Tornerosa Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Jeg pådro meg en skade fire dager før hjemreise, og hadde reiseforsikringen i orden. Jeg hadde til sammen ca. 5000 kroner i utgifter knyttet til skaden, hvorav 1300 påløp før jeg reiste hjem. Resten var utgifter etter hjemkomst; legehonorar, utgifter på sykehus og transport. Jeg får nå melding fra If om at Reiseforsikringen omfatter ikke utgifter som påløper etter at du har kommet tilbake til hjemstedet ditt i Norge, ifølge vilkårene våre, punkt 5.3. Det betyr at vi dessverre ikke kan utbetale erstatning for utgiftene påløpt etter 14.01.2013. Det stemmer sikkert, men jeg synes dette virker temmelig søkt. Skaden har oppstått mens jeg var på reise og var forsikret - og så dekkes ikke utgifter knyttet til den samme skaden, selv om man er kommet hjem igjen? Er det bare hos If at dette fungerer slik? Har noen andre erfaringer med andre forsikringsselskap (eller med If)?
Tornerosa Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #2 Skrevet 12. mars 2013 Jeg skriver If - jeg mener vel egentlig Europeiske. Nesten samme sak.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 De har nok rett der. Min mor skadet seg på sydenferie og fikk alle kostnader der dekket. Men reiseforsikringen gjelder jo ikke når man kommer hjem. Hun måtte dekke de utgiftene selv. Anonym poster: 9ddbfc2d6277c02d73754343a8e113e1 1
Tornerosa Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2013 Ja, jeg ser jo at det er riktig i følge Europeiskes egne paragrafer. Det jeg egentlig lurer på, er vel om noen har andre erfaringer med andre forsikringsselskap. Jeg synes det er logisk at kostnader man har som er utvilsomt knyttet til skade som oppstod i perioden man var forsikret, burde dekkes av forsikringen. Men jeg ser jo at forsikringsselskapet ikke mener det samme. Uten sammenligning forøvrig, kanskje, men min søster slo ut ei tann da hun gikk på grunnskolen, i skoletiden. Ergo var hun forsikret. Fortsatt, tjue år senere, har hun utgifter knyttet til dette, og forsikringen dekker alt. Selvfølgelig en helt annen type forsikring, men uansett, prinsippet er i mine øyne det samme: Skade oppstår mens man er forsikret ---> utgifter knyttet til skaden betales av forsikringen. Uavhengig av tid som måtte gå i etterkant, og hvor man måtte befinne seg. Men det er tydeligvis ønsketenkning...
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 Når man er i Norge finnes jo egne ordninger for å få dekket utgifter - man betaler kun egenandeler til sykehus, leger og transport og "tjener seg opp" rett til frikort....... Anonym poster: 8b3d2018653949d4348e91af3de0f654
Tornerosa Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2013 Når man er i Norge finnes jo egne ordninger for å få dekket utgifter - man betaler kun egenandeler til sykehus, leger og transport og "tjener seg opp" rett til frikort....... Anonym poster: 8b3d2018653949d4348e91af3de0f654 Joa, men er man i utgangspunktet et friskt menneske, som jeg jo er, så passerer jeg nok ingen frikortgrense, til tross for denne runden. For dersom jeg skulle vente på syketransport, måtte jeg veeeente, og med slike smerter var det nok bare å hive seg inn i første taxi, gitt. Fram og tilbake mellom hjem og fastlege og sykehus flere ganger på én dag. Og etter fysio-opptreningen fikk jeg vite at akkurat han jeg var hos, ikke hadde avtale... Jaja. Det er vel bare å svelge det hele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå