Gjest Corex Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Har noen oppskrift på en god og mild tomatsaus? Til å ha på pasta.
Purple Basil Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Denne fikk jeg av ei gammel italiensk dame og den bruker jeg når jeg skal lage til mange. Veldig enkel, og veldig god! 1 finhakket løk 1 kopp rødvin 1(2) pakke® kjøttdeig 3-4 bokser med hakkede tomater + noen ferske om du har En klype sukker Friske urter! Gjerne en liten potte basilikum og/eller timian Stek løken blank på lav/middels varme, ha i kjøttdeig og stek til det er brunt. Hell i koppen med rødvin og kok dette inn. Så har du i tomatene (kok gjerne sausen i 1-3 timer) og evt. buljong eller vann. La det stå og koke lenge:) Når jeg kun lager til meg selv og evt. en annen bruker jeg denne: Finhakker løk, et hvitløksfedd og surrer dette i olivenolje på lav varme. Deretter har jeg i masse finhakkede tomater (OG kanskje en boks med tomater om jeg føler for det). Koker alt til det blir en saus og til slutt har jeg i litt salt, sukker, masse pepper og friske urter
Purple Basil Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 Prøv deg gjerne frem, er utallige måter å lage pastasaus på. Og plutselig har du din favoritt
@Maja Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 http://www.veganmisjonen.com/2013/02/oppskrift-hjemmelaget-tomatsaus-enkel.html Denne er ganske god. Eg lager den med "vanlig" buljong og ikkje vegansk då :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå