Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en samboer som spiller veldig mye xbox. han sitter hele tiden og spiller, og når han ikke spiller så ser han på youtube-videoer av andre som spiller, eller lignende. Han banner og sverter, ler og maser og kjefter på småbarn i mikrofonen din.

Og jeg er så sykt lei, og jeg merker at jeg blir mindre tiltrukket av han pga dette. Jeg føler jeg er sammen med en 18åring, ikke en på 25år. Igår skulle jeg se på paradise hotel, men det fikk jeg kun lov til dersom han kunne spise mens han spilte.. Siden han da "mistet" en time med spilling.

MEN når jeg har forsøkt å ta opp dette med han så flyr han i taket og blir dritsur. Og lei seg. hvordan kan jeg fortelle han at jeg er møkk lei spillingen hans? Uten å såre han ved at jeg mister følelser og føler vi sklir fra hverandre?

Vi har vært sammen en stund, og han har alltid spilt, men føler det blir verre og verre. Og jeg vil ikke gifte meg med en fyr som er mer opptatt av x-boxen enn hvordan dagen min har vært..

Anonym poster: a36c8593224832a80c9ab39897cdad85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han er spilleavhengig. Sønnen min var det. Han ble også rasende hvis jeg påpekte det. En dag tok jeg xboksen fra han og da slo han meg.

Veldig sårende å bli slått av en 16-åring som er mye større enn meg.

Han har fått hjelp. Spiller mye ennå, men er mye bedre.

Anonym poster: 88685217339e45910ada00c443c2b7ec

• Liker 4
Skrevet

Det handler om at han overser deg. Athan har en annen "verden" han lever seg inn i når virkeligheten står rett foran han.

Spør han om han ikke vil tilbringe tid bare med deg noen kvelder i uken.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det som å høre noen fortelle om min egen hverdag, men her i gården er det dataspill som er den store greia. pc'n står midt i stua, og med en 2mnd gammel baby er jeg alenemor i praksis. hadde en aldri så liten "melt-down" på søndag...da sa jeg rett ut at om han ikke tar seg sammen ASAP så er jeg og baby ut døra på timen. da kan han få sitte der å spille så myyye han vil - da driter jeg i hele mannen (gutten..)!

26 og lever samme livet som da han var 19.... kjempeattraktivt....i tillegg klager han på at piffen liksom er gått ut av forholdet - no shit sherlock... til syvende og sist må man tenke på seg selv

er ikke så mye til hjelp for deg TS, dette ble mer en utblåsning. Men sender deg en "jeg forstår godt hva du går gjennom" klem :)

du er ikke alene,

Anonym poster: 03b224361affad344416c1f2c2507723

• Liker 5
Gjest Nils-Per
Skrevet

Men hva har det å si for deg hva han gjør på? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også en samboer som spiller hakket for mye data. Heldigvis hører han på meg når jeg sier at det blir for mye.

Om samboeren er nødt til å spise mens han spiller, fordi han kommer til å gå glipp av en time... Da er det virkelig gått for langt! Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om han ble sur om jeg nevnte det. Det høres ikke ut som et sunt forhold.

• Liker 4
Skrevet

Det som er viktig i et samboerforhold er å kunne "være alene sammen". Det er veldig viktig å kunne finne på individuelle ting uten å måtte underholde den andre parten til enhver tid. Som f.eks å spille, lese en bok eller lignende.

Grensen går rundt det TS snakker om nå, når denne singel-aktiviteten tar helt overhånd og man glemmer å finne på ting som et par. Det er veldig sunt å gjøre ting alene, men ikke hele tiden. Da blir det en belastning i stedet for et positivt innspill i et samliv.

TS - jeg tror ikke du kommer noen vei med å gå rundt og hinte og være småirritert på han. Jeg har opplevd noe av det samme som deg, men situasjonen var motsatt. Jeg var den som spilte for mye. Det beste er helt ærlig å fortelle han som det er. Sett hardt mot hardt og si at du vil ut av forholdet dersom han ikke tar tak. Det går faktisk ikke an å bygge et samliv på det dere har nå. Mener jeg.

• Liker 9
Skrevet

Man vil vel gjerne tilbringe litt tid med kjæresten sin :)

Blir vanskelig når han ikke rekker å spise middag sammen med henne engang.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ah mixen mellom datter-mødrerollen kvinner tr på seg i forhold. du gjør noe enda mer hjernedødt som ser på paradise. du er like turn off.

Anonym poster: c3c0d9a9d4531f7339dba3718abb52ad

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man vil vel gjerne tilbringe litt tid med kjæresten sin :)

Blir vanskelig når han ikke rekker å spise middag sammen med henne engang.

du har hørt om sex på kvelden?

Skrevet

du har hørt om sex på kvelden?

Nei? Hva er det?

• Liker 1
Skrevet

Ah mixen mellom datter-mødrerollen kvinner tr på seg i forhold. du gjør noe enda mer hjernedødt som ser på paradise. du er like turn off.

Du må vel skjønne du også at det ikke handler om hva han gjør, men hvor mye tid han bruker på det.

Paradise varer bare en time, om du synes det er turn off tror jeg ts driter i.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du må vel skjønne du også at det ikke handler om hva han gjør, men hvor mye tid han bruker på det.

Paradise varer bare en time, om du synes det er turn off tror jeg ts driter i.

så han skal sitte der å kjede seg uten spill da bare fordi hu ikke har noe tidsfordriv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

så han skal sitte der å kjede seg uten spill da bare fordi hu ikke har noe tidsfordriv?

Du misser litt essensen av problemet der. At han dikterer hva tven skal brukes til og at han sutrer og klager fordi han "mister en time" er problemet, ikke hvorvidt ts får se PH. Og han kjeder jo seg tydeligvis aldri da han er nettavhengig med streaming og youtube.

Anonym poster: 36be9b8eecda9cf80a7d9add11491d5f

• Liker 3
Gjest navnelapp
Skrevet

Du har fått med deg at dei har eit barn saman, ikkje sant? Som han var med på å lage, og dermed er pappa til? Og har ansvar for? :klo:

• Liker 2
Skrevet

Det er da forskjell på å spille litt og på å spille konstant? Om han kjeder seg så mye med TS at han ikke kan legge fra seg spillet for å spise middag med henne en gang så burde han ikke være i et forhold.

• Liker 3
Skrevet

Egentlig tror jeg du tuller. Men om du er seriøs: Er sex det eneste men skal gjøre sammen med en kjæreste?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig tror jeg du tuller. Men om du er seriøs: Er sex det eneste men skal gjøre sammen med en kjæreste?

det andre kan man vel gjøre med venner?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har fått med deg at dei har eit barn saman, ikkje sant? Som han var med på å lage, og dermed er pappa til? Og har ansvar for? :klo:

hva i all verden er det du snakker om?

Skrevet

det andre kan man vel gjøre med venner?

Noen ser faktisk på kjæresten som både en elsker og en venn. Utrolig, hva?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...