Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som har tips som hjelper?

Hilsen fortvilet jente! :(

Anonym poster: 8f5b5710e8218b2517620faa6cf94f81

AnonymBruker
Skrevet

Som har tips som hjelper?

Hilsen fortvilet jente! :(

Anonym poster: 8f5b5710e8218b2517620faa6cf94f81

Du kan kjøpe kosttilskudd på Vita som heter Evelle. Det skal være bra for hårtap. I tillegg kan du supplere med ølgjær. Det ordner seg nok. :blomst:

Anonym poster: 8d30efa36864e28d9d23841b4bb4a039

AnonymBruker
Skrevet

Tar du b-vitamin? Jeg vet ikke om det hjelper på selve hårtapet, men det får i allefall nytt hår til å vokse fort.

Hvordan er hodebunnen? Er den rød, flasser eller virker irritert? Vanlig frisør- og butikksahampoo er sterke saker, du kunne med fordel byttet ut slik shapoo med såpefrie produkter av og til. Du trenger ikke den "kjemiske rensen" på vanlig shampoo gir deg uansett. Annenhver gang jeg vasker håret bruker jeg urtekram fra helsekost eller shampoo fra lush. Ved særlig førstenevnte merker jeg at det er vesentlig mindre hår igjen i dusjen.

Jeg har også hørt fra frisører at de mener sukker er hard kost for manken, så kan være lurt å kutte ned på det.

Anonym poster: 9925247d4c8c377e364230d1774c94ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en shampo og balsam fra frisøren som heter Redken - intra force. jeg tar multivitaminer og omega3 hver dag. Trener 5 ganger i uken. Får i meg veldig lite sukker. Ølgjærtabletter funket ikke på meg! :(

Det er helt forferdelig å være blitt så tynn i håret. Jeg har alltid hatt langt, tjukt hår. Nå er det langt og veldig tynt. Sukk.

Anonym poster: 9d7e40654eaca388c744e1ac4dcfed93

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en shampo og balsam fra frisøren som heter Redken - intra force. jeg tar multivitaminer og omega3 hver dag. Trener 5 ganger i uken. Får i meg veldig lite sukker. Ølgjærtabletter funket ikke på meg! :(

Det er helt forferdelig å være blitt så tynn i håret. Jeg har alltid hatt langt, tjukt hår. Nå er det langt og veldig tynt. Sukk.

Hvor gammel er du? Husk at håret gjennomgår en "utskiftning" en sjelden gang, jeg tror det rett og slett faller av etter 5-7 år. Jeg er 32 og har hatt to slike perioder hvor jeg mistet masse hår. Men så vokser nytt ut igjen, og håret blir mer likt normalen. Dessuten forandrer håret seg med alderen, både i tykkelse og selve strukteren på håret. Synd, men likt for alle.

Anonym poster: 9925247d4c8c377e364230d1774c94ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fyller 28 i april.

AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen og få tatt blodprøver. Alltid steg nr. 1!

Anonym poster: 5ed1ff94ea134b73b906c50be703f380

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjer med meg også! Det er blitt skremmende tynt det siste året. Jeg er 20 år forresten. Jeg hadde veldig tykt hår før, og nå er det bare tuster igjen i forhold.

Jeg tok blodprøver i fjor etter at jeg begynte å merke hårtapet, men jeg manglet visst ingenting av vitaminer o.l.

Håper bare viiirkelig det vokser ut igjen. :/

Anonym poster: fc2b5ea09486d17027ed804816c7b6a5

AnonymBruker
Skrevet

Noen tynner desverre tidlig, noen er til og med gråhåret når de fyller 30.

Men med trening 5 dager i uken, får du i deg nok næring? Hvordan ser kostholdet ditt ut? Multivitaminer og tran er verdiløst i sammenligning med sunt kosthold, så om du virkelig trenger påfyll av det burde du spise mye mer frukt og grønt, samt se på resten av kostholdet. Omega3, feks, har ingen påvist positiv effekt i tester - det blir litt som alternativ medisin i så måte, og en bør ikke feste noe lit til det som tilskudd.

Anonym poster: 4c88be8d82a589752eb051cd98eaf0b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...