Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lesbisk og har levd sammen med en jente i snart 8 år. Vi har hus, hytte og hunder sammen. For en tid tilbake fikk jeg mistanke om hun hadde noe på gang med min beste venninne som såkalt er heterofil. Fikk dette bekreftet for ca 3 uker siden fra min venninne. Hun kunne ikke love at det ikke ble noe mer mellom de to framover.

Dette har gått veldig sterkt innpå meg. Har vært venninne med henne i 23 år og hadde aldri trodd at noe slikt skulle skje. Man forventer vel mer fra en god venninne?

Jeg har nå flyttet ut og bor hos gode venner. Huset skal selges og jeg er på jakt etter å kjøpe meg en leilighet.

Går og venter hver dag på at min venninne skal kontakte meg for å forsikre meg om at det ikke blir noe mer mellom de to. Optimist eller? Jeg er villig til å tilgi henne. Mine venner mener jeg skal glemme henne totalt. Et slikt svik skal man aldri tolere, mener de.

Trenger sårt noen råd her. Skal jeg ta kontakt med henne? Er samtidig redd for å bli enda mer såret om det skulle vise seg at det fremdeles er noe på gang mellom de to.

Min samboer har jeg ikke hørte en lyd fra. Hun vet at jeg er veldig langt nede, men det ser ikke ut for at det bryr henne.

Kine

Videoannonse
Annonse
Gjest fjellhamster
Skrevet

For en "venninne" du har. Kutt ut begge to og gå videre.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

De to siste setningene der forteller deg vel det du trenger å vite?

Anonym poster: 67d175de14ac3efa960d7bc6d89ca12a

• Liker 1
Skrevet

*klem til deg*

Dette var triste greier. Godt å høre du har gode venner som støtter deg. Dobbelt svik, kan bare forestille meg det havet av følelser som bobler inni deg.

At samboer ikke lar høre fra seg er jo er sikkert knyttet opp til at hun føler seg som en hund, med rette...

Besteveninna... lar antagelig ikke høre fra seg av samme årsak...

Hadde du vert mi veninne, hadde jeg bedt deg lege deg selg, og kjenne på om det var vidts for din egen del å bruke kcal på å strekke ut en hånd for kontakt. Leg deg selv, ta vare på deg, og om det føles som du behøver en "avslutning", ta kontakt, men gjør det i såfall, pga at DU trenger det.

-nok en klem i din retning...

AnonymBruker
Skrevet

Din beste venninne? Nei dette er ingen bestis....Kom deg videre.

En ting er utroskap, men når det skjer med venner,så har de gått veldig langt.

Det er en uskreven regel at man tar ikke ens venninnes mann eller kvinne. Selv etter en skillsmisse så er det uhørt.

Du vil tilgi,men er du villig til å tilgi din venninne også?

Det er ekstra tungt og sårenede når ens venner er inn i bildet.

Selg hus og det som er. Kom deg videre. Sier jo litt om din samber at hun ikke har tatt kontakt

Anonym poster: bcb510b472de143d6e65ef5ecd7b7986

Skrevet

Uff :( Dette var trist..

Helt klart ingen venninne du skal samle på (eller samboer)!

Skrevet

*klem til deg*

Dette var triste greier. Godt å høre du har gode venner som støtter deg. Dobbelt svik, kan bare forestille meg det havet av følelser som bobler inni deg.

At samboer ikke lar høre fra seg er jo er sikkert knyttet opp til at hun føler seg som en hund, med rette...

Besteveninna... lar antagelig ikke høre fra seg av samme årsak...

Hadde du vert mi veninne, hadde jeg bedt deg lege deg selg, og kjenne på om det var vidts for din egen del å bruke kcal på å strekke ut en hånd for kontakt. Leg deg selv, ta vare på deg, og om det føles som du behøver en "avslutning", ta kontakt, men gjør det i såfall, pga at DU trenger det.

-nok en klem i din retning...

Takk til dere alle for gode råd! Trenger det sårt nå. Har nok ingen planer om å gå tilbake til min samboer noen gang, men så er det dette med den venninna. Bør nok ikke ta kontakt med noen av de. Livet er bare så kjipt akkurat nå. Vi hadde masser planer om utenlandstur, påskeferie på hytta osv. Jeg er bare en så veldig følsom person.

klem tilbake til dere alle

AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde meg for 10 år siden og jeg har ikke vekslet et ord med "venninnen" i ettertid.

Ser henne flere ganger i uken, men bare stirrer på henne til hun ser en annen vei - for meg er hun luft, rett og slett noe som ikke lenger eksisterer.

Anonym poster: 0464a98fb499f9e93f8ac83790ff17a2

• Liker 2
Skrevet

Ikke kjekt å lese.

Kjære TS du fortjener mye bedre!

Ta vare på deg selv og kanskje har du noen andre som vil være med på hyttetur til påsken, ingen ting som en hyttetur med ekte venner, påskeegg og brettspill :danse:

Sender deg en stor klem :hug:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er lesbisk og har levd sammen med en jente i snart 8 år. Vi har hus, hytte og hunder sammen. For en tid tilbake fikk jeg mistanke om hun hadde noe på gang med min beste venninne som såkalt er heterofil. Fikk dette bekreftet for ca 3 uker siden fra min venninne. Hun kunne ikke love at det ikke ble noe mer mellom de to framover.

Dette har gått veldig sterkt innpå meg. Har vært venninne med henne i 23 år og hadde aldri trodd at noe slikt skulle skje. Man forventer vel mer fra en god venninne?

Jeg har nå flyttet ut og bor hos gode venner. Huset skal selges og jeg er på jakt etter å kjøpe meg en leilighet.

Går og venter hver dag på at min venninne skal kontakte meg for å forsikre meg om at det ikke blir noe mer mellom de to. Optimist eller? Jeg er villig til å tilgi henne. Mine venner mener jeg skal glemme henne totalt. Et slikt svik skal man aldri tolere, mener de.

Trenger sårt noen råd her. Skal jeg ta kontakt med henne? Er samtidig redd for å bli enda mer såret om det skulle vise seg at det fremdeles er noe på gang mellom de to.

Min samboer har jeg ikke hørte en lyd fra. Hun vet at jeg er veldig langt nede, men det ser ikke ut for at det bryr henne.

Kine

La dem brenne godt og lenge. Glem at du noensinne har kjent dem. Gå videre. Bli lykkelig med en annen, en som ikke stikker deg i ryggen.

Skrevet

Glem dem begge er mitt forslag og. En vennine som uten skam forteller at det har vært noe i mellom dem er ikke verdt å beholde, selvom ho er ærlig. En partner som bedrar en er heller ikke store poenget å ta tilbake. Kjærlighet lever lite uten lojalitet.

Håper du finner ut av det i alle fall, gjør det som sårer deg minst. Disse menneskene du nevner er ikke verdt å ta den smerten for.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik er det i homofile forhold, aldri trofast.

Anonym poster: c7779202b8abef24fdc3b5d2d3625c9a

Skrevet

Syns du heller skal konsentrere deg mest mulig om deg selv nå.

Gi blaffen i de begge.

Hvis du føler behov for å ta kontakt på et senere tidspunkt, når du har fått kommet deg og roen har senket seg litt, da kan du heller ta stilling til det der og da, ikke nå.

Nå er det du som er viktigst!

Skrevet

Vil bare gi deg en stor klem, jeg! Det er lov å være såret, skuffa, trist og sint i en sånn situasjon. Man skal være det også. Men etter hvert - løft hodet og hev deg over det. Det er de som har bæsja på leggen her, og de vil nok se det en eller annen gang. Håper du har noen du kan snakke med! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...