Gå til innhold

Deling av soverom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ute etter synspunkter og gjerne erfaringer fra dere som har barn som deler rom. Vi venter vårt første fellesbarn nå til våren. Fra før har min samboer 2 stk som er hos oss annenhver helg fra torsdag til søndag. Vi har 3 soverom og lurer nå på hvordan vi skal gjøre det når minsten kommer. Han blir jo værende på vårt rom i alle fall 6 måneder. Tenkte først at mellomste deler rom med minsten, men har et vennepar som prøvde på dette og siden det ikke er oftere enn annenhver helg fungerte dette veldig dårlig. Minsten bare våknet og mellomste begynte å leke på rommet tidlig tidlig om morgen så det ble bare tull. Hvordan er det for 2 barn å dele soverom? Det må jo være mange barn rundt som gjør dette, da ikke alle hus har 3-4 soverom. Vi bor i Oslo, så har ikke økonomi til å kjøpe noe større dessverre. Om vi f.eks lager et lekerom i kjelleren som blir deres og så har de soverommet som de bare kan sove på?? Ungene er forresten 5 og 10 år gamle. Tusen takk for alle tilbakemeldinger.

Anonym poster: 093d479d0b67fee71cbe9c687fe55a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville hatt nykommeren på eget rom i 12-18 måneder og deretter flyttet den inn på rom til yngste samboerbarnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville laget eget rom til babyen, som jo skal bo der permanent, og latt de to eldste dele rom, siden de bare er der annenhver helg!

Og med ett lekerom/stue utenom burde jo det gå veldig bra:)

Anonym poster: d505722667a6a375d45a2a7e5d342396

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg delte rom med to jevngamle søsken under oppveksten, og det gikk helt fint. Veldig koselig var det :) De to eldste barna mine deler rom nå, og det er null problem. Jeg ville hatt minsten på eget rom de første årene, til h*n blir så stor at det går an å snakke til han/henne om at "nå må dere slutte å skravle, å heller legge dere til for å sove". Ser ikke noe problem i at de to eldste skal dele soverom når de er hos dere, ihvertfall ikke før eldstemann blir så stor at h*n krever mer privatliv :)

Anonym poster: befaed241a04334242cf867674277d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at de to eldste bør dele rom og den minste får eget rom. Og når barna blir litt større, kan den eldste få sitt eget rom mens de ygste to deler ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også at de to eldste bør dele rom, siden de ikke er der hele tiden, den minste vil sikkert synes at det er litt forvirrende å dele rom med noen i blant. Og jeg ville gjort det sånn uansett om de to eldste bodde hos dere hele tiden. I fremtiden så kan dere jo prøve at de to yngste deler.

I oppveksten delte jeg og storesøstra mi rom i flere år, vi delte aldri med vår lillebror, kanskje det hadde meg kjønn å gjøre, jeg vet ikke. Men det gikk helt fint! Ingen varige skader ;)

Anonym poster: 3c56437bfb25a9e5681af4af494c7ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg ville laget eget rom til babyen, som jo skal bo der permanent, og latt de to eldste dele rom, siden de bare er der annenhver helg!

Og med ett lekerom/stue utenom burde jo det gå veldig bra:)

Anonym poster: d505722667a6a375d45a2a7e5d342396

Enig!! Slik ville jeg også gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. Er nok redd jeg skal gjøre feil i forhold til stebarn og får garantert høre det fra moren deres, men mannen er enig med meg så vi har ikke noe konflikt der. Tenker også tanken at det er vanskelig for babyen å dele rom når det ikke er permanent, men bare annenhver helg.

Anonym poster: 093d479d0b67fee71cbe9c687fe55a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For det første så burde deres felles barn dele rom med DERE minst det første året, deretter kan dere sammen med ste-barna avgjøre hvilken løsning som er best. Men vil jo også tro at da er det beste at deres felles barn skal ha eget rom, og dem to dele ett, siden det kun er annenhver helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så burde deres felles barn dele rom med DERE minst det første året, deretter kan dere sammen med ste-barna avgjøre hvilken løsning som er best. Men vil jo også tro at da er det beste at deres felles barn skal ha eget rom, og dem to dele ett, siden det kun er annenhver helg.

Mer enn 6 måneder er ikke aktuelt dessverre. Jeg sover ekstremt lett og har problemer med å ha mannen på soverommet. Våkner hver gang han snur seg så skal vi være flere der inne over lang periode kommer jeg aldri til å få sove. Vi hadde minsten til mannen på vårt soverom da vi flyttet sammen pga oppussing og jeg sov i gjennomsnitt 20 minutter av gangen de første 5 månedene. Men skulle gjerne hatt babyen lenger på soverommet om det hadde fungert jeg.

Anonym poster: 093d479d0b67fee71cbe9c687fe55a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med at jeg og min søster delte rom da vi var hos min far, mens min lillesøster som da er min fars og stemors fellesbarn hadde eget rom. Det var helt greit og dessuten en trygghet for meg å dele rom med storesøster da det for meg var litt vanskelig dette med å ha to hjem. Følte meg aldri hjemme hos pappa. Men da storesøster flyttet ut fikk jeg eget rom der i et par år. Helt greit det også, men var faktisk veldig trivelig å dele rom uansett. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...