Gå til innhold

Alkoholfri drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og vurderer hva vi skal kjøpe inn som alkoholfri drikke til de som ikke drikker alkohol. Vil ha noe mer en bare brus og vann til de som ikke av ulike årsaker kan drikke alkohol.

Har funnet et par drinkoppskrifter uten alkohol i baren og tenkte kjøpe inn munkholm men utover dette er jeg litt usikker. Til velkomstdrink tenkte jeg på cider eller kansje jeg skal kjøpe inn musserende vin uten alkohol? trengst det også alkoholfri rød og hvit vin til maten?

Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest lisha
Skrevet

jeg drikker ikke selv, og kommer til å ha både alkoholfri rødvin og alkoholfritt øl :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg serverer ikke alkoholfri vin til gjester. Beklager, ikke meningen å fornærme deg som sa over her at du har kjøpt det inn, men det er bare ikke godt. Vinen skal passe til maten, ikke ødelegge den.

Vi synes det er viktig at også de som ikke drikker alkohol skal få noe godt til maten, så vi kommer til å kjøpe inn endel forskjellig.

Munkholm er bra, det finnes også andre alkoholfrie øl som er helt greie. Vi fant alkoholfritt hveteøl som kan passe til forretten. Ellers kjøper vi inn en type god gourmetjuice til hver rett. Også blir det vel litt ymse mineralvann. Og kaffe, selvfølgelig. :gjeiper:

Ellers dukker det opp mange fine forslag om man googler litt. :)

Anonym poster: 5874f25f6086961d1efb0edf57060d1a

• Liker 2
Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg fikk smake noe som mine gravide venninner fikk servert under en finere middag for litt siden å det var helt utrolig godt! Husker ikke navnet i farten men det var slik rosa og gul limonade som ser litt vintage aktig ut. Og den serien til vinmonopolet som er alkoholfri og tilpasset mat Vår heter den!

Kjempegodt og ikke minst veldig forfriskende. Finnes så mange gode alkoholfrie altenativer at det er ingen grunn til å ikke servere noe skikkelig.

Vi kommer til å ha ulike lemonader som en del av velkomstdrinken, synes fort det blir for mye alkohol da er det lurt å ha noe uten som frister mer. :)

Her er link til den lemonaden. http://fairytalecupcakes.blogspot.no/2011/04/lemonade.html

AnonymBruker
Skrevet

Amé.

Anonym poster: d4dd807b2a95bfbd7f6e39aa57eece55

Skrevet

Vi hadde alkoholfri øl og vin, samt at man kunne gå i baren å få de drinkene man selv ville, med og uten alkohol. Siden jeg som brud heller ikke drakk alkohol var det veldig viktig å finne fullverdige alternativer for de som ikke kunne eller ville drikke alkohol.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest lisha
Skrevet

Jeg serverer ikke alkoholfri vin til gjester. Beklager, ikke meningen å fornærme deg som sa over her at du har kjøpt det inn, men det er bare ikke godt. Vinen skal passe til maten, ikke ødelegge den.

Vi synes det er viktig at også de som ikke drikker alkohol skal få noe godt til maten, så vi kommer til å kjøpe inn endel forskjellig.

Munkholm er bra, det finnes også andre alkoholfrie øl som er helt greie. Vi fant alkoholfritt hveteøl som kan passe til forretten. Ellers kjøper vi inn en type god gourmetjuice til hver rett. Også blir det vel litt ymse mineralvann. Og kaffe, selvfølgelig. :gjeiper:

Ellers dukker det opp mange fine forslag om man googler litt. :)

Anonym poster: 5874f25f6086961d1efb0edf57060d1a

Jeg har kjøpt flere gode alkoholfrie viner på polet :) andre som drikker, som har smakt de, har blitt overrasket over hvor god de faktisk var :)

AnonymBruker
Skrevet

Eplemost er viktig å ha. Kjøp inn ordentlig eplemost, det er utrolig godt til mat, til og med bedre enn vin :fnise:

Anonym poster: bd47de64dda042ea8ab78199598f3271

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker verken øl eller vin, heller ikke alkoholfrie varianter. Vann uten kullsyre eller brus funker helt greit.

Anonym poster: c864690f52e72495fa9f2857cba3eb4b

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke fan av alkoholfri vin, smaker snålt synes jeg. Vi satser på lemonade, brus, eplemost i ulike blandinger og farris som alkoholfrie alternativer.

Skrevet

Vi har også valgt å satse tungt på brus. I tillegg har vi flasker med cider av typen "champagneflasker." Vi er ikke helt ferdig planlagt på dette området, men jeg vet jeg har smakt en alkoholfri vin en gang som var helt ok.

Skrevet (endret)

Vi satser på alkoholfritt øl, noen typer jus og eplemost, og Farris eller tilsvarende. Har funnet en plommejus fra Innigo (et selskap som lager jus av frukt som sorteres ur av salg pga skjønnhetsfeil, fantastisk konsept) som er fin og fyldig, og en veldig god erstatning for rødvin. Og eplemost finnes det masse godt av, tror vi må prøvesmake :sikle:

Brus og alkoholfri vin dropper vi. Det er hverken godt eller passer til middag synes vi. (vi er i overkant opptatt av sånt, og klar over det :lol:) Og det er såvidt vi vet ingen av gjestene som kommer til å savne det, hadde det vært dét ville vi selvfølgelig servert det :)

Edit: vi skal selvfølgelig kjøpe inn brus altså. Både for å ha i baren, og så kan jo de som eventuelt plutselig får lyst på det under middagen spørre om å få det.

Endret av Pingting
  • Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Men dere som skal stå for drikke på lokalet selv hva kjøper dere inn?

Tenkte i utgangspunktet at vi skulle holde oss til brus, munkholm og Effervè lemonade det må jo holde av valgmuligheter.

Bare lurer på hva dere andre gjør. :)

Skrevet

Når tante og onkel gifta seg, var jeg bare 17. Altså ikke gammel nok til å drikke :P Så syntes det var veldig stas med alkoholfriedrinker i baren. Som velkomsdrink hadde de noe musserende alkoholfri vin med friske jordbær oppi. Utrolig godt :D

Skrevet

Vi hadde alkoholfritt øl, MASSE farris/ramlösa, ordentlig eplemost og GOD alkoholfri cider (den er vel egentlig 0.7%, men alkoholfri nok), i tillegg til innmari mye brus.

AnonymBruker
Skrevet

Brus og mat hører IKKE sammen. Sats på noe alkoholfritt som faktisk passer til mat. Det er bare harry med brus..

Vi har også valgt å satse tungt på brus. I tillegg har vi flasker med cider av typen "champagneflasker." Vi er ikke helt ferdig planlagt på dette området, men jeg vet jeg har smakt en alkoholfri vin en gang som var helt ok.

Anonym poster: bff8271bca640aaa9bc4ed807a0764c5

• Liker 2
Skrevet

Anbefaler eple-/pærecider som du får kjøpt på Europris. De smaker litt som cider med alkohol, men det er ikke noe alkohol i dem. Passer fint som alkoholfri velkomstdrink iallefall.

Som alkoholfritt alternativ til middagen hadde vi farris eller eplemost. Noen drakk også bare isvann.

AnonymBruker
Skrevet

Flott om dere har alternativer som ikke er søte. Jeg står over alkoholfri vin. Alkoholfritt øl kan til nød gå ann. Brus er alt for søtt. Cider også. Polet har mange gode og friske alternativer til alkohol.

Anonym poster: e2c34409f99c2a42c4428b2afecd527f

• Liker 2
Skrevet

Brus og mat hører IKKE sammen. Sats på noe alkoholfritt som faktisk passer til mat. Det er bare harry med brus..

Anonym poster: bff8271bca640aaa9bc4ed807a0764c5

Vi har gjort noe så harry som å invitere barn, så da må vi servere noe så harry som brus også. Som du ser skriver jeg at det blir flere voksne alternativer også.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde alkoholfritt øl, MASSE farris/ramlösa, ordentlig eplemost og GOD alkoholfri cider (den er vel egentlig 0.7%, men alkoholfri nok), i tillegg til innmari mye brus.

Alkoholfri nok for hvem? Hvis man ikke drikker alkohol så gjør man jo ikke det.

Håper folk tenker mer på hva gjestene vil ha å drikke, enn hva som er "harry".

Anbefaler eple-/pærecider som du får kjøpt på Europris. De smaker litt som cider med alkohol, men det er ikke noe alkohol i dem. Passer fint som alkoholfri velkomstdrink iallefall.

Vi som ikke drikker alkohol ønsker jo gjerne ikke at ting skal smake alkohol heller. Isvann er bra, i tillegg til harry brus :)

Anonym poster: c864690f52e72495fa9f2857cba3eb4b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...