AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #1 Del Skrevet 12. mars 2013 Hei! Hva skjer om jeg og min samboer kjøper en lottokupong sammen, og spiller på hans tippekort, og vinner eks 50 mill. Vil hele gevinsten være hans siden det er spillt på hans kort? Eller deler vi likt siden vi kjøpte kupongen sammen? Hvordan blir mine rettigheter som samboer? Og hvordan er det med det å gi pengegaver? Kan min samboer gi meg eks 20 mill, eller er det en max grense på gaver. Og dersom dette er lov, hvor mye skatt må man ca betale? Anonym poster: 8690ba56713d283577662fbc025dfc08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #2 Del Skrevet 12. mars 2013 Han kan tuppe deg bak å si: Kom deg ut...Ja, pengene er hans,alle sammen. Selv om du skulle ha betalt alt selv ved innlevering. Var vel for ca 2 år siden det var en rettsak ang et slikt tilfelle. En mann betalte lottokupongen til sin samboer.Så vant hun x antall mill en helg, hu pakket kofferten og dro. Bye,bye. Han fikk ikke 5 øre. Så skal du tippe med din samboer,og vil være sikker, så skriv en avtle dere mellom. Få vitner til å skrive under også. Da er du iallefall sikret om han vinner, eller du. Kan jo skje.. Du kan ta imot ubegrenset i gave. Du må oppgi det i selvngivelen, eller banken opplyser jo skattetaten om dette,så her må du betale skatt og Anonym poster: 767a7a1fdb14160b702b35e3316d7ea2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #3 Del Skrevet 12. mars 2013 Så skal du tippe med din samboer,og vil være sikker, så skriv en avtle dere mellom. Få vitner til å skrive under også. Da er du iallefall sikret om han vinner, eller du. Kan jo skje.. Eller ekstremt mye enklere, tipp samme rekka med hvert deres kort. Kan jo selvsagt hende hvis han er spesielt sleip at han i skjul tipper samme rekka 99 ganger så du bare får 1% av potten, selvsagt. Man kan aldri gardere seg helt Anonym poster: d68996a0cc822a0e8bcfa29f162bc717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Midnattsol Skrevet 12. mars 2013 #4 Del Skrevet 12. mars 2013 Eller du kan overføre spillepenger til hans konto, merket med f, eks teksten "50% av spillinsats på lottorekke ukene ?"... Da vil du kunne ha en dokumentasjon på at du har vært deltakende i akkurat dette spillet.... Mulig jeg tar feil, men det er vel ikke skatt på lottogevinster, men det er vel det på gaver...men er ikke helt sikker på akkurat det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå