Postmannen Skrevet 30. mars 2004 #41 Skrevet 30. mars 2004 Så bare fordi du ikke liker Windows så skal ikke jeg heller like det? Jeg har ikke sagt jeg vier mitt liv til det.. men jeg synst Windows er helt okei.. og jeg får vel nevne det da. At jeg og var helt hekta på Linux en stund. Tjoho! Linux er gleden, veien og livet lissom! Men saken er den at Windows har sine kvaliteter den og. Og jeg finner begge systemene like funksjonelle for meg.. men må få si at Linux har helt ræva støtte når det kommer til spill og slikt. Og jeg er nesten og kalle en "hobby gamer" om du vil.. Og btw så kjenner jeg en som jobber i Linpro. Og han synst faktisk Windows er helt greitt til sitt bruk han også. Jo værsågod. Om du liker Windows bedre enn Linux blir opp til deg. Det er ikke snakk om religion her - Det er snakk om og ha mulighet ti å velge! Og "Windows Only" verdenen er ikke religiøs? Gates og andre konglomerater innen softwareindustrien blir VELDIG religiøse når de kommer til det punktet da lommebøkene skal fylles opp. Det er her dette med inndoktrinering kommer inn. Og du trenger ikke være så arrogant og ta alle under samme kammen her for ærlig talt.. Linux er kansje genialt på sitt vis. Men det er ikke soleklart bedre enn noen andre systemer. Det er bare og akseptere at Linux faktisk ikke passer _alle_! Jeg ser daglig en arroganse hos typiske Windowsbrukere som ALDRI har tatt i Linux, eller overhodet sett en maskin med Linux på. Nei, Linux passer ikke for ALLE, men da bør man også prøve å holde litt kjeft, når man aldri har forsøkt seg på Linux (jeg påstår IKKE, at du ikke har forsøkt). I denne kategorien finnes det mange som bruker Windows fordi pappa eller Gates sier at "Windows er best" (jeg påstår IKKE, at du tilhører denne kategorien). Det er denne gruppen som JEG "vil til livs"!
Postmannen Skrevet 30. mars 2004 #42 Skrevet 30. mars 2004 Støtter linux Usb2? Er ganske lenge siden dette var opp ,men da var det slik at linux ikke støttet USB 2.0 ( eller HI speed USB som det har blitt omdøpt til) og dette er jo rett og slett ikke holdbart. Mer og mer utstyr blir jo USB2.0 og jeg har en 40gig MP3 spiller som har en øverføringshastighet på over 20MBs. Og hvorfor skal man da sitte med USB 1.1 og linux for og overføre filer til den? USB2 skulle gå helt greit. Dog jeg har ikke noe ekstern hardware med USB2. Ikke enda. Anng. SATA, så er jeg litt usikker, men jeg regner med at det skulle gå greit med den nye 2.6 kjerna. Såkallt "HotPlugging" skulle vel også gå greit, siden det er det som er en av hensiktene med SATA. Ellers har Linux støttet "HotPlugging" lenge - Du kan t.o.m. "HotPlugge" IDE-drev ved å resette IDE-kanalen som drevet er koblet til. DET har vel aldri Windows kunnet gjøre. Og mounte den Spilleren i RH var ikke akkurat så veldig lett Nyere distroer har programmer som "kjenner" på USB inngangen om det er noe som er plugget inn, automounter disken/kameraet, og popper således opp med et vindu og evnt. innholdet. På eldre distroer (ca 1-1/2 år gamle og eldre) må man gjøre dette for hånd første gangen. Det er ikke så vanskelig egentlig, og ofte bruker disse diskene/kameraene MSDOS/VFAT partisjoner. Torvald Linus har nå utalt at han vil integrere en type NGSCB inn i linux. Jeg vet ikke hvorfor ,men det er jo direkte tragisk at han vil gjøre dette før microsoft gjør det. Hvis dette er tilfellet, så er det tragisk ja. Men hvis Linus Thorvalds gjør dette, så vet han at det vil skje en masseflukt av utviklere fra Linuxkjernen over på f.eks GNU/Hurd eller *BSD kjernene. Det er fullt mulig å flytte et GNU-system (som er det vi i dag forbinder med "Linux"), over på en annen kjerne. Og hva er det med lydserveren i RH? På svake maskiner så vil jo omtrent ikke den virke hvis du driver og surfer litt normalt på webben. Lyden skipper uansett hva man setter innstillingene til Jeg vet ikke, men det er mulig at det har noe å gjøre med hvordan man har kompilert ALSA-lydsystemet. ALSA og integrert lyd på hovedkortet har aldri funger særlig bra. Og dette kan du ikke gjøre med noe annet system så argumentet ved og si at linux er for entustiaster faller jo helt klart vekk i dette tilfellet. Og jeg er ikke alene om og kjempe om 3dmark rekorder så vi er ikke så få selvom du sikkert ikke har hørt om oss. Det er ikke uten grunn det er flere millioner resultater inne hos futuremark som lager 3dmark.l Hvorfor klandrer du Linux for at f.eks futuremark ikke vil porte 3dmark til Linux? Sikkerheten bedre på Linux maskiner? (Beklager for at jeg skjærer alle distroer under en kam.) Ifølge en ny rapport er det nå flere linux servere som blir tatt ned enn windows servere og hvorfor det? Har hackerne begynt og se på linux også nå? Ja hvorfor ikke? De begynnte vel å bli lei av å cracke de samme gamle hullene i Windowsservere - Ligger ikke noe utfordring i det vel?
CFD Skrevet 30. mars 2004 #43 Skrevet 30. mars 2004 Takk for svar =) Det at 3dmark kjøres på linux.. det kjører sikkert under en emulator eller noe slikt ,men det blir ikke samme ytelsen og her kan folk sitte i dagesvis for og presse den siste 0.5% ut av systemet sitt. Og ved hjelp av en emulator så taper man endel ytelse så dette er nok ikke aktuelt. Det med USB2.0 er iallefall litt gammel info siden jeg drev og fiklet litt med en "gammel" versjon av Mandrake som jeg skulle få opp på en maskin engang. Vi brukte RH9 med 2.6 hvis jeg ikke husker feil. Vi så USB tingen ,men vi klarte ikke og lese innholdet på den. Dette var nok mangel på kunnskap ,men det burde uansett ikke være så vanskelig. Filsystemet var Fat Kan man koble ifra IDE (Pata) devices kan man også koble ifra Sata siden dette støtter Hotswap (såfremt man slår av Cache på hardisken) Men ang NGSCB så er det fortsatt masse som er uklart. Om hvordan hele TCG vil virke er fortsatt veldig uklart ,men hvis det blir integrert i CPU`ene så har vi et problem og både Intel og AMD er med på listen over produsenter som støtter opp imot dette. Jeg frykter virkelig NGSCB og håper det aldri blir noe av ,selvom jeg er redd for at det kommer bli umulig og kjøre noe software som ikke er 100% lovlig. Skjer dette så blir det nok en brukerflukt over til en annen platform enn NT plattformen (winXP er NT5.1) Windows XP er jo første steg i TCG så... Men det har jo blitt avdekket utrolig mange sikkerhetshull i de fleste linux distroer etter at søkelyset ble satt på dem. Men jeg kan være enig i at det er mange sikkerhetshull i windows ja. Det værste er nesten at mange av hullene er tettet i Win2k(nt5) og ikke i winxp(nt5.1). Og ja.. Jeg visste at Linux bare er selve kernelen og prosjektet egentlig het GNU. Jeg er kanskje ikke noe fan av linux ,men jeg vet bruksområder og skjønner folk som vil bruke det. Det med lydserveren var på en P2 400. Husker ikke hva lydkortet het desverre
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #44 Skrevet 1. april 2004 I denne tråden var det jaggu mye piss og feilaktig "fakta", men jeg orker rett og slett ikke skrive svar til alt, men kan ta noen raskt etter minnet. *Mandrake er rett og slett ikke ustabilt, har selv oppnådd 456 dagers oppetid med mdk8.3 beta (hvorpå den døde i et mislykket forsøk på å oppgradere til mdk9.2 uten å reboote), stabiliteten er faktisk bra når man tenker på hvor bleeding edge pakker mdk faktisk kjører. * S-ata, usb2 osv, funker såklart i linux,og om noe hardware ikke funker, er det ikke linux' feil, men produsentene som særer seg med specs. * Maset om 3dmark er tilbakestående, konkurransen om å overklokke mest mulig for å få høyest mulig score i en syntetisk benchmark ligger på fjortisstadiet og er kun om konkurranse, du kunne like gjerne jobbet mot å få høyest glxgears fps. Og det er såklart ikke opp til futuremark å porte dette, siden rammeverket kun er basert på dx, som microsoft såklart trykker til sitt bryst (sjakktrekk forøvrig, og nei, winex er ikke et alternativ). * Nybegynnervennlighet er ikke det samme som brukervennlighet.
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2004 #45 Skrevet 2. april 2004 I denne tråden var det jaggu mye piss og feilaktig "fakta", men jeg orker rett og slett ikke skrive svar til alt, men kan ta noen raskt etter minnet. * Maset om 3dmark er tilbakestående, konkurransen om å overklokke mest mulig for å få høyest mulig score i en syntetisk benchmark ligger på fjortisstadiet og er kun om konkurranse, du kunne like gjerne jobbet mot å få høyest glxgears fps. Og det er såklart ikke opp til futuremark å porte dette, siden rammeverket kun er basert på dx, som microsoft såklart trykker til sitt bryst (sjakktrekk forøvrig, og nei, winex er ikke et alternativ). * Nybegynnervennlighet er ikke det samme som brukervennlighet. Dette var dog en gammel distro jeg prøvde dette på og har jeg sagt noe om S-ata? Men hva er galt med og presse maskinene sine opp til det maksimale og sitte i timesvis etter det for og finpusse sin poengsum? Dette er en hobby som alle andre hobbyer og jeg vil påstå at dette ikke er noe som bare ungdom driver med. Hvordan kan det da ha seg at "NilsG" som er leder i ocshoot er 42år? Med full familie og alt. Gjennomsnittsalderen er høyere en du kanskje kunne tro. http://www.nordve.net/tg04/rekka.html Over kan du se rekka jeg sitter på på TG04 og som du kanskje skulle tro så er det tro så er det ikke bare "drittunger eller fjortisser" som du kaller dem som driver med dette. Greit nok at du sikkert mener tilstanden fjortiss og ikke alderen ,men det får da være grenser! Jeg er dog "bare" 18 ,men det er mange personer som er godt oppe i 20års alderen og også i 30årene som driver med overklokking og setter pris på og tukle med en maskin i time etter time. For og nevnte en ting til slutt: overklokking er faktisk LANGT ifra alt som en god 3Dmark avhenger av. Mesteparten av tiden så driver man med små modifiseringer av OS. Selve overklokkingen er over på ganske kort tid. Men man skal også voltmodde utstyret (sitter her selv med et droopmodded P4c800 e deluxe og et Epox Nforce2 400 kort som begge er moddet for og gi høyere spenninger) Så.. hvorfor er det tilbakestående og ha en hobby? og hva gir deg rett til og snakke nedlatende om hva jeg og veldig mange andre driver med. Jeg kan anbefale deg sider som Xtremesystems , trueextreme , anandtech , tomshardware , ocshoot.no og hw.no nettverket. Det er ikke så rent få brukere som bruker disse forumene altså.. Heller ikke som er medarbeidere for og få sidene til og gå rundt.
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2004 #46 Skrevet 3. april 2004 blir som å installere dos og klage over hardwarestøtten, og for å spesifisere, nei, klager ikke på 3dmark-hobby'en, men å bruke den som argument mot linux-overgang blir litt.... sært.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå