AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Har vært mye syk og dermed har syltetøyet blitt stående, åpnet, men ikke spist særlig mye av. Hvor lenge holder en åpen boks seg? Anonym poster: 624a3f74cbce93f74fc4b258c372df15
Kvist Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Lenge! Helt til det enten har pels eller lukter merkelig. Kjøpesyltetøy har så mye sukker og konserveringsmiddel at det nesten er udødelig. 4
pantora Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Så lenge det ser greit ut og lukter som vanlig, er det helt i orden. Jeg leste en artikkel om det, hvor det sto at man ikke skal spise det dersom man ser at det er kommet mugg på det, men selv da er det bare å skrape vekk syltetøyet med mugg på, og du kan fint spise resten.
waco Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 Er man mye syk så hadde jeg heller spist leverpostei, kaviar, egg, makrell i tomat, kjøttpålegg og ikke syltetøy?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #5 Skrevet 12. mars 2013 Er man mye syk så hadde jeg heller spist leverpostei, kaviar, egg, makrell i tomat, kjøttpålegg og ikke syltetøy? "har vært" Takk for svar alle, da satser jeg på at jeg slipper å kaste alt. Anonym poster: 624a3f74cbce93f74fc4b258c372df15
Vulpes Skrevet 12. mars 2013 #6 Skrevet 12. mars 2013 Det er bare å se/lukte på det. Ser det fint ut og lukter bra, så er det helt OK å spise. Ikke verre enn det
Brunhilde Skrevet 13. mars 2013 #7 Skrevet 13. mars 2013 Så lenge det ser greit ut og lukter som vanlig, er det helt i orden. Jeg leste en artikkel om det, hvor det sto at man ikke skal spise det dersom man ser at det er kommet mugg på det, men selv da er det bare å skrape vekk syltetøyet med mugg på, og du kan fint spise resten. Man bør ikke bruke syltetøy som har mugglag på toppen fordi muggsporene kan ha spredd seg til resten av glassen selv om de ikke er synlige. 2
pantora Skrevet 14. mars 2013 #8 Skrevet 14. mars 2013 Man bør ikke bruke syltetøy som har mugglag på toppen fordi muggsporene kan ha spredd seg til resten av glassen selv om de ikke er synlige. Det stod hvertfall det i artikkelen.. Men tror de fleste vil kaste et glass syltetøy med mugg i seg, ugh!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå