Gå til innhold

Trenger hjelp fra noen med litt peiling på data!

Anbefalte innlegg

Gjest Trappetroll
Skrevet

Jeg har en asus som jeg er superfornøyd med. Men for en stund tilbake så var det en som dunket så hardt i lokket at skjermen knuste. Dette er fikset. Men, nå er problemet internett. Jeg mister tilkoblingen hele tiden. Og nå kobler den seg ikke til nettverket i det hele tatt!

Kan det være at nettverkskortet har fått seg en trøkk? Kan det byttes? Er det vanskelig/tidkrevende/dyrt?

Tusen takk for eventuell hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker du om det trådløse nettverkskortet?

Skrevet

Skjer dette hver gang du kobler deg til internett (mao uansett hvilket nettverk du kobler til)? I så fall er problemet mest sannsynlig på Asusen. Dersom det bare skjer f.eks på nettverket hjemme hos deg, så bør du sjekke om problemet også oppstår dersom andre pc-er, mobiler, nettbrett etc bruker samme nettverket, og dersom problemet gjelder for alle maskinene bør du da se nærmere på router eller telefonlinjen inn til huset.

Skrevet

Jeg har en asus som jeg er superfornøyd med. Men for en stund tilbake så var det en som dunket så hardt i lokket at skjermen knuste. Dette er fikset. Men, nå er problemet internett. Jeg mister tilkoblingen hele tiden. Og nå kobler den seg ikke til nettverket i det hele tatt!

Kan det være at nettverkskortet har fått seg en trøkk? Kan det byttes? Er det vanskelig/tidkrevende/dyrt?

Tusen takk for eventuell hjelp.

Satser på det er det trådløse nettverkskortet du mener her? Det kan ha noe med skjermbyttet å gjøre, men det er nok ikke selve nettverkskortet som det er noe gæernt med, tipper heller de som byttet skjermen glemte å sette på antenneledningene, når skjermen ble byttet. Nettverkskortet ligger ofte i bunnen av pcen, med antenneledninger som går opp bak skjermen (i skjermlokket). Du kan se om du finner ett lokk under pcen, som skjuler nettverkskortet. Kortene ser ca slik ut:

mini-pci-e-wireless-card.jpg

De kablene der tipper jeg hos deg enten er løse, eller bare dårlig festet.

Ser ting i orden ut, har Tarindrelle gode forslag.

Gjest Trappetroll
Skrevet

Skjer dette hver gang du kobler deg til internett (mao uansett hvilket nettverk du kobler til)? I så fall er problemet mest sannsynlig på Asusen. Dersom det bare skjer f.eks på nettverket hjemme hos deg, så bør du sjekke om problemet også oppstår dersom andre pc-er, mobiler, nettbrett etc bruker samme nettverket, og dersom problemet gjelder for alle maskinene bør du da se nærmere på router eller telefonlinjen inn til huset.

Det er kun asusen av alle de 4 dataene som er her i huset som sliter med dette...

Gjest Trappetroll
Skrevet

Satser på det er det trådløse nettverkskortet du mener her? Det kan ha noe med skjermbyttet å gjøre, men det er nok ikke selve nettverkskortet som det er noe gæernt med, tipper heller de som byttet skjermen glemte å sette på antenneledningene, når skjermen ble byttet. Nettverkskortet ligger ofte i bunnen av pcen, med antenneledninger som går opp bak skjermen (i skjermlokket). Du kan se om du finner ett lokk under pcen, som skjuler nettverkskortet. Kortene ser ca slik ut:

mini-pci-e-wireless-card.jpg

De kablene der tipper jeg hos deg enten er løse, eller bare dårlig festet.

Ser ting i orden ut, har Tarindrelle gode forslag.

Ja var det trådløse nettverkskortet jeg mente. Beklager.

Mener du jeg skal åpne den selv, eller gå tilbake til de som reparerte den?

AnonymBruker
Skrevet

Det er både enkelt og fort gjort å åpne selv. Det sitter gjerne enten et stort lokk eller noen mindre lokk under på pc'en, skrudd fast med stjerneskruer. Veldig enkelt å skru ut og åpne for å se. Sitter de kontaktene (antennen) ikke på skikkelig så er det VELDIG lett å feste. Ikke farlig i det hele tatt.

Det verste som kan skje er at du mister skruene i bakken og må lete etter de. Det er det verste som kan skje. :P

Anonym poster: a5624576addc1a11ee0607347b7b30c8

• Liker 1
Skrevet

Det verste som kan skje er at du mister skruene i bakken og må lete etter de. Det er det verste som kan skje. :P

Ja, jo. Sånn bortsett fra at garantien ryker, og at hun kan svi hovedkortet med statisk elektrisitet.

Gjest Trappetroll
Skrevet

Ja, jo. Sånn bortsett fra at garantien ryker, og at hun kan svi hovedkortet med statisk elektrisitet.

Uæ. Tror jeg stikker innom de som fikset skjermen. Tar det lang tid å ordne? Og er det dyrt?

Virket jo enkelt, men vil ikke miste garantien på en maskon som er noen måneder gammel.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, garantien ryker ikke for at man åpner lokket til det trådløse nettverkskortet. Det er bare Microsoft som har en slik garanti. Det er fordi deres maskiner er like "reparerbare" som Mac sine maskiner. Det er som å si at garantien til bilen ryke hvis man bytter dekk på bilen selv. For det kan jo hende at man setter på de feil vei, at man monterer ubalanserte hjul på bilen, osv.

Men i det store og hele, det verste som kan skje om man bytter dekk på bilen selv er at man mister mutrene og må lete etter de. Akkurat det samme som kan skje her, at man mister skruene i gulvet og må lete etter de.

Anonym poster: a5624576addc1a11ee0607347b7b30c8

• Liker 1
Skrevet

Ja var det trådløse nettverkskortet jeg mente. Beklager.

Mener du jeg skal åpne den selv, eller gå tilbake til de som reparerte den?

Foreslår at du skrur av lokk(ene) og titter under, men ikke rør innmaten. TMB har et poeng med statisk elektrisitet (spesilt RAM er utsatt). Finner du ut at ledningene henger og slenger: Klag!

Gjest Trappetroll
Skrevet

Foreslår at du skrur av lokk(ene) og titter under, men ikke rør innmaten. TMB har et poeng med statisk elektrisitet (spesilt RAM er utsatt). Finner du ut at ledningene henger og slenger: Klag!

Jeg var litt redd for å ødelegge noe, så jeg gikk inn til de. De var ekstremt lite villig til å hjelpe og påsto at det var tull. De kunne heller ikke se om ledningene var løwe fordi de da måtte åpne hele dataen. Og ja, det var visst veldig vanskelig. Jeg måtte levere den inn til nettverksdiagnose, men risikerer å måtte betale over 800,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...