AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Har som vanlig i hver hjemmeeksamenperiode problemer med sidetall i Word. Mye av det ser jeg er vanlig, men nå har jeg klart å få et problem som jeg ikke finner på dataforum etc.: Sidetallene er på feil side. Jeg trykker (100 % sikkert, har til og med fått en medstudent som vitne til at jeg ikke er blitt tullerusk) på sett inn sidetall og høyre side. Sidetallene kommer, wait for it, på venstre side. Jeg kan forskjellen på høyre og venstre, og universitetet jeg går på er strenge og vil ha sidetallene på høyre side. Har noen vært borti problemet? Jeg skjønner ikke hvordan det kan være mulig! Jeg har allerede problemer med å få sidetallene til å begynne på side 3, jeg fikk det halvveis til, men da ville den ikke fjerne side 2, så nå har jeg x - 2 - 2 - 3 - 4 etc. Men det kan jeg leve med, alle har hatt problemer mer det, men høyre vs venstre? Seriøst? Jeg forstår ikke. Anonym poster: 087e971e9ea337340fbec32119ae1e93
libbylibb Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 Skjer dette når du prøver å bruke sidetall i et /annet/nytt dokument?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 Nei, jeg har klart å få det på høyre side før! Men hvis jeg kopierer teksten fra dette dokumentet i et nytt så skjer det samme. Jeg har eksperimentert litt og endte opp med resultateter jeg ikke engang kan klare å reprodusere, med et par sider uten sidetall, plutselig start på nr. 4, et par like sider med tallet 8, alt på feil side, sidetall på første side tross huket av for ingen sidetall på første side. Herregud. Anonym poster: 087e971e9ea337340fbec32119ae1e93
libbylibb Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Haha, huff, dette var jo veldig surrete da! Jeg har ikke noe fasitsvar på hva du kan gjøre, men kanskje det kan hjelpe om du passer på å bare kopiere teksten fra en og en side og lime det inn hver for seg i et nytt dokument? For om du starter fra toppen og markerer hele dokumentet, så kan det hende at det automatisk kopierer oppsettet du har fått lagret med sidetall på det tidligere dokumentet også! Eller kanskje du kan prøve å kopiere hele teksten inn i et "enklere" tekstbehandlingsprogram (som kanskje fjerner instillingen med sidetall), og så kopierer hele greia inn i et nytt word-dokument, og så får du sette alt opp igjen på nytt med overskrifter og sånt? Bruk for eksempel wordpad (om du har dette på maskinen din)
Lutetium 71 Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 (endret) Løsningen er, etter det jeg kan huske: Oddetall. (Scroll litt ned, ser ikke ut som linken funker skikkelig) Endret 13. mars 2013 av Lutetium 71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå