Gå til innhold

Alkoholfri drikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenk over at det eksisterer mennesker som har/har hatt et alkoholproblem, uten at de nødvendigvis ønsker å dele den informasjonen med alle. Derfor er det viktig at alkoholfri drikke faktisk er helt alkoholfri. Og kanskje nettopp derfor er det greit å ha brus tilgjengelig, så den det gjelder slipper spørre. :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Men hvorfor så opphengt i det om du ikke er avholds?

Anonym poster: bff8271bca640aaa9bc4ed807a0764c5

Fordi jeg stort sett aldri drikker alkohol av egen fri vilje. Jeg kan ikke kalle meg avholds fordi jeg ikke er i mot alkohol i seg selv, og det er én drink med svært lite alkohol jeg kan drikke, en sjelden gang. Alkohol ødelegger generelt svært mye for meg, det har med smak å gjøre. Det skal svært lite til, og man kan si at "det merker du ikke", vel, jeg gjør det. Det være seg champagne, cider, øl, vin osv, "alkoholsmaken" ødelegger voldsomt. Det er derfor alltid en nedtur å få servert alkohol når man da ikke har bedt om det.

Så handler det også om prinsippet. Det blir som hestekjøttsaken. Jeg kan godt spise hestekjøtt, f.eks i ulike påleggspølser, men jeg vil helst vite om det på forhånd slik at jeg kan ta en avgjørelse utifra dette. Jeg ønsker ikke å bli lurt i noe.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her finner du tips om gode alkoholfrie drikker til mat. Anbefalt av en vinekspert.

Anonym poster: e2c34409f99c2a42c4428b2afecd527f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiller ingen rolle. Jeg drikker ikke alkohol fordi jeg ikke har lyst til å drikke alkohol. Og hadde jeg blitt servert "alkoholfri cider" og det faktisk var 0,7% i den så hadde jeg følt det ganske ukomfortabelt, jeg hadde kanskje til og med blitt sur. Jeg ønsker nada alkohol. Så enkelt er det. Forøvrig, jeg merker fort hvis noe inneholder bare litt alkohol, og som regel kan jeg ikke fordra det. Flere som har prøvd seg med det du skriver her, men det er sjelden de klarer å lure meg. Da vil jeg heller ha brus eller annen alkoholfri drikke. Og nei, brus er ikke harry.

Mvh Yvonne :heiajente:

Enig, litt alkohol er ikke greit om man får beskjed om at det er uten alkohol. Og om brus er harry, så er i allefall cider det. Men aller mest harry er det å lure i folk alkohol uten at de vet det.

Anonym poster: 2a6a813cf404a9ee826bd6fd2cf6567c

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har allltid fått lemonade eller sprudlende cider, og sistnevnte smaker jo fantastisk til alt om man ikke kjøper de aller billigste. Her i byen er det en flaske til 35 kroner som smaker mer vidunderlig enn alle de dyreste jeg har fått servert.

I tillegg er det aldri feil med vann, gjerne med ulik smakstilsetninger, men mineralvann har jeg aldri skjønt verdien av. Eplemose, smoothie og ferskpresset juice funker også ypperlig, om så ikke til hovedretten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...