AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Jeg vil gjerne flytte fra leiligheten min, men ser ingen mulighet. Har noen dyr, og dårlig råd, så har liksom ikke råd til noe bedre.. Det er muggproblemer overalt, særlig på soverommet og badet. Om sommeren og høsten er leiligheten ekstremt fuktig og ekkel. Inngangen raser fra hverandre, og det renner jord utover inngangspartiet fordi en eller annen bestemte seg for å plante et tre der eller noe, som ikke holder på jorda, så vår, sommer og høst blir det skitt i gangen med en gang, hele tida. Jordingsfeil her og der, på vaskerommet og på badet. Har fått støt og ble veldig redd. Tapeten på badet holder på å falle fra hverandre, og servanten er morken og går også i oppløsning. Når jeg skal stå opp om morgenen må jeg skru på kjøkkenvifta over komfyren for å få skrudd på lysene på kjøkkenet eller badet.. Det er teppegulv over hele, så vanskelig å få gjort rent, og et slit om man skal forsøke å flytte på noe som helst av møbler.. Stygt er det og. Veggplatene går i oppløsning og løsner fra veggen i stua. Det er åpent ute så det kommer mus inn gjennom noen rør på kjøkkenet, og den gnager og driter under vasken. Fant en død mus i badekaret da vi kom hjem fra en helg borte. Den hadde spist på sluket i badekaret og dødd av et eller annet.. Da jeg flyttet inn merket jeg etter noen uker en haug med sukkermaur utover hele gulvet i stua, gikk på bord og overalt, fikk heldigvis bukt med det, men det kan vel komme tilbake (håper ikke det). Bor jeg i en rønne? Hva er dagens standard? Anonym poster: 0bb5428110db5037fc3010946db7776f
Pria Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Du bor ikke bare i ei rønne, du bor i ei helsefarlig rønne. Hvor er huseier? Mugg er svært farlig. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Du bor ikke bare i ei rønne, du bor i ei helsefarlig rønne. Hvor er huseier? Mugg er svært farlig. Bor over oss og setter gjerne på alle mulige apparater kl 4 på natta, så jeg ikke får sove. Muggløsning: Vaske + fuktfjerner. Jeg prøvde å foreslå å kalle inn noen eksperter, men svarene er da at jeg kan jo bare flytte... Og at han er snill som lar meg bo her.... Anonym poster: 0bb5428110db5037fc3010946db7776f
Pria Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 (endret) Du skjønner selv at du bare må flytte, dessuten bryter han loven som leier ut en helsefarlig bolig. Les Husleieloven. Endret 12. mars 2013 av Pria
Sheltay Retrac Skrevet 12. mars 2013 #5 Skrevet 12. mars 2013 Går det ikke an å anmelde han til en eller annen forening eller noe? Har ikke peiling her, men det burde vel finnes noen som kan hjelpe i en slik situasjon? Koster kanskje litt å melde seg inn, men det er sikkert verdt det.
Pria Skrevet 12. mars 2013 #7 Skrevet 12. mars 2013 Utleier forplikter seg å holde boligen i forskriftsmessig stand står det i loven. Her er det mugg/sopp, elekttisk anlegg som kan forårsake brann, skadedyr som kommer inn pga, morkne rør mm. Kontakt JussBuss som kan hjelpe deg gratis eller kontakt en advokat. Uansett må du ut derfra. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #8 Skrevet 12. mars 2013 Men jeg har vært så lur at vi ikke har skrevet under leiekontrakt, fordi vi kjenner utleieren godt. Og vil ikke komme på kant med utleieren. Har et godt forhold egentlig. Men jeg vil vekk.. Anonym poster: 0bb5428110db5037fc3010946db7776f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #9 Skrevet 13. mars 2013 Men jeg har vært så lur at vi ikke har skrevet under leiekontrakt, fordi vi kjenner utleieren godt. Og vil ikke komme på kant med utleieren. Har et godt forhold egentlig. Men jeg vil vekk.. Anonym poster: 0bb5428110db5037fc3010946db7776f Da anbefaler jeg at du starter med å se etter en ny leilighet. Lokalavis, finn.no, hva det nå enn er folk bruker mest der du bor. Du har jo et (slags) sted å bo, så du blir ikke husløs - alt som bestemmer hvor lenge du "må" bo der er hvor fort du kan finne en ny leilighet. På den positive siden: du eiger ikke den muggbefengte, museinvaderte leiligheten! Klapp deg selv på skulderen og smil fordi du bare leiger! Om du likevell skulle ønske å gå videre med huseier spiller det ingen rolle om dere har skriftlig kontrakt eller ikke. Så lenge dere har blitt enige i at du skal flytte inn mot betaling, og du faktisk er innflyttet regnes du som leiger og han som utleiger og han skal følge loven. Noe helt annet er det at det fort kan bli utrivelig med surmuling, trusler og alt slag... Anonym poster: b7239e31767338bc9b2215a1eb268c90
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #10 Skrevet 15. mars 2013 Men jeg har vært så lur at vi ikke har skrevet under leiekontrakt, fordi vi kjenner utleieren godt. Og vil ikke komme på kant med utleieren. Har et godt forhold egentlig. Men jeg vil vekk.. Anonym poster: 0bb5428110db5037fc3010946db7776f Hadde dere hatt et godt forhold ville han ikke latt deg bo i en slum! Anonym poster: a24f8b8380bca25d559a09992c0a0c59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå