass til hovedretten, 3 glass rødvin/eller to pils til hovedrett, 1 glass dessertvin og kaffe avec. Ingen begrensinger til de som drakk alkoholfritt til middagen. 1
Pimpel Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2013 ja, det er det jeg lurer på. Har en mistanke om at det kanskje blir billigere å betale for faktisk forbruk. 1
Suzi Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Den endelige prisen får vi ikke før vi har bestemt meny og viner. Foreløpig har vi regnet med 1500 per kuvert som var i øvre ende av det vi ble forespeilet av dem. Vi skal til restauranten en ettermiddag/kveld der vi skal smake oss igjennom retter og viner sammen med vedkommende som vil være ansvarlig for oss. Det er helt sikkert verdt å regne litt på det. Men kjenner jeg våre gjester rett vil det sikkert gå en god del vin, og vi ønsker ikke at noen skal sitte med tomme glass. Så vi får se hva vi gjøre etterhvert. :-)
Petalouda Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 Det finnes nesten ikke noe teitere enn å sitte til bords en fin plass og få beskjed om at man har fått tildelt sin kvote og derfor godt kan få vann. 2
Anglofil Skrevet 14. mars 2013 #7 Skrevet 14. mars 2013 Jeg ville tatt uten. Vi betalte utenom, og det var i grunn like greit siden en del ikke drakk alkohol i det hele tatt. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #8 Skrevet 14. mars 2013 Vi har det inkl. i kuverten (1 aperitiff, 1 glass hvitvin til forrett, to glass rødvin til hovedrett og avec), men blir kun fakturert for det faktisk forbruket (antall flasker), så hvis noen velger å drikke alkoholfritt så senkes jo naturligvis prisen. Anonym poster: d4c94d77ad049a7e293a81801a5db0e2 1
MonThe Skrevet 15. mars 2013 #9 Skrevet 15. mars 2013 Vi hadde det også slik som AB her over - kuvertpris med inkl. Drikke, men ble fakturert for det faktiske forbruket. Noen drikker mer, andre drikker mindre, så det gikk ganske opp i opp. Med å ha kuvertpris inkl. drikke ble det en mer realistisk "budsjettsum" å forholde seg til når vi drev med planleggingen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå