AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Enda en tråd om dette. Jeg har farget hår som etterhvert har blitt ganske sort. Jeg vet at om jeg bleker det, så vil det bli en lekker oransje. Men jeg har ingen planer om å gå fra sort til helt lys. Jeg vil ha det lysere, ikke blondt. Jeg vurderer derfor en runde med bleking, for så å farge det i en farge som er mørkere enn det oransje, men lysere enn jeg har det nå. Vil det kunne funke? Og vil det være døden for håret? Er det gjentatte blekinger for å få det helt lys som gjør det ille? Eller er en omgang med bleking også nok til å ødelegge håret? Noen som har peiling? Anonym poster: 7ab0995e96e2dd32ce3be5a64f2a44be
Lykkelitenen Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Om du bare vil ha det litt lysere kan du godt bleke det litt for å få ut overskuddsfarge og så farge over igjen. Men du trenger ikke lysne det mye om du fortsatt vil være mørk, bare ikke så mørk som du er nå Du påfører blekingen i tuppene og jobber deg oppover (med mindre du er veldig mørk trenger du nok ikke bleke etterveksten, her virker nemlig bleking veldig raskt og gjør det gult) og lar det sitt en liten stund (om du bare skal lysne litt er det som oftest nok med ca 15 min, men her må man se ann mengden farge og gi seg når det er mørk rødbrunt). Så farger du over som vanlig.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Om du bare vil ha det litt lysere kan du godt bleke det litt for å få ut overskuddsfarge og så farge over igjen. Men du trenger ikke lysne det mye om du fortsatt vil være mørk, bare ikke så mørk som du er nå Du påfører blekingen i tuppene og jobber deg oppover (med mindre du er veldig mørk trenger du nok ikke bleke etterveksten, her virker nemlig bleking veldig raskt og gjør det gult) og lar det sitt en liten stund (om du bare skal lysne litt er det som oftest nok med ca 15 min, men her må man se ann mengden farge og gi seg når det er mørk rødbrunt). Så farger du over som vanlig. Takk for svar! Det er en litt mørk rødbrun jeg vil ha. Det er ganske mange lag med farge, jeg har farget det noen år. Derfor har jeg heller ingen intensjoner om å prøve å få det lyst. Svart er bare så "hardt", så noen hakk lysere gjør mye. Så da kan jeg egentlig se an litt underveis, og stoppe før det blir helt carrot? Er det noen som har tips til en ok bleking forresten? Anonym poster: 3264113667c4fb919e2ba5dcf6659a21
Lykkelitenen Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 Det kan du da Jeg gjorde dette på min søster for litt siden, hennes hår var veldig mørk rødt, på grensen til sort med rødskjær og hun skulle ha det lilla. Vi lot blekingen sitte i ca 15 min før vi skylte ut og tok i den lilla, ble en veldig flott rødlilla farge. Av bleking kan du bruke poly blond L1+ eller depend sin sterkeste (til brunt hår) og bare se ann tiden.
Lykkelitenen Skrevet 12. mars 2013 #6 Skrevet 12. mars 2013 (endret) Å bruke penger på frisør for å få ut litt overskuddsfarge når håret fortsatt skal farges mørkt er penger ut vinduet... Skulle ts blitt blond, så ville frisør være best, men om du ikke klarer å få ut litt overskuddsfarge selv er det noe galt med en. Endret 12. mars 2013 av Lykkelitenen
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #7 Skrevet 12. mars 2013 Det går helt fint å gjøre det slik som beskrevet ovenfor(med mindre du har supeslitt hår fra før kanskje),jeg gjorde det selv for en uke siden og det ble kjempefint Hadde ikke i avfargingen så lenge som det ståre i pakken,tror jeg hadde det i ca 10 min. Anonym poster: a25cf4569446cc8416d233d3303774ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå