AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Hei! Nå håper jeg virkelig noen kan hjelpe meg! Nå har jeg holdt på å trene siden januar. Jeg spiser ca. 1200 kalorier, men de dagene jeg trener spiser jeg enda mer. F.eks brenner jeg av 500 kalorier på tredemølla, spiser jeg 1700 kalorier. Så føler jeg gjør det "riktig". Jeg trener vanligvis 3-4 ganger kondisjon og 1-2 ganger styrke i uken. Så syns selv jeg trener greit! MEN vekten rikker seg ikke! Er forsåvidt 162 cm høy og veier nå 59 kg. Forstår virkelig ikke hva jeg gjør galt. Er det noen som kan hjelpe meg? Hadde satt stor pris på det! Anonym poster: 7762202678e6e67e79ff733805ff72df
libbylibb Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Måler du kun fremgang via vekt? Hva med mål rundt midje, lår, armer osv? I følge BMI-indeksen så ligger du innenfor normalvekt, så det kan hende at kroppen har kommet dit den burde være, men at du fortsatt bygger muskler. Og muskler veier jo mere enn fett, og dermed så vil ikke endre seg så mye!
Løvetanten Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Med optimal trening og kosthold har jeg lest at en kvinne kan bygge maks 250 g muskler i måneden det første året, og deretter synker det (har ingen link, for det er en tid siden). Man går ikke ned 5 kilo fett og opp 5 kilo muskler på no time selv om man begynner å trene. Men kroppssammensetningen endrer seg, vann forsvinner, man blir strammere og måler mindre i centimeter.
Løvetanten Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 Googlet og fant dette: Women Newbie: 1-6 months of serious lifting = Roughly .75 to 1 pounds a month in muscle Newbie: 6-12 months = .5 pounds a month in muscle Intermediate: 1-2 years of lifting = 0.3-0.4 pounds a month in muscle Advanced: 4-plus years of lifting = 0.1- 0.2 pounds a month in muscle 1 pound = 450 g.
Gjest made4u Skrevet 12. mars 2013 #5 Skrevet 12. mars 2013 (endret) Med optimal trening og kosthold har jeg lest at en kvinne kan bygge maks 250 g muskler i måneden det første året, og deretter synker det (har ingen link, for det er en tid siden). Man går ikke ned 5 kilo fett og opp 5 kilo muskler på no time selv om man begynner å trene. Men kroppssammensetningen endrer seg, vann forsvinner, man blir strammere og måler mindre i centimeter. Marit Bjørgen, Petter Northug, Ole Einar Bjørndalen, en vektløfter eller styrkeløfter for den saks skyld. Dem kan ikke bli så mye bedre enn dem er, da dem har trent lenge og nådd sitt maksimale nivå. Altså, jo lenger man har trent og jo bedre man er blitt jo mindre fremgang kan man ha med treningen. Kroppsbyggere som er store kan pumpe jern et helt år uten å bli så mye større dem. Mennesker som reiser seg fra sofaen derimot, også jenter, ingen har større fremgang og ingen opplever større forandringer enn dem i startfasen. Det første året folk trener vil alltid være det beste året med mest mulig fremgang og størst forandringer. I senere år kan man sågar øke treningsmengden, uten å få like stor fremgang og like store forandringer med treningen som det man fikk med mindre trening det første året. Innlegg er ryddet for personangrep Sophie-Ann, mod Endret 12. mars 2013 av Sophie-Ann
JohnS Skrevet 12. mars 2013 #6 Skrevet 12. mars 2013 Kanskje du bare må være mer tålmodig. 1700 kcal er ikke fantastisk lite, og det skal ganske mye til å forbrenne 500 kcal.
Gjest Offensive Pie Skrevet 12. mars 2013 #7 Skrevet 12. mars 2013 Når du sier du forbrenner 500 kalorier på mølla, går du da ut fra den innebygde kaloritelleren i selve mølla? Min erfaring tilsier at apparater på treningsstudio overestimerer kaloriforbruk grovt. En standard mølle vil ofte vise at jeg har forbrent mer enn dobbelt så mye som pulsklokken min sier. Er du forresten sikker på at du ønsker å gå ned i vekt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå