Gå til innhold

Anbefal meg noen gode oster man får tak i på vanlig butikk (Rema, Rimi, Spar, Coop Mega)!

Anbefalte innlegg

Gjest Adera
Skrevet

Er interessert i å smake på nye oster, no spiser eg helst norwegia, jarlsberg, baby bell, ridderost, fetaost og tomatost/skinkeost. Har du noen gode favoritter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blue Castello :jepp:

Skrevet

Åh, oster :rodmer: Kjøp deg Brie, Camembert, Chèvre og blåmuggost. Blå Selbu er god, ikke så veldig skarp. Smak deg frem med de mildeste først (Jeg har skrevet de i rekkefølge med de mildeste først her), og jobb deg oppover. Det er dette som er god ost ;) Drikk gjerne vin til :takke:

Skrevet

Hvit castello. Den kan jeg møvle helt alene. mmmmmmmm

AnonymBruker
Skrevet

Manchengo er supergod syns eg :)

Anonym poster: c19028542745612f2fa24991e64cb74b

• Liker 1
Skrevet

Manchengo er supergod syns eg :)

Anonym poster: c19028542745612f2fa24991e64cb74b

Kjempegod!!

Særlig med akasiehonning eller oliven.

Skrevet

Snøfrisk med rødløk og timian

Gjest Adera
Skrevet

Takker for mange tips og håper på enda fleire!

Eg kjøpte meg brie i går, smakte ein liten bit av den i dag og den virket litt... smakløs?

Skrevet

Castello Golden er veldig god.

Skrevet

Elsker engelsk cheddar som ost til taco eller ostesaus, edamer liker jeg godt til bruk som annen hvitost.

Gjest pærecider
Skrevet

Parmesan. Bruker det på alt. Også er jeg glad i røykt reybino. Nam! Sammen med ritz og en drue på så er sistnevnte ost helt himmelsk.

Skrevet (endret)

Brie kan brukes til så mangt.

Du kan ha en skive på biff f.eks, eller spise dem på kjeks med frukt til. Det er veldig godt.

Parmesan er namnam og et must i pasta. Allerhelst som "parmesan med pasta" enn omvendt :fnise: .

Engelsk cheddar er super som smelteost, taco, pizza, bakt potet osv.

Buffalo mozzarella er knall sammen med cherrytomater eller perleromater, litt salt og pepper og balsamico!

Også veldig god i lasagne!

Endret av Avalon
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...