AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Hei. Jeg trener en del nå, mest mage og rumpe, litt armer (og bein blir jo trent samtidig som rumpe, mens rygg blir trent samtidig som armer). Også jogger jeg. Har lagt merke til at jeg bruker lang tid på å bygge muskler og lurer på om det er fordi jeg kanskje spiser for lite? Blir som regel 3-4 måltider hver dag, men det er kanskje litt lite? Må man ligge i overskudd på kalorier for å bygge muskler? Anonym poster: 62244faca6c8dde3e89c58ec2e66305d
Gjest Coolaid Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Du kan jo begynne å regne ut energibehovet ditt ? Og så finne ut hvor mye ekstra du trenger ? De fleste som trener mye ligger faktisk langt under energibehovet sitt...
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Hvordan regner man ut det da? Anonym poster: 62244faca6c8dde3e89c58ec2e66305d
Supraspinatus Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Du kan estimere det på internett via kalkulatorer, men du vil aldri få et nøyaktig nok svar til å kunne detaljstyre. Hvor mye du må spise mer enn du forbruker avhenger litt av hvor effektiv kroppen din er å bruke fett som energi. Du trenger ikke så sykt mye ekstra energi. Bygge muskler tar tid. Spesielt dersom du er kvinne. Mitt stalltips er å spise deg mett, og så litt til. En velkjent taktikk blant unge gutter er å drikke 1-2 liter ekstra h-melk i løpet av dagen. Unngå å øke inntaket av godteri da dette garantert vil gjøre at du legger på deg mer fett enn du ønsker. I tillegg er det ikke noe gunstig å jogge når du skal bygge muskler. Jogging øker ikke volumet på musklene noe særlig med mindre du er helt utrent og det bruker en del energi. Fokuser på tunge styrkebaseøvelser som knebøy, markløft, (militær)press, benkpress/pushups med vekt, pull ups osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå