Gjest Funky Punk Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Jeg elsker enkelte realityserier, som f.eks Masterchef. Har fulgt med på den australske og svenske versjonen, og liker spesielt førstnevnte siden de viser flere episoder hvor man kan lære å lage mat osv. Liker begge fordi de er koselige programmer. Men så tenkte jeg å se Masterchef USA, og det er så stressende! Alt skal skje så fort, alt skal være så dramatisk...og ikke minst!...alle skal snakke stygt om hverandre hele tiden. Slikt ser man sjeldent eller aldri i den australske og svenske versjonen. Der oppmuntrer man hverandre (eller iallefall som man får se) Jeg skjønner ikke hvorfor de i den amerikanske versjonen skal snakke stygt om hverandre når det kun går på egen prestasjon. Og slikt ser jeg i andre realityserier også. Ta The Block Australia hvor 4 par skal pusse opp hver sin leilighet. Det er sjeldent man ser de prater stygt om hverandre der. Kanskje bare når de er slitne, eller om noen er på grensen til juks, men det går over fort. I den norske versjonen så orket jeg ikke å se mer enn halve første episoden da det fort gikk over til drittprating. 1
Silfen Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Masterchef Australia overgår helt klart den amerikanske av grunner du nevner, men også fordi folkene rett og slett ofte er mer likandes. De passer nok bedre til den norske kulturen, på en måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå