Gå til innhold

Hjelp til treningsprogram

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er en jente på 18 år som nettopp har kommet meg på treningssenteret. Tidligere har jeg drevet litt med fotball, men sluttet for to år siden pga. en skade. Jeg har tidligere bare deltatt i sal-timer og det har blitt lite av styrketrening på meg. Jeg har vel en helt ok basisstryke fra den gang jeg drev med fotball, men er ikke ekstrem noen av veiene om dere skjønner, helt vanlig sterk. Ikke feit, ikke tynn, men tja helt normal.

Jeg har nå planer om å få ut fingeren å begynne å trene styrke. Problemet mitt er bare at jeg ikke er sikker på hvilke øvelser som "passer" for meg. Jeg er nemlig ikke noe særlig glad i verken i å trene med vekter (annet enn i knebøy) og jeg takler virkelig ikke å bruke de fleste apparatene på treningsstudioet og kan derfor tenke meg hjelp til øvelser for hele kroppen der man trener bare ved hjelp av sin egen kroppsvekt. Jeg har lyst til å trene ca. 4 ganger i uken og egentlig bare "stramme opp" litt og kanskje gå ned litt i fettprosent.

Dette ble litt rotete, men håper dere tar dere tid til å svare! :)

Anonym poster: ea8c8167844cd976b18b9be48d3d3c6a

Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Når du begynner på studio får du som regel gratis starthjelp. Du vår veiledning av en instruktør som setter opp og går igjennom et treningsprogram for deg. Her vil du få det du trenger til å komme i gang. Styrketrening er hovedsaklig en "teknikkidrett".

Jeg er enig med deg om å trene ved hjelp av egen kroppsvekt, det er en fin måte å trene på. Da trener du flere muskelgrupper sammen, som er effektivt og praktisk.

Hvorfor går du egentlig på studio når du vil bruke kroppsvekten din, altså ikke apparater og frivekter ? Det kunne du gjort hjemme ? :)

Sjekk ut øvelsen til Yngvar Andersen: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7426599

Endret av Coolaid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...