Gjest Anonym Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Trenger hjelp her. Aner ikke hva jeg skal gjøre. (Jeg er gutt på 25, trenger litt råd fra noen damer) Jeg har vært sammen med en jente i snart ett år. Jeg ble kjent med henne ca. ett år før vi ble sammen. Vi var veldig mye sammen etter vi ble kjent. Lå hos hverandre flere dager i uken, dro på kino osv.Følte at jeg kjente henne veldig godt. Synes etter hvert at hun ble veldig masete og slitsom, så etter ca 3 mnd. bestemte jeg at jeg ikke ville mer. Dette var også i kombinasjon med at hun skulle bort et halvt år. Da hun kom hjem igjen etter et halvt år, tok jeg kontakten igjen.Vi fant raskt tonen . Men vi kranglet en del og ting var ikke alltid helt perfekt. Jeg sa at jeg ikke var klar til å bli sammen, fordi jeg synes hun var alt for masete og ikke aksepterte at jeg kunne være alene/ være med kamerater osv. etter ca 3. måneder ble vi sammen, og ting ble virkelig bra. Vi hygget oss, hun sluttet å mase og alt har bare vært bra i ett år. For noen uker siden sa hun at hun hadde noe å fortelle. Hun sa hun hadde ligget med og holdt på med flere forskellige gutter i tiden før vi ble sammen, da vi bare "datet" Da hun fortalte dette, gikk jeg gjennom meldingene hennes på facebook. Her ser jeg at hun har holdt på med div. andre gjennom hele tiden vi har kjent hverandre, men før vi ble sammen. etter at vi ble sammen, har hun vært trofast. Det kommer også frem i facebookmeldingene at hun nesten bare har snakket om meg, og at hun har vært veldig glad i meg hele tiden. Og at disse andre guttene bare har vært one night stands osv. Jeg elsker henne fortsatt tror jeg, men føler meg nesten syk av å fått høre denne historien. Hun har også løyet til meg mange ganger. Så henne en gang hun var med en annen, men da avfeide hun dette, med at det var en venn. ( fikk nå vite at hun hadde ligget med han) Hun er veldig lei seg for det, og unnskylder seg med at jeg ikke har vært ordentelig interessert i henne (Noe som til dels stemte) En mnd før vi ble sammen fortalte jeg henne at jeg var veldig glad i henne, og ga henne det inntrykket at jeg var forelsket i henne. Etter dette skjedde det ingen utroskap. Det er helt tydelig at hun har forandret seg veldig det året vi har vært sammen.Føler meg overbevist at hun ikke ville gjort noe slikt nå. Og vi har hatt det superbra hele tiden mens vi har vært sammen. Har sagt at jeg vurderer å slå opp nå, men da blir hun veldig lei seg, sier hun angrer, gråter osv. Hun har løyet i stor grad, ligget med mange folk mens vi har holdt på og holdt meg for narr. Hva skal jeg gjøre? Noen som kan hjelpe meg? Burde jeg slå opp?
Quilliam Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Kan hende hun har løyet en del osv. det kan ikke jeg si noe om, men at hun har hatt sex med andre mens hun har flørtet med deg betyr da ikke hun har vært utro. Ikke med mindre dere har avtalt å være ekslusive til dere fant ut om dere passet ilag eller ikke. 2
Frk.Tyttebær Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Det er jo ikke snakk om utroskap dette. Dere var ikke sammen på tidspunktet hun hadde lov å gjøre hva hun ville. Du drev og skjøv hun vekk, hun oppfattet deg sikkert ikke som spesielt interessert siden du oppførte deg slik du gjorde. Dermed holdt hun mulighetene åpne for å kunne treffe noen andre. Det er selvsagt ingen unnskyldning for at hun har løyet om dette, men ikke alle som føler for å brette ut privatlivet sitt med en gang med noen man dater, og spesielt ikke om hun ikke følte hun kunne stole på deg. Kanskje det er derfor hun forteller deg det nå? Fordi hun virkelig bryr seg om deg, er trygg på deg og stoler 100% på deg. Og vet at det er deg hun vil ha?! Så hun vil at alt skal være på det rene for at framtiden skal bli så fin så mulig. Hvis du elsker henne og tror at hun ikke kommer til å være utro ville jeg bare latt dette fare. Og beholdt henne og vært glad for at hun endelig har tatt til mot om å fortelle det og se på det som at hun faktisk stoler på deg og vil ha deg 3
Gjest Ole Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 Hun sluttet med en gang hun fikk høre det hun ville høre fra deg. Inntil det søkte hun etter bekreftelse fra andre. At hun løy den gangen skjønner jeg godt, hun ville jo ikke ødelegge noe med deg, samtidig som hun ikke hadde noen forpliktelser overfor deg. En gråhvit løgn som kan tilgis. Ingen grunn til å ikke stole på henne pga det. Kjør på!
Gjest stoltheten Skrevet 12. mars 2013 #5 Skrevet 12. mars 2013 Førsok å analyser nettopp hva som er dealbreakeren her. Følelsen av å bli holdt for narr, trodde du hun var prektigere en hun var? Hvis de andre visste om deg og "moret" seg bak ryggen din ville det vært slutt for min del. Være narren i sitt eget liv? Fikk stolheten en knekk når du vinglet og hun fant seg nye dagen etter og ikke sørget.... Eller den gnagende følelsen at ingen av de syntes hun varkjæreste materiale med grei nok for sex. Og at hun muligens likte de andre bedre men de dumpet henne. Har vært i nogenlunde samme situason. Og hvis du går og ruger på vonde tanker så avklar nå og bli ferdig. Seigpining rundt denne kan være ødeleggende i lendgen.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #6 Skrevet 12. mars 2013 Det å gå og bli dyttet bort på den måten som du gjorde mot henne, det er veldig vondt. Når en dame er klengete og masete, så er det ofte fordi hun ikke føler seg trygg i forholdet. Da maser hun enda mer, fordi hun så gjerne vil opprette relasjonen. Det er selve urinstinktet hos damer. Hun ville ha deg, men du ville ikke ha henne da. Hun har ikke vært utro og du skal ikke straffe henne mer med å la henne gå gjennom mer negativt på grunn av det. Her bør du forstå henne heller. (Og tro meg, jeg er sjelden nådig når det kommer til utroskap, men her er det ikke noe å henge seg opp i.) Anonym poster: 4ab07c7d30583028b8b745f4c64614d7 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #7 Skrevet 13. mars 2013 Førsok å analyser nettopp hva som er dealbreakeren her. Følelsen av å bli holdt for narr, trodde du hun var prektigere en hun var? Hvis de andre visste om deg og "moret" seg bak ryggen din ville det vært slutt for min del. Være narren i sitt eget liv? Fikk stolheten en knekk når du vinglet og hun fant seg nye dagen etter og ikke sørget.... Eller den gnagende følelsen at ingen av de syntes hun varkjæreste materiale med grei nok for sex. Og at hun muligens likte de andre bedre men de dumpet henne. Har vært i nogenlunde samme situason. Og hvis du går og ruger på vonde tanker så avklar nå og bli ferdig. Seigpining rundt denne kan være ødeleggende i lendgen. Det var jo bare han for henne hele tiden. Hun hadde til og med snakket om han med de andre på Facebook. Verden er ikke sånn at man kan dytte damer vekk, behandle de halvdårlig, ikke ville ha noen forpliktelser og likevel forvente at de er trofaste. Til og med kvalitetsdamer får vondt etter mye sånn, og da er det lov å date andre. Anonym poster: 4ab07c7d30583028b8b745f4c64614d7 2
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #8 Skrevet 13. mars 2013 Det var jo bare han for henne hele tiden. Hun hadde til og med snakket om han med de andre på Facebook. Verden er ikke sånn at man kan dytte damer vekk, behandle de halvdårlig, ikke ville ha noen forpliktelser og likevel forvente at de er trofaste. Til og med kvalitetsdamer får vondt etter mye sånn, og da er det lov å date andre. Anonym poster: 4ab07c7d30583028b8b745f4c64614d7 Enig. Når ts skyver henne vekk, blir hun usikker, og enda mer klengete. Helt tydelig at det er han hun har ønsket hele tiden, men så har usikkerheten hennes og oppførselen hans gjort at hun har søkt bekreftelse hos andre. Sånn går det når du behandler dama di dårlig. Du får bli bedre til å vise henne at det er hun du vil ha, så slipper du at hun til slutt møter en annen fordi du aldri får bestemt deg. Jeg tror ikke hun kommer til å være utro hvis hun blir sikker på hva du vil.
Inwe Skrevet 13. mars 2013 #9 Skrevet 13. mars 2013 Hun har da virkelig ikke vært utro. Om jeg hadde møtt en gutt som deg nå og skulle vært på dealern i et år, der han sier han ikke er interessert opp til flere ganger hadde nok jeg også ligget med andre om jeg hadde følt for det! 2
waco Skrevet 13. mars 2013 #10 Skrevet 13. mars 2013 Hun har da virkelig ikke vært utro. Om jeg hadde møtt en gutt som deg nå og skulle vært på dealern i et år, der han sier han ikke er interessert opp til flere ganger hadde nok jeg også ligget med andre om jeg hadde følt for det! Hadde du vært kåt på han hvis han hadde ligget med andre da? Stolt på ham like mye som at han ikke hadde pult på andre?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #11 Skrevet 13. mars 2013 Jeg har vært i samme situasjon, fikk vite etter en stund at han hadde ligget med ei jente noen dager før vi offisielt ble kjærester. Ingen andre da, såvidt det er meg kjent. Du føler sikkert det samme, at du har blitt holdt for narr, at kjæresten egentlig ikke angrer og at det er respektløst? Jeg klarte å leve med det til slutt, fordi jeg var nødt til å omgås begge. Det ble lettere når kjæresten påsto at han angret, gråt og sa stygge ting om vedkommende. Jeg fikk også høre at det var "min feil", og det gjorde hele situasjonen lettere, på en rar måte. Trengte ikke være sur på han. Jeg tilga, og tenkte lite på det til slutt. Dessverre viste det seg at jeg hadde blitt holdt skikkelig for narr, for da jeg slo opp med han for helt andre grunner ble han kjæreste med den billige lille søppeldama han hadde ligget med. Angret seg ja, MHM. Sorry for avsporinga. Anonym poster: 12969da3a54398da0296c5f6d646f855
waco Skrevet 13. mars 2013 #12 Skrevet 13. mars 2013 Jeg har vært i samme situasjon, fikk vite etter en stund at han hadde ligget med ei jente noen dager før vi offisielt ble kjærester. Ingen andre da, såvidt det er meg kjent. Du føler sikkert det samme, at du har blitt holdt for narr, at kjæresten egentlig ikke angrer og at det er respektløst? Jeg klarte å leve med det til slutt, fordi jeg var nødt til å omgås begge. Det ble lettere når kjæresten påsto at han angret, gråt og sa stygge ting om vedkommende. Jeg fikk også høre at det var "min feil", og det gjorde hele situasjonen lettere, på en rar måte. Trengte ikke være sur på han. Jeg tilga, og tenkte lite på det til slutt. Dessverre viste det seg at jeg hadde blitt holdt skikkelig for narr, for da jeg slo opp med han for helt andre grunner ble han kjæreste med den billige lille søppeldama han hadde ligget med. Angret seg ja, MHM. Sorry for avsporinga. Anonym poster: 12969da3a54398da0296c5f6d646f855 Og høre at det er din feil at han ligger med andre høres jo merkelig ut ja?
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #13 Skrevet 13. mars 2013 Jeg har vært i samme situasjon, fikk vite etter en stund at han hadde ligget med ei jente noen dager før vi offisielt ble kjærester. Ingen andre da, såvidt det er meg kjent. Du føler sikkert det samme, at du har blitt holdt for narr, at kjæresten egentlig ikke angrer og at det er respektløst? Jeg klarte å leve med det til slutt, fordi jeg var nødt til å omgås begge. Det ble lettere når kjæresten påsto at han angret, gråt og sa stygge ting om vedkommende. Jeg fikk også høre at det var "min feil", og det gjorde hele situasjonen lettere, på en rar måte. Trengte ikke være sur på han. Jeg tilga, og tenkte lite på det til slutt. Dessverre viste det seg at jeg hadde blitt holdt skikkelig for narr, for da jeg slo opp med han for helt andre grunner ble han kjæreste med den billige lille søppeldama han hadde ligget med. Angret seg ja, MHM. Sorry for avsporinga. Anonym poster: 12969da3a54398da0296c5f6d646f855 Hun er en billig liten søppeldame? Fordi hun var med han som på det tidspunktet ikke var kjæreste med deg ennå? Har du eiendomsrett på en du ikke er kjæreste med? For en merkelig tankegang.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #14 Skrevet 13. mars 2013 Hun er en billig liten søppeldame? Fordi hun var med han som på det tidspunktet ikke var kjæreste med deg ennå? Har du eiendomsrett på en du ikke er kjæreste med? For en merkelig tankegang. Trivelig at du tok deg tid til å putte ord i kjeften på meg. Du har en svært merkelig tankegang som resonnerer deg frem til dette. Nei, hun er det på bakgrunn av annen informasjon jeg har om henne, har kjent henne i mange år. Anonym poster: 12969da3a54398da0296c5f6d646f855
Miller Skrevet 13. mars 2013 #15 Skrevet 13. mars 2013 Jeg synes du overreagerer. Av samme grunner som Inwe. 1
Daisy Duke Skrevet 13. mars 2013 #16 Skrevet 13. mars 2013 Jeg hadde blitt forbannet, det er jo ikke direkte utroskap i og med at dere ikke hadde status som kjærester, men hun hadde jo åpenbart oppmerksomheten sin flere andre steder samtidig som hun prøvde å finne ut av det med deg. Det er jo litt vesentlig om hun lå med andre i perioden hvor du sa du ikke ville være sammen med henne, eller om hun gjorde det da du sa hun var for slitsom og masete. Om så er tilfelle, har du ingenting du skulle ha sagt. Har dere det bra nå, og du er overbevist om at hun har forandret seg og ikke kan finne på å være utro mot deg nå, så kan du jo prøve å svelge kamelen. Antakelig hadde det vært best om hun ikke hadde sagt noe, for det er klart at dette ikke skaper tillitt.
Gjest celine Skrevet 13. mars 2013 #17 Skrevet 13. mars 2013 Hvis man skal kalle det utroskap, er det en forutsetning at man har blitt sammen først. Single folk må få gjøre akkurat det de vil, uten å trenge å stå til rette for en partner i etterkant. 3
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2013 #18 Skrevet 13. mars 2013 Trenger hjelp her. Aner ikke hva jeg skal gjøre. (Jeg er gutt på 25, trenger litt råd fra noen damer) Jeg har vært sammen med en jente i snart ett år. Jeg ble kjent med henne ca. ett år før vi ble sammen. Vi var veldig mye sammen etter vi ble kjent. Lå hos hverandre flere dager i uken, dro på kino osv.Følte at jeg kjente henne veldig godt. Synes etter hvert at hun ble veldig masete og slitsom, så etter ca 3 mnd. bestemte jeg at jeg ikke ville mer. Dette var også i kombinasjon med at hun skulle bort et halvt år. Da hun kom hjem igjen etter et halvt år, tok jeg kontakten igjen.Vi fant raskt tonen . Men vi kranglet en del og ting var ikke alltid helt perfekt. Jeg sa at jeg ikke var klar til å bli sammen, fordi jeg synes hun var alt for masete og ikke aksepterte at jeg kunne være alene/ være med kamerater osv. etter ca 3. måneder ble vi sammen, og ting ble virkelig bra. Vi hygget oss, hun sluttet å mase og alt har bare vært bra i ett år. For noen uker siden sa hun at hun hadde noe å fortelle. Hun sa hun hadde ligget med og holdt på med flere forskellige gutter i tiden før vi ble sammen, da vi bare "datet" Da hun fortalte dette, gikk jeg gjennom meldingene hennes på facebook. Her ser jeg at hun har holdt på med div. andre gjennom hele tiden vi har kjent hverandre, men før vi ble sammen. etter at vi ble sammen, har hun vært trofast. Det kommer også frem i facebookmeldingene at hun nesten bare har snakket om meg, og at hun har vært veldig glad i meg hele tiden. Og at disse andre guttene bare har vært one night stands osv. Jeg elsker henne fortsatt tror jeg, men føler meg nesten syk av å fått høre denne historien. Hun har også løyet til meg mange ganger. Så henne en gang hun var med en annen, men da avfeide hun dette, med at det var en venn. ( fikk nå vite at hun hadde ligget med han) Hun er veldig lei seg for det, og unnskylder seg med at jeg ikke har vært ordentelig interessert i henne (Noe som til dels stemte) En mnd før vi ble sammen fortalte jeg henne at jeg var veldig glad i henne, og ga henne det inntrykket at jeg var forelsket i henne. Etter dette skjedde det ingen utroskap. Det er helt tydelig at hun har forandret seg veldig det året vi har vært sammen.Føler meg overbevist at hun ikke ville gjort noe slikt nå. Og vi har hatt det superbra hele tiden mens vi har vært sammen. Har sagt at jeg vurderer å slå opp nå, men da blir hun veldig lei seg, sier hun angrer, gråter osv. Hun har løyet i stor grad, ligget med mange folk mens vi har holdt på og holdt meg for narr. Hva skal jeg gjøre? Noen som kan hjelpe meg? Burde jeg slå opp? Du burde VOKSE opp... Dere var ikke sammen, du var faktisk den som holdt henne på avstand. Det står ingenting i loven om at man forplikter seg til troskap ovenfor en mann som vingler slik du har gjort, og hun har ikke bedratt deg. Get over it.
Ferny Skrevet 13. mars 2013 #19 Skrevet 13. mars 2013 Normalt ville jeg sagt at man holder seg til EN person. Men i denne saken er jo jenten blitt avvist opptil flere ganger! Såklart hun da treffer andre. En så vinglete person som trådstarter har bare seg selv å takke. 2
waco Skrevet 13. mars 2013 #20 Skrevet 13. mars 2013 (endret) Normalt ville jeg sagt at man holder seg til EN person. Men i denne saken er jo jenten blitt avvist opptil flere ganger! Såklart hun da treffer andre. En så vinglete person som trådstarter har bare seg selv å takke. Eller kanskje han ville finne ut om hun var en løs tøs før han involverte seg med henne? Nå vet han i det minste åssen jente hun er. Endret 13. mars 2013 av waco
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå