Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I slutten av januar slo jeg opp med min kjæreste. Det var noe jeg hadde tenkt på en stund, men i en alder av 32 år, så ønsker man jo at ting skal fungere. Pluss at vi selvfølgelig hadde det morsomt sammen. Basert på kvinnelig intuisjon, føler jeg at han har noe på gang med en veninne. Ringer rundt til begge to, begge blir konfrontert med mine mistanker og begge innrømmer at de dater og liker hverandre. De har hatt tre dater siden midten av februar. Jeg er lei meg, og mest skuffet over henne kanskje. Det er vel naturlig å forvente at hun hadde informert meg om dette før første date.... Hva er lov å føle her for min del?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde vært sammen i 2 år..

Skrevet

Du har lov til å føle hva som helst.

Duste venninne du "har".

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ikke så tydelig frem i hovedinnlegget ditt om du og eksen din hadde en slags avtale om å prøve på nytt. Hadde det vært tydelig for dere begge to at dere ikke var helt ferdige med hverandre, så ville jeg ikke satset på denne mannen igjen gitt!

Anonym poster: 29da0d20f2cd59d14c20f4ea632dd31c

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ikke så tydelig frem i hovedinnlegget ditt om du og eksen din hadde en slags avtale om å prøve på nytt. Hadde det vært tydelig for dere begge to at dere ikke var helt ferdige med hverandre, så ville jeg ikke satset på denne mannen igjen gitt!

Anonym poster: 29da0d20f2cd59d14c20f4ea632dd31c

Hva er det du snakker om? Det er da ingenting som tyder på at TS har tenkt på å prøve på nytt?

Jeg hadde i hvert fall reagert veldig negativt dersom en kompis (jeg er mann) begynte å date en ekskjæreste av meg uten videre. Det er sikkert barnslig, og jeg styrer ikke hva de som voksne mennesker gjør, men jeg hadde opplevd det som et svik. De står selvsagt fritt til det, men jeg står da like fritt til å mene at han var en hensynsløs drittsekk. Det samme mener jeg her om din venninne.

Anonym poster: 5616e7ec52e5b5742df1ab02de26f9d8

• Liker 2
Gjest fjellhamster
Skrevet

Jeg mener nå at eks er eks jeg da. Du kan ikke kontrollere hvem de skal date bare fordi de er eks og venn av deg.

• Liker 6
Skrevet

Vi var vel veldig klar på det begge to at forholdet var over...Men at kanskje jeg hele tiden uttrykte en slags usikkerhet om det var det jeg ville. Det hadde jeg til og med gitt uttrykk for til henne. Hun ringte noen ganger da vet du, for å høre kordan det gikk. Herregud så omtenktsomt!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener nå at eks er eks jeg da. Du kan ikke kontrollere hvem de skal date bare fordi de er eks og venn av deg.

Det er forskjell på å "kontrollere hvem de skal date" og å reagere på hvem de dater. Har aldri helt forstått det argumentet: Selvsagt må de gjøre som de vil, TS skal neppe kappe hodet av dem, men det er jo likevel forståelig at det er sårt når en venninne dater ekskjæresten din.

Voksne folk må få gjøre som de vil, men andre voksne folk kan jo likevel tenke sitt om det de gjør.

Anonym poster: 5616e7ec52e5b5742df1ab02de26f9d8

• Liker 2
Gjest celine
Skrevet

Hei. I slutten av januar slo jeg opp med min kjæreste. Det var noe jeg hadde tenkt på en stund, men i en alder av 32 år, så ønsker man jo at ting skal fungere. Pluss at vi selvfølgelig hadde det morsomt sammen. Basert på kvinnelig intuisjon, føler jeg at han har noe på gang med en veninne. Ringer rundt til begge to, begge blir konfrontert med mine mistanker og begge innrømmer at de dater og liker hverandre. De har hatt tre dater siden midten av februar. Jeg er lei meg, og mest skuffet over henne kanskje. Det er vel naturlig å forvente at hun hadde informert meg om dette før første date.... Hva er lov å føle her for min del?

Du slo opp med kjæresten og blir skuffet og lei deg fordi venninnen din dater ham? Både han og hun er da fri til å gjøre hva de vil, så her syns jeg du er urimelig. Du ville jo ikke ha ham, remember? ;)
  • Liker 4
Skrevet

Dette mener også jeg. Har aldri hatt noe imot at mine venninner datet eksene mine. Så lenge at vi er helt ferdige med hverandre, så eier jeg jo ikke dem. De er frie mennesker og kan date hvem de vil uten at de måtte ha ''tillatelse'' fra meg. Syns det blir noe man kranglet om på ung. skolen ;)

• Liker 1
Skrevet

Syns vennninnen din burde snakket med deg først.. Det er tross alt bare et par mnd siden det ble slutt mellom deg og xen din. Hadde blitt veldig såret om ei venninne hadde "hoppet" på xen min rett etter det ble slutt, og begynt å lure på om hun hadde tenkt på dette lenge og om "velmenende råd" hun hadde gitt meg i forkant av bruddet faktisk var for å være snill.

Skrevet

Må si jeg synes det var vel kort tid etter bruddet.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ble sammen med eksen til en venninne en gang. Ikke en veldig nær venninne, men likevel. Og han og jeg var nære venner fra før. Kan hende det opplevdes verre for henne nesten, siden hun tenkte det hadde vært følelser der lenge. Men det hadde det virkelig ikke vært.

For øvrig spurte jeg henne om det var greit - og hun sa ja. Men det viste seg at det ikke var så greit for henne likevel, og vennskapet endte da hun prøvde å få han tilbake, og han som da ble kjæresten min (nå eksen) "valgte" meg.

Jeg mener det er mer greit å date eksen til noen dersom det var den andre som gjorde det slutt (som i ditt tilfelle). Det må jo bety at vedkommende ikke ønsker å være sammen med personen lengre. Og selv om det er sårt - men EIER ikke en person for resten av livet. Hadde det derimot vært du som ble dumpet - da er det off limit så til de grader.

Men dette er bare mine tanker om saken. Jeg skjønner at du synes det er kjipt. Men du vil jo faktisk ikke være sammen med han lengre - og for deg og din fremtid så er det jo det som teller.

Skrevet

Jeg synes du reagerer veldig barnslig på dette. Venninnen din har ingen plikt til å informere deg om noe som helst, og hun trenger i hvert fall ikke søke tillatelse hos seg til å date hvem det nå enn skulle være. Dessuten var det du som slo opp med ham. Hva om de er lykkelig sammen? Du unner dem vel det?

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

syns det er dårlig gjort å ikke fortelle om slikt, at man bare skal finne det ut på egenhånd. da jeg fant tona med exen til ei tidligere venninne fortalte jeg henne det selv slik at ho slapp å høre det fra andre. ho mente det var heeelt i orden at vi data, det var så lenge siden de hadde vært sammen uansett

AnonymBruker
Skrevet

Tragisk. Man dater da ikke en venninnes eks! Det kan jo faktisk hende at de blir sammen igjen hvis man ikke legger seg opp i forholdet deres?

Anonym poster: 00aa53957736a3e9dbe2ab267601236d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt Ts.

Grunnen til et oppbrudd kan være så mangt og ikke nødvendigvis at man ikke har følelser for fyren lenger.

Jeg er 47 nå og ser jeg tilbake kan jeg klassifisere forholdene mine og da er det et par som peker seg ut som de som berørte meg dypest sett.

Siden du reagerer som du gjør burde en god venninne ense dette og holde seg for god til å drive med fyren.

Denneslags venninne du beskriver i ditt innlegg trenger man bare ikke.

Jeg synes alltid det er en god ressonering å spørre seg selv.."ville jeg gjort det samme mot henne?" Nei det tror jeg definitivt ikke du ville gjort..

Anonym poster: 07908a3ae0ecf0d45b0ea8f07f753c2b

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

man dater ikke venners exer med mindre man har fått klarsignal. tror dette er en uskreven regel hos veldig mange

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært meg skulle min venn hatt en sabla god grunn til hvorfor denne valgte å date min x etter kun 2-3 uker. X-en hadde jeg ikke brydd meg stort om - det er jo slutt likavel. Men venner vil man jo holde på.

Anonym poster: d0d66e4800721ca80f14a7f1167f9e26

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns ikke noe om at venninner "plukker opp smulene etter meg", men unntaket er vel hvis det er gått flere år. Her syns jeg du har all rett til å reagere...

• Liker 2
Skrevet

Dette var drøyt. En ting er at de får følelser for hverandre, og sier det til det med en gang.Det er kjipt og vanskelig, men sånn som kan skje.

Men når de går bak ryggen til deg, da er det et svik som jeg ville hatt vansker med å tilgi.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...