MunichMachine Skrevet 25. mars 2004 #21 Skrevet 25. mars 2004 Har en emailserver på linux har gått siden siste strømbrudd på Skillebekk i Oslo i 1993. Bare flytta til Sverige i 2003. Ingen vits å oppgradere, bare går og går. 2000 problem var en fix. Maskin kjøpt i 1992: Asus Eisa 486 DX 50 MHz , 128 MB Reg RAM Adaptec Fast SCSI EISA kontroller Quantum 3,2 GB 7200 rpm Fast SCSI disk ATI Mach 8 MB Eisa SVGA kort 2 x 3com 10Mbit EISA nettverkskort Ingen bytte av noe i denne tiden. Alt er orginalt. Ingting har noensinne gått galt her. Sendmail / fetchmail tar alt med email. Squid proxy (nyere install) har gitt meg min. 15% bedre ytelse på alt. Du behøver ikke det siste innen computers for å få det internett-bra. Har 2 x 1,7 GHz Xeon server (2 GB RAM) med Windows 2003 Enterprise Server Edition. Den IIS 6.0 ASP.NET web-server som kjører der, kan ta livet av hvem som helst (drepe mindre hardware.)
Postmannen Skrevet 25. mars 2004 #22 Skrevet 25. mars 2004 Ja for det er jo jævli mye bedre at window manageren henger sånn at man må kverke alle prosesser OG window manager for å få ting opp og kjøre igjen. Veldig mye mindre iriterende enn en reboot ... NOT! Duhh...... :o 1. ctrl + alt og F1 - F6 2. logg inn 3. # killall X Værre enn dette er det ikke! Try it out, it works!
Postmannen Skrevet 25. mars 2004 #23 Skrevet 25. mars 2004 - Microsoft Outlook - Adobe Photoshop Å jasså ja! Så du er en av disse lømlene som sender HTML reklamemail til hundretusener, av så og si lamme internettbrukere, som ENDA ikke har grid å skifte emailklient, til noe som viser tekst som default, hvor man derpå må laste ned halve internett, bare for å få vist frem produktet? Attpåtil tror du at photoshop er eneste muligheten til å manipulere bilder, til bruk i disse spammailene dine? Skam deg!! :-x . - IE I tillegg er du tydeligvis så indoktrinert i Bill's "lykkeliten-verden", at du driter i standardene til W3C, når du lager websider? Dobbelt skam på deg!! :-x :-x
14062003 Skrevet 26. mars 2004 #24 Skrevet 26. mars 2004 Å jasså ja! Så du er en av disse lømlene som sender HTML reklamemail til hundretusener, *klippe* Nei, jeg sender ALLTID mail i ren tekst. Hva jeg er nødt til å motta er en annen sak. Heldigvis verken spam eller virus i alle fall :-) Men det er så mye mer man kan gjøre med Outlook enn å sende mail. Og det er alt det andre som gir meg problemer, ikke mail. Attpåtil tror du at photoshop er eneste muligheten til å manipulere bilder' date=' til bruk i disse spammailene dine?[/quote'] Nei, men jeg har ikke funnet noe Linuxprogram som kan erstatte alle funksjonene jeg bruker i Photoshop. Nei, men jeg er pliktig til å teste alt i IE. Dersom du skal være en så sinnsykt god besservisser på Linux, burde du heller gi meg det jeg trenger enn slike sure oppgulp! Du gir meg aldeles ikke det jeg trenger. Du har jo ikke skjønt hvor jeg vil en gang du! Jeg vil bytte ut Windows, og jeg har prøvd. Men det har ikke gått så langt. Så bevis nå da Postmannen, at du virkelig kan Linux. Give it to me! Da er du bedre enn alle de jeg har vært i kontakt med i løpet av 4 år...
Postmannen Skrevet 26. mars 2004 #25 Skrevet 26. mars 2004 På hvilken måte skal jeg bivise at jeg kan Linux? Hva duger som bevis ute på internett? Hva annet er det du bruker OE til, enn å lese mail og lignende? Tror du at du MÅ HA Photoshop for å resize noen skarve bilder til en webside? Til slutt: Jeg har ALDRI påstått at jeg er ekspert i noen ting, når det gjelder data! ALDRI!!! Nå må du slutte med de tullete innleggene dine! Kan du ikke heller fortelle meg hva du virkelig gjør med disse "dødsnødvendige" programmene dine?
Crazee Skrevet 26. mars 2004 #26 Skrevet 26. mars 2004 Outlook Express kan nok lett erstattast, men Outlook inneheld jo litt meir enn det - og det var Outlook det var snakk om. No er det jo eit program som vert samanlikna med Outlook, men eg hugsar diverre ikkje kva det heiter, eller om det har visse manglar/kompabilitetsproblem med Outlook... Photoshop: Ho nemnde ikkje kva ho brukar det til, men eg har fått inntrykk av at det er litt meir avansert bruk enn skalering av bilete... No er jo GIMP bra avansert då, sjølv om eg ikkje anar kva som manglar av funksjonar og/eller mulighetar i forhold til Photoshop. Men det hadde ho kanskje testa? IE: Det er diverre slik at sjølv om det er ein nettlesar som dreg på åra og ikkje følgjer alle standardane heilt, så er det så mange som brukar han at ting bør fungere der. Dreamweaver: Dersom det må vera kompatibelt, så er det kanskje snakk om samarbeid i utviklinga og at funksjonane for dette i Dreamweaver blir brukt? Løysing: Tja, sei det. Har du prøvd WINE under Linux? Då skal du jo kunna kjøra Windowsprogram.
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2004 #27 Skrevet 26. mars 2004 Outlook Express kan nok lett erstattast, men Outlook inneheld jo litt meir enn det - og det var Outlook det var snakk om. No er det jo eit program som vert samanlikna med Outlook, men eg hugsar diverre ikkje kva det heiter, eller om det har visse manglar/kompabilitetsproblem med Outlook... Program som heter evolution i LInux som likner på Outlook. Har ikke så mye greie på Outlook, men Evolution har ihvertfall kalender og diverse stæsj
14062003 Skrevet 26. mars 2004 #28 Skrevet 26. mars 2004 Program som heter evolution i LInux som likner på Outlook. Har ikke så mye greie på Outlook, men Evolution har ihvertfall kalender og diverse stæsj Ja, det er prøvd. Fungerer ikke med Outlook.
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2004 #29 Skrevet 26. mars 2004 Har ikke så mye greie på akkurat det som sagt. Men er det synkronisering og slike ting med de andre ansatte som er problemet?
14062003 Skrevet 26. mars 2004 #30 Skrevet 26. mars 2004 Hva annet er det du bruker OE til, enn å lese mail og lignende? Hvem har nevnt OE? Det er Outlook jeg bruker og ikke OE! Jeg bruker Outlook til å teste *.pstfiler med. Jeg bruker også Outlook til møteavklaringer på diverse måter. Jeg syncer Outlooks kalender med palm/telefon frem og tilbake. Jeg får tilsendt kontakter i Outlookformat. Tror du at du MÅ HA Photoshop for å resize noen skarve bilder til en webside? Jeg bruker Photoshop til langt mer enn å resize bilder! Visstnok bruker jeg webalbumfunksjonaliteten i Photoshop, men det er bare en bitteliten bit av det jeg gjør der. Og det finnes mange alternativer på det punktet. Funksjoner som jeg bruker mest og til vanlig er: web photo gallery, levels, hue, invert, histogram, diverse under layers, diverse under select, alle filtre, mange actions (også egenlagde), gridlook, magic wand, crop, stamp, gradient, rubber, blur/sharpen, dodge/burn/sponge, quick mask mode Når det gjelder Dreamweaver er det disse bibliotekene og ellers halvferdige webområder mottatt/sendes som skal viderebehandles som skaper problemer. Jeg har ALDRI påstått at jeg er ekspert i noen ting, når det gjelder data!? Fint, så slutt å prakke Linux på alle også da. Det er faktisk mange som ikke kan bruke det. Ah, jeg kan drømme meg tilbake til den tiden jeg satt å progga sql i linux. Det var så mye mer problemfritt en de som satt i Access å progga... Men mitt minstekrav er at ting funker! Og det gjør Windows på den snåle laptoppen min. Dessuten kan jeg faktisk utføre "jobben min" med Windows, hvilket jeg ikke kan med Linux.
Postmannen Skrevet 26. mars 2004 #31 Skrevet 26. mars 2004 Det finnes MYE software som kan gjøre det meste av det du krever av PhotoShop. Irfanview (basert på ImageMagick), Gimp bla bla bla. Er du interessert i en sowtwarepakke som lett lar seg automatisere og som dessuten er meget krafttfull, bør du ta en titt på ImageMagick. Dette er proffverktøy for webutviklere og blir mye brukt på fotoalbum-siter o.l. Dyrt? Nei, det er helt gratis, og du får også endel grafiske grensesnitt til den.
14062003 Skrevet 26. mars 2004 #32 Skrevet 26. mars 2004 Det finnes MYE software som kan gjøre det meste av det du krever av PhotoShop. Greit, du har løst 1/3 av utfordringen min. Takker!
Postmannen Skrevet 27. mars 2004 #33 Skrevet 27. mars 2004 Jeg bruker Outlook til å teste *.pstfiler med. Hva er dette for slag "drittfiler"? Jeg bruker også Outlook til møteavklaringer på diverse måter. Hvordan? Jeg syncer Outlooks kalender med palm/telefon frem og tilbake. Linux og Palm skal ikke være noe problem overhodet! Jeg nevner Kpilot spesiellt KAdressBook, Kandy (mobiltelefon verktøy) og Karm (Personal Time Tracker), er også apps som kan synke med en PDA. Jeg tror også Kmail kan det. Jeg får tilsendt kontakter i Outlookformat. KMail konverterer FRA Outlook, KMail kan eksportere til et visst *.csv og vCard format. Det er mye snakk om vilje her. Hvis du ikke vil, så kan ikke jeg gjøre noe med det! Med linux måtte du kanskje gjort oppgavene dine på en litt annen måte, men det er ikke dermed sagt at Linux med KDE er et OS fra det Herrens år 1850, slik som mange vrir det til. Etter det jeg vet så skal Ximian Evolution, greie de fleste av oppgavene dine når det gjelder å kommunisere med andre i (den fordømte) Microsoftverdenen. Dessuten blir jo det meste av applikasjonen for kommunikasjonsbehovene dine, samlet på ett sted!
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2004 #34 Skrevet 27. mars 2004 Man kan bruke explorer og MS-Office med Outlook inkludert med CrossOver og Wine. Bruker det jeg og det funker helt fint. Koster dog 60 dollar da men
CreatureCanis Skrevet 30. mars 2004 #35 Skrevet 30. mars 2004 Woha.. Her var det mye kverulering ute og gikk så det ut til.. enda en gang Windows vs. Linux diskusjonen. Selv har jeg prøvd begge deler, og da alt fra Windows3.1 - WindowsXP og alt imellom, LinuxMandrake9.1, redhat9 og FedoraCore.. og for dem som måtte tro at Linux er svaret for alt og alle.. den er ikke det. Selv kunne jeg tenkt meg en maskin til og bruke Linux på.. men har ikke råd til noe nytt og har ikke fått tak i noe gammal. Det var en periode jeg hadde Linux på egen partisjon på PCen jeg har her nå. Som Windows kjører jeg XP Pro og er i grunnen relativt fornøyd med den. Jeg ser verken fordeler eller bakdeler med verken Win Eller Linux når det gjelder stabilitet.. bortsett fra da at Linux er mye mindre utsatt for virus. Jeg ga midlertidig opp og ha de på samme PC da det bare endte i krøll med det.. Så uannsett hvor mye jeg likte Linux så ble jeg faktisk nødt til og velge Windows. Hvorfor? Jo nettopp fordi jeg er avhening av programmer i windows og selve Windowsen i seg selv.. da jeg går IKT fag linjen på skolen og den er ikke Linux basert. Og så det er nevnt er det og en del webapplikasjoner som ikke vil fungere i annet enn IE. (med minde noen har satt sammen en genial plugin som jeg aldri har funnet) En annen ting er jo det at jeg har noe i overkant av 30 spill stående i hyllen min her som bare fungerer under Windows og kansje ett som man kan få til og fungere i Linux vist man har litt skillz.. Og bruker grensesnittet i Linux er jo faktisk relativt mye dårligere enn Windows sitt.. så at mangen foretrekker det er ikke noen overaskelse akkuratt. Det jeg ikke har sansen for med Windows er all automatikken i det.. og alt det rare den gjør på egenhånd. :-? Windows lever nesten sitt eget liv og den trenger "rens" omtrent 2 ganger i mnd. Og reinstall hver 3 mnd. Nei dillemaet Win vs. Linux er opptil hver enkelt og bestemme hva som er best for seg selv. Begge systemer har både fordeler og bakdeler men hver det er opptil en selv hva for bakdeler og fordeler en vil ha.. Personlig kjenner jeg folk som vier alt for Windows, folk som ikke eier en eneste Windows kopi en gang og folk som bruker Linux til det meste men Windows til Spill og slikt "pjatt". :-) Så.. til alle dere databrukere.. bruk den DU selv synst er best! Jeg selv er blitt glad i dem begge. Til tross for at jeg har hatt problemer med begge.. Men kan jo nevne at jeg har jo prøvd flere Linux distroer også.. Mandrake 9.1 likte jeg ikke. Men RedHat storkoste jeg meg med. :-) :-) :-) Og neste blir vel Debian håper jeg på.. Men nå skal jeg slutte med slarvinga mi.. Nyt det OSet som passer deg best og drit i hva andre sier. Alle kanke like linux fordi andre liker det.. men alle trenger ikke like Windows heller bare fordi det er det mest brukte OSet i verden liksom.. Hver til sitt bruk. Så ro ned ballene nå og hver snille med hverandre!
Postmannen Skrevet 30. mars 2004 #37 Skrevet 30. mars 2004 ...... Så uannsett hvor mye jeg likte Linux så ble jeg faktisk nødt til og velge Windows. Hvorfor? Jo nettopp fordi jeg er avhening av programmer i windows og selve Windowsen i seg selv.. da jeg går IKT fag linjen på skolen og den er ikke Linux basert. Og så det er nevnt er det og en del webapplikasjoner som ikke vil fungere i annet enn IE. (med minde noen har satt sammen en genial plugin som jeg aldri har funnet) Ja, nettopp!! Hele IT-verdenen er så indoktrinert med dette "Windowsgreiene" sine - en massiv hjernevasking av samfunnet, at det faktisk begynner å bli et ENORMT problem!! Monokulturer og ensidighet bryter faktisk ned samfunnet. Jeg tør vedde på at du aldri hører et ord om andre plattformer og applikasjoner, enn Microsofts og Windows, i den skolen du går på. Bøkene er "Microsoft", lærerene er "Microsoft" ALLT er "Microsoftifisert" (eller "MicrosoftINFISERT"). Jeg tror du ser problemet. Du vet at det finnes en annen verden der ute, og det kan du prise deg selv opp i skyene for. En verden som har en litt annen vinkling på ting, som personlig frihet, eiendomsrettigheter osv. Så.......Etter at du er ferdig på det indoktrinerte kurset ditt, ta deg så en tur til Linpro og ta et kurs der også. Hvorfor? Fordi "Windowsverdenen" er faktisk døende! Hvorfor er den døende? Fordi "slaven" vil alltid oppdage, uansett hvor mye "herren" prøver å hindre det, at han er en slave! Og bruker grensesnittet i Linux er jo faktisk relativt mye dårligere enn Windows sitt.. så at mangen foretrekker det er ikke noen overaskelse akkuratt. Men HVOR, HVORFOR og HVORDAN? Det jeg ser rundt omkring, er klager på at grensesnittene ikke ser "akkurat ut som i Windows". Men når de så omsider gjør det, så klager dere da også. Såsom: "det ser for mye Windowsaktig ut" og "de stjeler fra Windows, fy skamme". De som utvikler grensesnittene for Linux, klør hodebunnen av seg over dere, og lurer på hva i allverden de skal gjøre for at typiske Windowsbrukere skal akkseptere ting. Det er tydeligvis "gæli" uansett!!
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2004 #38 Skrevet 30. mars 2004 CreatureCanis har jo et poeng, men det er jo i og for seg programvareleverandørene og hardwareleverandørene sin oppgave og tilrettelegge det slik at ting går an å bruke også i linux. F.eks må drivere lages ORDENTLIG av hardwarelev. Dersom du har laptop og vil bruke web-cam, digi-kamera osv som du vil plugge ut og inn er Linux helt ubrukelig. Mulig det går an å gjøre noe med det, men jeg har verken tid eller interesse med å drive å knote med det der. En annen ting er at jeg bruker ekstern skjerm når jeg er hjemme med lap-topen, da må jeg gå inn på innstillingene og endre oppløsningen på skjermen for så å logge seg inn igjen. Samtidig uansett så blir skjermen på lap-topen min "primary" og eksterne skjermen "secondary", som vil si at filmer og filmsnutter f.eks på nettet vises kun på lap-topen min...aaargh!. Jeg tror det er fordi det ikke er riktig driver, for det gikk bra på en annen ekstern skjerm jeg har prøvd. Helt enig med Postmannen, det er helt riktig at verden retter seg etter MS og det er en skam. Men sorry jeg får ikke Linux til å fungere ordentlig med lap-topen min, så det blir dessverre windows på meg foreløpig. Derimot er jeg stadig på utkikk .
CreatureCanis Skrevet 30. mars 2004 #39 Skrevet 30. mars 2004 Ja, nettopp!! Hele IT-verdenen er så indoktrinert med dette "Windowsgreiene" sine - en massiv hjernevasking av samfunnet, at det faktisk begynner å bli et ENORMT problem!! Monokulturer og ensidighet bryter faktisk ned samfunnet. Jeg tør vedde på at du aldri hører et ord om andre plattformer og applikasjoner, enn Microsofts og Windows, i den skolen du går på. Bøkene er "Microsoft", lærerene er "Microsoft" ALLT er "Microsoftifisert" (eller "MicrosoftINFISERT"). Jeg tror du ser problemet. Du vet at det finnes en annen verden der ute, og det kan du prise deg selv opp i skyene for. En verden som har en litt annen vinkling på ting, som personlig frihet, eiendomsrettigheter osv. Så.......Etter at du er ferdig på det indoktrinerte kurset ditt, ta deg så en tur til Linpro og ta et kurs der også. Hvorfor? Fordi "Windowsverdenen" er faktisk døende! Hvorfor er den døende? Fordi "slaven" vil alltid oppdage, uansett hvor mye "herren" prøver å hindre det, at han er en slave! Så bare fordi du ikke liker Windows så skal ikke jeg heller like det? Jeg har ikke sagt jeg vier mitt liv til det.. men jeg synst Windows er helt okei.. og jeg får vel nevne det da. At jeg og var helt hekta på Linux en stund. Tjoho! Linux er gleden, veien og livet lissom! Men saken er den at Windows har sine kvaliteter den og. Og jeg finner begge systemene like funksjonelle for meg.. men må få si at Linux har helt ræva støtte når det kommer til spill og slikt. Og jeg er nesten og kalle en "hobby gamer" om du vil.. Og btw så kjenner jeg en som jobber i Linpro. Og han synst faktisk Windows er helt greitt til sitt bruk han også. Men HVOR, HVORFOR og HVORDAN? Det jeg ser rundt omkring, er klager på at grensesnittene ikke ser "akkurat ut som i Windows". Men når de så omsider gjør det, så klager dere da også. Såsom: "det ser for mye Windowsaktig ut" og "de stjeler fra Windows, fy skamme". De som utvikler grensesnittene for Linux, klør hodebunnen av seg over dere, og lurer på hva i allverden de skal gjøre for at typiske Windowsbrukere skal akkseptere ting. Det er tydeligvis "gæli" uansett!! Vet du hva.. dette har jeg aldri tenkt på en gang. Fordi jeg aldri har sett ett bruker grensesnitt hos Linux som har lignet noe særlig på Windows sitt akkuratt, litt kansje men.. Personlig krever ikke jeg noe heidundranes bruker grensesnitt da jeg klarer meg utmerket nok med terminalen.. Har alltid brukt det som er standard og synst det er greitt nok.. men nei det er ikke noe Windows akkuratt. Men det hadde jeg aldri forventa heller.. det er jo tross alt to vidt forskjellige systemer. Og du trenger ikke være så arrogant og ta alle under samme kammen her for ærlig talt.. Linux er kansje genialt på sitt vis. Men det er ikke soleklart bedre enn noen andre systemer. Det er bare og akseptere at Linux faktisk ikke passer _alle_!
CFD Skrevet 30. mars 2004 #40 Skrevet 30. mars 2004 Virker som du sitter på endel kunnskap "Postmannen" ,men det virker som om du mener at en eller annen linux distro er det beste valget for alle som ikke spiller spill og sitter en god del med maskinen og har masse av tid til og lære sin og håndtere det grafiske grensesnittet til feks RH. Støtter linux Usb2? Er ganske lenge siden dette var opp ,men da var det slik at linux ikke støttet USB 2.0 ( eller HI speed USB som det har blitt omdøpt til) og dette er jo rett og slett ikke holdbart. Mer og mer utstyr blir jo USB2.0 og jeg har en 40gig MP3 spiller som har en øverføringshastighet på over 20MBs. Og hvorfor skal man da sitte med USB 1.1 og linux for og overføre filer til den? Og mounte den Spilleren i RH var ikke akkurat så veldig lett Torvald Linus har nå utalt at han vil integrere en type NGSCB inn i linux. Jeg vet ikke hvorfor ,men det er jo direkte tragisk at han vil gjøre dette før microsoft gjør det. Det var iallefall noe jeg leste i en artikkel om dette som jeg fant på et websted. Og hva er det med lydserveren i RH? På svake maskiner så vil jo omtrent ikke den virke hvis du driver og surfer litt normalt på webben. Lyden skipper uansett hva man setter innstillingene til Og jeg spiller ikke ,men jeg bruker fortsatt windows. Hvorfor? Jeg er og kommer alltid til og være en overklokker som presser maskinen min til det ytterste. Jeg sitter nå på en P4 [email protected] som jeg venter på og kjøre på over 4Ghz når jeg får alle de nye komponentene til vannkjølingen om et par dager. Bytter trolig CPU`en i en bedre så jeg kommer litt lenger også ,men økonomien tilater ikke det akkurat nå før TG. Jeg tester ytelsen med maskiner og kjemper om verdensrekorder i 3Dmark01 og 3Dmark03. Og dette kan du ikke gjøre med noe annet system så argumentet ved og si at linux er for entustiaster faller jo helt klart vekk i dette tilfellet. Og jeg er ikke alene om og kjempe om 3dmark rekorder så vi er ikke så få selvom du sikkert ikke har hørt om oss. Det er ikke uten grunn det er flere millioner resultater inne hos futuremark som lager 3dmark. Vil jeg ha en linux distro på maskinen bruker jeg bare vmware og emulerer en egen maskin i et eget vindu. Uptime bedre på linux maskiner? Tja.. Maskinen min er overklokket noe som betyr at den kjører endel kjappere enn hva den er laget for ,men min windows innstalasjon er ikke ustabil av den grunn. Har hatt en Windows maskin som jeg har kjørt som en server (2000 adv server) og den gikk i 50dager uten et eneste tegn på ustablitet , og når de 50dagene var gått gikk strømmen i hele huset og hvilken server kom RETT OPP igjen uten noe særlig tap av Data eller noe andre ting? Sikkerheten bedre på Linux maskiner? (Beklager for at jeg skjærer alle distroer under en kam.) Ifølge en ny rapport er det nå flere linux servere som blir tatt ned enn windows servere og hvorfor det? Har hackerne begynt og se på linux også nå? Det finnes bare 1 sikkert OS pr idag og det er IMO OpenBSD. Altså ikke et som er så veldig mye brukt ,men de har bare hatt 1 sikkerhetsbrudd på 7år.. Det som gjest skriver over er også en viktig ting. Sata er jo PLug and play og kan man plugge dette ut og inn i linux? Jeg har ikke svaret siden jeg ikke har prøvd ,men du burde vell vite det. Og ja.. jeg er enig at at Microsoft har gått for langt endel ganger ,men du overdriver så fælt at det nesten er vondt og høre på Så alt til sitt bruk ,men du drar argumentene dine ALT FOR LANGT. EDIT: Jeg Bruker Opera og ikke noe Microsoft programmer utenom selve OSèt. Bruker Webmail og masse annet rart.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå