Gå til innhold

Har noen her fått lån av Husbanken(kommunen)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye fikk dere i lån og hvor mye inntekt har/hadde dere?

Vi sender inn en søknad i dag, og er spente på hva vi kan få. Når jeg snakket med saksbehandleren vår i kommunen fikk jeg beskjed om at vi ikke kan forvente oss gull og grønne skoger. At de hovedsaklig låner ut penger slik at man kan kjøpe seg en ok bolig, men ikke noen luksusbolig. Det forstår jeg, men jeg lurer likevel på hvor mye vi kan forvente. Hva regner de med at vi trenger til en ok leilighet, liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi søkte om 500 000, til egenkapital til leilighet. Dette fikk vi. Vi tjener 1 mill ca :)

Gjest Surrehodet
Skrevet

Jeg fikk låne opptil 1,1 og hadde ca 300.00 i lønn.

Hadde en egenkapital på 700.000

AnonymBruker
Skrevet

Vi tjener litt under 600.000, har 100.000 i egenkapital. Vi har enda ikke kjøpt noe, men kan låne opptil 2.800.000, der kommunen betaler 15% av kjøpesummen. Vi bor også i Stavanger, det holder til en grei leilighet på ca. 60 kvm

Anonym poster: 6d8253767ffe8b74aeffb1912810f62d

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på!

Vi tjener like over 900 000 og har null i egenkapital (har nettopp begynt å jobbe). Ønsker å kjøpe en tomannsbolig til 3 mill. så vi trenger 450 000 i egenkapital fra kommunen/Husbanken. Tror dere vi får det?

Anonym poster: 7ec0d41fb0ef4e1239c19f40b118f42f

Skrevet

Vi søkte kun til egenkapitalen. Vi fikk 500.000, som var mer enn vi trengte til egenkapital. Men vi tok gladelig i mot, bedre rente :) Vi tjener ca 600.000 i året - en jobber fulltid og en er student med deltidsjobb. Dette var for 1,5 år siden, vet ikke hvordan det hadde gått om vi søkte i dag. :)

AnonymBruker
Skrevet

Vet om et par som tjente ca 800 000 brutto. De fikk beskjed om at de tjente for godt til startlån så de måtte ta det via vanlig bank. Ingen EK spart.

Anonym poster: 7e9bdcb14b95a0437670824081d0a774

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker: det blir kanskje litt annerledes for vår del, da vi ikke får lån i "vanlig" bank. Vi fikk beskjed om å sende med avslaget fra en annen bank i søknaden. Varierer fra kommune til kommune også, men det skal nok ikke bli noe problem at vi tjener for mye, iallfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...