Gjest Den du veit Skrevet 24. mars 2004 #1 Skrevet 24. mars 2004 Jeg har prøvd Linux en periode og må si at jeg er kjempefornøyd. Selv om win2000 og XP er blitt mer stabil enn sine forgjengere slår den absolutt ikke Linux på noen som helt måte. Sitter på følelsen at jeg kan sitte i flere år uten å måtte reboote PC'en ... Aaaah for en herlig verden. Bør absolutt anbefalles :D
jordbær Skrevet 25. mars 2004 #2 Skrevet 25. mars 2004 Tja.. Syns ikke linux er så fryktelig stabilt, når man først bruker GUI.. Mulig det er jeg som får systemet til å flippe i vinkel
Gjest Den du veit Skrevet 25. mars 2004 #3 Skrevet 25. mars 2004 Fatter ikke helt hvordan du har fått til det da....:klø: Jeg har aldri trengt å reboote. Dersom et program henger seg er det bare å bruke "killall prosessnavn".
14062003 Skrevet 25. mars 2004 #4 Skrevet 25. mars 2004 Linux stabilt? Hahaha! Da har jeg hørt nok en person som har den erfaringen. Er det noe jeg ikke kan gjøre på min laptop, så er det Linux. Alt tryner i ett staka kjør - og kompilering er umulig. Sikkert en cpu/ramfeil, men Windows takler det og kræsjer aldri i alle fall.
Gjest Den du veit Skrevet 25. mars 2004 #5 Skrevet 25. mars 2004 Ser visst ut som det bare er kvinnfolk som klarer å kræsje en linux. Jaja, hold dere til Mac OS da eller Micro$oft Windoze.
jordbær Skrevet 25. mars 2004 #6 Skrevet 25. mars 2004 Ser visst ut som det bare er kvinnfolk som klarer å kræsje en linux. Jaja' date=' hold dere til Mac OS da eller Micro$oft Windoze.[/quote'] Var det det beste du klarte å komme med?
jordbær Skrevet 25. mars 2004 #7 Skrevet 25. mars 2004 Åja.. foresten.. Jeg bruker bare linux som server. Ikke som OS på klienter. Da slipper jeg GUI og det er stabilt som bare rakkern!
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #8 Skrevet 25. mars 2004 Ja var det beste jeg fikk til :D. Dette her må være det eneste forumet man så til de grader er så mye i mot linux. Jeg har innstallert mandrake 9.2 uten problemer, lagt inn masse programmer og satt opp grafisk(!) brannmur uten noe problem. Så hvordan dere har klart å få til krøll fatter jeg ikke du...
jordbær Skrevet 25. mars 2004 #10 Skrevet 25. mars 2004 Hahaha.. Mandrake? Det er jo mer ustabilt enn WindowsME... lykke til! Foresten er jeg ikke i mot linux, men jeg er ser ikke behovet til å oppfordre windowsbrukere til å bytte OS. Linux krever mer kunnskap enn windows... Jeg er helt for å bruke linux som server-OS. Og da selvfølgelig ikke mandrake..
Postmannen Skrevet 25. mars 2004 #11 Skrevet 25. mars 2004 Tja.. Syns ikke linux er så fryktelig stabilt' date=' når man først bruker GUI.. Mulig det er jeg som får systemet til å flippe i vinkel [/quote'] Det er ikke rart systemet ditt flipper i vinkel, når man har et skjermkort fra "WinApe" type "LickBillInAss"! Jeg skal være litt enig ja, for mange av produsentene vil ikke lage drivere til linux, og når de først lager drivere, så gjør de en ELENDIG jobb! "Det er ikke så nøye når det gjelder Linux vettu"-holdningen rår gata! Stabiliteten blir en av en heeeelt annen verden, når opensource folka har fått tid til å "hække" de tekniske detaljene rundt kortet ned til minste bestanddel, og fått laget SKIKKELIGE drivere. Jeg sliter i dag med et ATI Radeon. Gudd bære meg, hvor mye jeg savner det gode gamle 3dfx kortet mitt med 16Meg RAM. Desverre så passer det ikke inn i AGP-porten på det nye hovedkortet mitt.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #12 Skrevet 25. mars 2004 Hahaha.. Mandrake? Det er jo mer ustabilt enn WindowsME... lykke til! Foresten er jeg ikke i mot linux, men jeg er ser ikke behovet til å oppfordre windowsbrukere til å bytte OS. Linux krever mer kunnskap enn windows... Jeg er helt for å bruke linux som server-OS. Og da selvfølgelig ikke mandrake.. Jaja..det kom jo fra en som ikke klarer å bruke GUI i Linux..... Har kjørt det i 4 uker uten noe problemer, innstallert masse software til den.
Gjest Myumi Skrevet 25. mars 2004 #13 Skrevet 25. mars 2004 Hva er dette her for noe? Nerdekonvensjonens årlige nettmøte :o
Gjest Den du veit Skrevet 25. mars 2004 #14 Skrevet 25. mars 2004 Hva er dette her for noe? Nerdekonvensjonens årlige nettmøte :o Heeeey...ikke gjør narr av nerder er du snill. I'm proud to be a nerd
14062003 Skrevet 25. mars 2004 #15 Skrevet 25. mars 2004 Ser visst ut som det bare er kvinnfolk som klarer å kræsje en linux. Jaja' date=' hold dere til Mac OS da eller Micro$oft Windoze.[/quote'] Vel, det samme skjer for teknikerne til IBM. Og der er det nok (dessverre) få kvinner som jobber...
14062003 Skrevet 25. mars 2004 #16 Skrevet 25. mars 2004 Men jeg har en utfordring. For jeg bruker faktisk Linux. I forskjellige varianter alt ettersom hva som kommer ut og skal testes... Men jeg har ingen mulighet til å bytte ut Linux med Windows selv om jeg virkelig har villet dette. Jeg er avhengig av programmer som er 100%kompatible med følgende: - Microsoft Outlook - Adobe Photoshop - IE - Macromedia Dreamweaver
Postmannen Skrevet 25. mars 2004 #17 Skrevet 25. mars 2004 Jeg er avhengig av programmer som er 100%kompatible med følgende: - Microsoft Outlook - Adobe Photoshop - IE - Macromedia Dreamweaver :hår: Akkurat når det gjelder Dreamweaver, så kan jeg nok skjønne deg, men resten..... :hår:
14062003 Skrevet 25. mars 2004 #18 Skrevet 25. mars 2004 :hår: Akkurat når det gjelder Dreamweaver, så kan jeg nok skjønne deg, men resten..... :hår: Hvorfor det? Ikke min feil at alle andre skal bruke programmer som gjør meg avhengig av å bruke noe som er 100%kompatibelt, vel?!
Fakse Skrevet 25. mars 2004 #19 Skrevet 25. mars 2004 Fatter ikke helt hvordan du har fått til det da....:klø: Jeg har aldri trengt å reboote. Dersom et program henger seg er det bare å bruke "killall prosessnavn". Ja for det er jo jævli mye bedre at window manageren henger sånn at man må kverke alle prosesser OG window manager for å få ting opp og kjøre igjen. Veldig mye mindre iriterende enn en reboot ... NOT! Linux funker fint til sine ting, jeg foretrekker f.eks å progge i linux-omgivelser. Men det har helt klart sine ulemper også, klarer man ikke å se det så har man vel bare litt for lite peiling eller er litt for fantatisk. Når du må bygge pc'en ut i fra hvilke drivere som er tilgjengelige for den distribusjonen du har tenkt å kjøre blir det litt slitsomt...
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #20 Skrevet 25. mars 2004 Man kverker ikke ALLE prosesser med med "killall" (hvis man ikke vil da). Dersom f.eks et program som xmms henger seg, kan man skrive "killall xmms". Og JA det er faktisk bedre enn å reboote.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå