Gå til innhold

Middag til heldagsfotograf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha fotograf med oss fra seremonien til utover festen. Jeg tenker jo da at fotografen også blir dn middagsgjest på lik linje med de andre, selv om hun må løpe litt rundt inni mellom. Er dette vanlig? Hun må jo ha mat. Eller er det vanlig at de tar med seg noe selv og spiser innimellom???

Videoannonse
Annonse
Gjest lisha
Skrevet (endret)

jeg hadde nok beregnet middag til fotografen også :)

red: ville avtalt med fotograften om hvor han/hun ville spise.. tviler på fotografen har lyst å sitte til bords med alle sammen og småprate..

Endret av lisha
Skrevet

Dette bør du nok snakke med fotografen om. Vår har som regel at enten så får han middag (helst i et annet rom pga kamerautstyr og at han går mye frem og tilbake), eller så tar han seg en tur ut til nærmeste sted hvor man får kjøpt noe kjapp mat, spiser der og kommer tilbake.

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Jeg ville sørget for at fotografen fikk mat, men latt fotografen selv bestemme om han/hun ville sitte til bords eller spise en annen plass.

• Liker 1
Skrevet

Snakk med fotografen om hva som passer henne best men jeg ville absolutt sørget for at han/hun fikk mat. Mange lokaler ligger også slik til at det ikke bare er å stikke ut å skaffe noe.

Og ja, sørg for at hun kan få spise et sted i fred. Hun er tross alt på jobb.

• Liker 1
Skrevet

Vår fotograf er en venn av min søster. Jeg ser det som naturlig at han får mat og sitteplass på lik linje med gjestene. Forventer dog at han ikke hiver innpå med vin til maten, så vi får hodeløse bilder osv. ;) Jeg har tenkt på å plassere han slik at han lett kan bevege seg fritt rundt, men også kunne se oss og talere fra der han sitter. Da kan han spise og knipse etter ønske, uten noe stress.

Skrevet

Vår fotograf er en venn av min søster. Jeg ser det som naturlig at han får mat og sitteplass på lik linje med gjestene. Forventer dog at han ikke hiver innpå med vin til maten, så vi får hodeløse bilder osv. ;) Jeg har tenkt på å plassere han slik at han lett kan bevege seg fritt rundt, men også kunne se oss og talere fra der han sitter. Da kan han spise og knipse etter ønske, uten noe stress.

Det syns jeg høres ut som en god plan :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Vår får gjøre akkurat slik han vil, vi må nok diskutere det på et vis siden han er ukjent og uproff, men mat og drikke skal han selvfølgelig få! :)

Skrevet

De er jo på jobb så regner med at de styrer dette selv.

AnonymBruker
Skrevet

Vår fotograf er vegetarianer og ønsker derfor å ha med egen matpakke (selv om vi har tilbudt egen vegetarisk middag). Vi har ikke snakket ennå om hvorvidt fotografen ønsker å sitte ved et av bordene sammen med gjester, eller heller ønsker en egen og litt mer skjermet plass.

Det beste er uansett å ta den praten med fotografen, og være åpen for mulige løsninger :)

Anonym poster: 31bfbe54fdc0133f50c175ffb58bc1c3

Skrevet

Alltid mat fotografen :0) Jeg har alltid med meg matpakke, men setter pris på de brudeparene som tenker på fotografen når det gjelder mat. Pleier da å spise på et annet rom e.l. men tar som regel bilder samtidig, tar altså ikke ren matpause da ting man har lyst til å foreviget kan skje når som helst. I vårt bryllup er fotografene noen jeg har gått i klasse med, så de sitter tilbords under middagen med andre de kjenner,

Skrevet (endret)

Fotografen fikk samme maten som de øvrige gjestene. Hun ønsket selv å spise på et annet rom enn oss, og hun spiste samtidig med oss. I pausene mellom rettene tok hun bilder.

Ikke noe prob. At hun ikke fotograferte mens vi spiste, da satt jo alle med munnen full av mat uansett ;)

Rommet hun spiste i var foresten vegg i vegg med der hvor selskapet ble holdt så hun var raskt på plass igjen når vi begynte å bli ferdig med en rett etc.

Endret av MonThe
  • Liker 1
Skrevet

Helt klart mat til fotografen, - i annet rom.

• Liker 1
Skrevet

For et par år siden var jeg fotograf i et bryllup, vielse, vanlig fotografering etter vielsen og under middagen. Dette var en jobb jeg tok på meg via et familiemedlem som driver fotostudio (jeg har jobbet som fotograf tidligere). Jeg vet ikke hva slags avtale brudeparet hadde gjort med mitt familiemedlem, men jeg fikk i alle fall tilbud om middag ved bordet. Jeg satt helt på enden, ved siden av toastmasteren, så det var enkelt å bevege seg rundt for å ta bilder. Jeg ble og tilbudt vin til måten, men takket nei til det.

Maten var forøvrig kjempegod :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...