Gå til innhold

Hva heter denne blomsten?

Tari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

eføy?

Mulig, heter de noe annet også? Eller finns det en blomst som ligner, som heter noe som begynner på C? Husker ikke hva blomsten jeg skal ha i buketten heter.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

calla? grønt sa du?

Nei, ikke calla, jeg vet hvordan den ser ut :ler: Men, jeg skal ha noe som ligner på denne eføyen (om det er det på bildet) men det heter ikke det. Navnet begynner på c (mener jeg 95% sikkert) og er litt mer gråbrunaktig i grønnfargen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er nok eføy, ja.

Liljene ser ut til å være Märtha-liljer, eller Longiflorum som de også kalles. De store bladene er aralia-blader (Eller Fatsia, en slektning av eføy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bukett!! Helt min stil!!!!

Jeg vil ha en slik en jeg også, men ikke med det grønne. Heller med det brunaktige du forteller om. Hint meg gjerne om du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men' date=' jeg skal ha noe som ligner på denne eføyen (om det er det på bildet) men det heter ikke det. Navnet begynner på c (mener jeg 95% sikkert) og er litt mer gråbrunaktig i grønnfargen...[/quote']

Hvis du tenker på samme plante som jeg gjør (klør meg i hodet fordi jeg ikke husker navnet heller) ville jeg satse på eføy i stedet. Den andre knekker lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bukett!! Helt min stil!!!!

Jeg vil ha en slik en jeg også, men ikke med det grønne. Heller med det brunaktige du forteller om. Hint meg gjerne om du finner ut av det!

Jeg finner ut av det i morgen, skal ringe blomsterhandleren og høre...Ville bare vite det nå... :-) Men, jeg skal ikke ha en slik bukett da...Jeg skal ha en som er ganske lik denne men, lenger og slankere, ikke så tett med roser og det skal være grand prix-roser.. Pluss den blomsten jeg ikke kommer på da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh!!! Jaaaaaaaa!!! Den var jo bare rålekker da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kanskje jeg tar noe slikt istedet :wink: Er ikke så glad i buketter med masse grønt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det kanskje Cissus' date=' Stuevin/kongevin/australivin du tenker på?[/quote']

Jaa, det tror jeg det er..Cissus altså..Takk, takk, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh!!! Jaaaaaaaa!!! Den var jo bare rålekker da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kanskje jeg tar noe slikt istedet :wink: Er ikke så glad i buketter med masse grønt i.

Ikke jeg heller, og ikke mange forskjellige blomster heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan det være ceropegia du er på jakt etter!??

Hjerteformede blader som henger i ranker.

De er kjempefine i brudebuketter.....

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...