Gå til innhold

Te med kullsyre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en kjøper en kullsyremaskin kan en tilsette kullsyre i varmt vann da?

Slik at en for eksempel kan ha kullsyre i te?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei nei nei nei. Eller altså, du dør jo ikke av å prøve. Men mer aktive atomer i varmt vann = kullsyren binder seg dårligere til vannet og den forsvinner fortere hvis den i det hele tatt binder seg.

Dårlig idè. Men som sagt, det er ikke farlig å prøve. Det blir liksom ikke til en atombombe bare fordi vannet er varmt.

Anonym poster: c0f57649aec4a9af11d5f692ed0f1227

Skrevet

Jeg har ikke kullsyremaskin.

Men hvis jeg hadde hatt en så hadde jeg forsøkt.

Hvis en har kullsyre i den mens den er varm holder kullsyren seg der lenge da? lenge nok til at en kan drikke de med kullsyre? Eller får en ikke så mye kullsyre i varmt vann kanskje..?

Skrevet

Hvis du prøver, så for all del, lag te etter at du har hatt kullsyre i vannet.

Hilsen jeg som fikk en skikkelig vaskejobb på kjøkkenet en gangen jeg prøvde å tilsette kullsyre i kaffe :hoho: Ikke spør meg hvor jeg fikk ideen fra. Klokka var 2 på natta, jeg var 17 år og alene hjemme.

Skrevet

Men iste med kullsyre høres godt ut!

Skrevet

Men iste med kullsyre høres godt ut!

det er det! :)

• Liker 1
Skrevet

det er det! :)

Ooooh, kanskje jeg skal investere i en kullsyremaskin... Så kan den finne plassen sin på "kjøkkenmaskiner det viste seg jeg ikke trengte"-gravplassen, under vasken.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du prøver, så for all del, lag te etter at du har hatt kullsyre i vannet.

Hilsen jeg som fikk en skikkelig vaskejobb på kjøkkenet en gangen jeg prøvde å tilsette kullsyre i kaffe :hoho: Ikke spør meg hvor jeg fikk ideen fra. Klokka var 2 på natta, jeg var 17 år og alene hjemme.

Ble det kullsyre i kaffen da? hvordan smakte det?

eller sølte du alt utover hele kjøkkenet kanskje

hvis jeg skulle prøvd ville jeg prøvd og tilsette kullsyren i varmt vann ,og deretter laget te. Ser for meg at hvis en har kullsyre i kalt vann for og deretter varme den, vil kullsyren forsvinne!

Skrevet

Har veldig lyst og vite hvordan det blir om det blir kullsyre i det varme vannet.. men har jo ikke kullsyremaskin selv, at andre skal prøve dette er kanskje litt mye griseri og spørre om..

kanskje det er noen som er som meg. som ikke ville klart og la være og prøve.

Forhåpentligvis er det noen som har prøvd dette som kan gi tilbakemelding på hvordan det smakte:).

Skrevet

Ble det kullsyre i kaffen da? hvordan smakte det?

eller sølte du alt utover hele kjøkkenet kan

Det var mye rart i den kaffen om jeg ikke husker galt. Kakaopulver, krydder, vaniljesukker... Den var kald heldigvis. Har du prøve noen gang å ha nyco i saft? Det skummer. Tenk deg da at dette skummet spruter utover kjøkkenet. Jeg var mest redd for at maskina var ødelagt :fnise: Kan ikke huske om det ble noen smaking, dette var en gang i 1997 eller 1998.

Skrevet

Det var mye rart i den kaffen om jeg ikke husker galt. Kakaopulver, krydder, vaniljesukker... Den var kald heldigvis. Har du prøve noen gang å ha nyco i saft? Det skummer. Tenk deg da at dette skummet spruter utover kjøkkenet. Jeg var mest redd for at maskina var ødelagt :fnise: Kan ikke huske om det ble noen smaking, dette var en gang i 1997 eller 1998.

hi hi kanskje på tide at du prøver det igjen da. begynner jo og bli lenge siden :laugh:

Jeg har aldri prøvd og ha nyco i saft vet knapt hva det er, er det fruktsalt?

Skrevet

Hvis det er mulig og tilsette kullsyre i varmt vann er det jo mulig og putte en tepose i etterpå.

Hvis noen har tilsatt kullsyre i varmt vann synes jeg en bør gi beskjed her:)

For om det fungerer så vil jeg nærmest løpe og kjøpe kullsyremaskin.. har veldig lyst på varm drikke med kullsyre, bare smake det, ville nok smakt rart. Er ikke sikkert jeg hadde likt det heller..

men er det noen som har prøvd og tilsette kullsyre i noe annet spennende?

har hørt at noen prøvde og tilsette kullsyre i jordbær det fungerte vist ikke det sprutet utover hele kjøkkenet. men det var noe annet som vist nok fungerte tror det var epler, men er ikke sikker.

Skrevet

hi hi kanskje på tide at du prøver det igjen da. begynner jo og bli lenge siden :laugh:

Jeg har aldri prøvd og ha nyco i saft vet knapt hva det er, er det fruktsalt?

Nyco er fruktsalt ja. Har du det i saft blir ddtj masse tykt skum. Har ingen planer om å prøve på nytt, den maskina jeg har nå kunne kanskje finne på å bli ødelagt. Dessuten har jeg ikke lyst til å ta vaskejobben :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...