Gjest NerdMedSverd2 Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 (endret) Fikk en stavmikser til jul av foreldrene mine, noe jeg hadde glemt helt til i går. Bestemte meg for å teste den ut for første gang og slang sammen dette som en saus til spaghetti og kjøttdeig: Stekte løk, hvitløk og chili med masse olivenolje i en gryte. Helte en boks hakkede tomater og noen dl vann i gryta, hakket opp fire gulrøtter og brokkoli og haug oppi sammen med en terning kyllingbuljong. Når gulrøttene hadde blitt kokt mye dro jeg frem stavmikseren og mikset alt sammen til en tykk suppe. Dette er muligens det beste jeg har laget noen gang. Er derfor nødt til å stavmikse mer middag. Kjør på med matretter, tips, triks og andre ting jeg kan bruke stavmikseren min til. Endret 12. mars 2013 av NerdMedSverd
Gjest Drue Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Du har forstått det! Jeg gjør sånt flere ganger i uka. Dessuten har jeg en trykkoker, som gjør at alt går mye fortere. Foretrekker å bruke kjøtt med bein som egentlig skal koke lengre (men som ikke trenger det i trykkkoker) sammen med grønnsaker, for da slipper jeg å bruke buljongterning (noe jeg ikke liker). Dessuten er det mye billigere. Når alt er kokt mørt, tar jeg ut kjøttet, heller på litt olivenolje og blender løs. Her er det bare fantasien som setter grenser.
Gjest Offensive Pie Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Stavmikseren min har vært redningen på å få løk inn i kostholdet. Jeg synes smaken er god, men at konsistensen av løk, stekt eller rå, er uggen. En kjapp runde med stavmikseren tar seg av det, og jeg kan få deilig løksmak på pizzasauser, supper og gryteretter uten å måtte grue meg til å tygge løkbiter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå