Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende
Skrevet

Jeg vurderer å tilgi kjæresten min utroskap, fordi vi har hatt et avstandsforhold de to siste årene, og jeg ut fra dette på en eller annen merkelig måte ikke plages så mye med det nå (selv om det var et forferdelig sjokk i begynnelsen - et svik er et svik).

Derfor lurer jeg på, er det noen her inne som har opplevd at forholdet har blitt bedre etter en slik krise, og at forholdet enda er godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter tillitten er tilbakevunnet så... Ikke før.

Skrevet

Mitt forhold ble definitivt ikke bedre etter utroskapen, det tok vel slutt i det jeg fant ut av det - men jeg har et par venninner som sier at forholdene deres ble bedre etter at de klarte å tilgi.

Skrevet

Tilgi må man gjøre ganske raske for sin egen del. Dette er et valg han har tatt uten tanke på ditt ve og vel, så du har ikke noe eierskap eller ansvar i selve handlingen.

Det tynger for mye å ikke tilgi.

Men åssen dere går derfra er veldig opp til deg.

Hvordan du vil bli behandlet.

Om du finner en løsning i samarbeid med han er avgjørende for om han klarer å forholde seg til deres endrede hverdag. Han må nå vite at dette han har gjort medfører endringer. Hva de inneholder og konsekvenser på brudd i de nye endringene osv... Det er mye spørsmål, svar og søking i slike situasjoner.

Skrevet

Vi havnet i en alvorlig samlivskrise som gjorde at vi tok skikkelig tak i ting ved vårt forhold som hadde hanglet lenge - og vi hadde sovet i timen for lenge. Den prosessen (som slett ikke var enkel) førte til at vi idag har det bedre sammen enn noensinne. Det var ikke utroskapen som førte til at vi fikk det bra - men den prosessen som vi valgte å gå inn i etterpå - som ikke bare handlet om utroskapen men mye annet også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi havnet i en alvorlig samlivskrise som gjorde at vi tok skikkelig tak i ting ved vårt forhold som hadde hanglet lenge - og vi hadde sovet i timen for lenge. Den prosessen (som slett ikke var enkel) førte til at vi idag har det bedre sammen enn noensinne. Det var ikke utroskapen som førte til at vi fikk det bra - men den prosessen som vi valgte å gå inn i etterpå - som ikke bare handlet om utroskapen men mye annet også.

Signerer denne! Kunne vært meg som skrev dette innlegget.

Anonym poster: 16ecf845b2e53f9eef6c72698a50d509

Gjest Bandit
Skrevet

Nei, jeg har brutt hver gang noen har vært utro mot meg.

Skrevet (endret)

Derfor lurer jeg på, er det noen her inne som har opplevd at forholdet har blitt bedre etter en slik krise, og at forholdet enda er godt?

Er ikke selve greia med å være forelsket og ha avstand at man skal lengte og vente på hverandre? At det er selve pirringen? Det trodde jeg var forelskelse, men hvor feil kan en jo ta? Å ligge med mennesker for egen forbruk er jo også en levemåte, og mange blir sikkert lykkelig av det.

Aner ikke jeg. Fordelen du har er at du når som helst kan ta en rettferdig gjengjeldelse, - hvis ikke finnes det ikke balanse her i verden. Jeg sier ikke at du skal ligge med en annen, fordi det er verken rettferdig eller gjengjeldelse, - du må bare vente på rette anledning til rettferdighetens gyldne øyeblikk, for en gang eller siden kommer en alltid til unnsetning! =)

Endret av waco
Skrevet

Oi, kjenner meg utrolig igjen i det du forteller om her, gjest. Er selv i et avstandsforhold, 2 og et halvt år denne måneden. Det er utrolig tungt til tider, og det var en periode for en månede siden vi ikke hadde så mye kontakt. Fant ut at han hadde hatt en ting med ei jente, jeg fikk helt sjokk. Det ble slutt ca en ukes tid, før jeg tok han tilbake. Det gjorde utrolig vondt, men det skjedde så langt vekke, som gjorde det lettere å komme over det på en måte. Er fortsatt utrolig såra, men forholdet vårt er nå bedre en noen gang :)

Skrevet

Avstandsforhold er i utgangspunktet rimelig håpløst, og når det da blir utroskap i tillegg; ja, da er det ikke mye å samle på egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Avstandsforhold er i utgangspunktet rimelig håpløst, og når det da blir utroskap i tillegg; ja, da er det ikke mye å samle på egentlig.

Kjenner flere som har gått i noen feller og endt opp veldig lykkelige samme når de til slutt har flyttet sammen :)

Anonym poster: 5f277987e11d1ecb18f162e226a43b86

Gjest Gjest
Skrevet

Hmmmmm.... kanskje verdt et forsøk......?...? Være utro for å kanskje få et bedre forhold etterpå :ball:

Skrevet

Kjenner flere som har gått i noen feller og endt opp veldig lykkelige samme når de til slutt har flyttet sammen :)

Anonym poster: 5f277987e11d1ecb18f162e226a43b86

Det er sikkert mulig, men jeg vil da tro at mulighetene for å mislykkes er mye større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...