AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 Dette er skikkelig teit, og jeg har egentlig ikke noe spørsmål å stille, jeg måtte bare lufte noen tanker. Etter at vi satte datoen, og har begynt å skrive gjesteliste, har jeg fått helt angst, og lurer på om jeg må droppe hele greia. Det jeg er livredd for er rett og slett at nesten ingen av de vi inviterer vil komme, og at det blir et skikkelig stusslig bryllup. Jeg kikker på lista igjen og igjen, og har delt den inn i "nær familie, de kan ikke takke nei", "forloveren min, hun kommer vel, hvis hun ikke ombestemmer seg, men hva med mannen hennes, gidder han? Han liker meg vel ikke så godt?" "Han der er en veldig god venn av min forlovede, men dama hans liker vel ikke meg noe særlig, så da kommer sikkert ikke hun, kanskje ikke han heller." "Tante og onkel, mja, de kommer kanskje, men de er gamle, det blir sikkert bare folk over 50 der" osv. Jeg er helt psyko! Vi har funnet et nydelig sted, og en del av meg kikker på kjoler, frisyrer og buketter, og gleder meg. Den andre delen gruer seg bare til å sende invitasjonene, vente på svar, folk som ikke svarer, melder avbud, melder avbud på bryllupsdagen, osv. Og jeg leser en masse tråder med brukere som skriver at de kun går i bryllupet hvis de føler for det selv, det er ingen som helst forpliktelse, bruden skal ikke bry seg med hvorfor folk ikke kommer, men bare være takknemlig hvis noen finner det for godt å komme. Vi skal invitere relativt mange, ca 75 stk. Og da vet jeg jo at det blir frafall. Så kan man si at vi burde hatt et lite og forutsigbart bryllup, men vi har noen familiære forhold som gjør at det ikke ville blitt så bra. Bedre å "pakke inn" et par individer vi er nødt til å be i en større gjeng... Har vi tenkt fram til nå, i alle fall. Jeg er egentlig en voksen, avbalansert kvinne, men ble mobbet/utstøtt en periode i barndommen. Og nå slår visst det ut i full blomst. Noen tips? Noen psykologer der ute ? Anonym poster: 40726b7a9711aba7c033538f35c827c2
Gjest Tekola Skrevet 11. mars 2013 #2 Skrevet 11. mars 2013 Jeg hadde det på samme måte. Til og med på selve dagen satt jeg og var helt overbevist om at jeg kom til å komme til en helt tom kirke. Slitsomt! Men jeg bestemte meg for å kose meg med planleggingen. Vi planla en dag vi begge ville sette pris på, og så fikk de som evt. bestilte seg golfferie etter å ha fått vite ca. periode vi skulle gifte oss i osv. (jada, det skjedde, rimelig nær slekt også, dog noe fjern til sinns ) bare ha det så godt. Og så godt som alle møtte opp, det var to eller tre som meldte avbud, og da var det 65 inviterte. Og de aller fleste måtte booke overnatting. Jeg tror det blir bra, jeg. Men jeg kjenner meg så alt for godt igjen i det du beskriver! Og, bare for å ha sagt det, ikke ta deg nær av ting som skrives her inne. Alt skrives fra folks eget ståsted, og det som er helt på trynet for noen er perfekt for andre. Vi hadde for eksempel ikke stoltrekk over stolene våre, noe som tydeligvis er helt drepen for andre. Men det er det som er det fine, det er DERES dag, og dere bestemmer hva som er viktig å fokusere på. Ønsker deg lykke til! Det er veldig gøy å planlegge bryllup, samtidig som jeg virkelig håper at jeg slipper å gjøre det igjen
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #3 Skrevet 11. mars 2013 Jeg skulle ønske noen ville melde avbud Ønsker så lite folk som mulig, ja, jeg er sær Vi har invitert 53 stykker, og tror ikke noen melder avbud. Er faktisk 99% sikker på at alle kommer. Dett var jo ikke det du spurte om, måtte vare lufte mine tanker. Jeg tror du kan ta det helt led ro, mest sannsynlig så vil de fleste komme. De fleste synes det er hyggelig å bli bedt i bryllup Anonym poster: 8907f9fbdb1a28b11d428f75aa446d9b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 Jeg skulle ønske noen ville melde avbud Ønsker så lite folk som mulig, ja, jeg er sær Vi har invitert 53 stykker, og tror ikke noen melder avbud. Er faktisk 99% sikker på at alle kommer. Dett var jo ikke det du spurte om, måtte vare lufte mine tanker. Jeg tror du kan ta det helt led ro, mest sannsynlig så vil de fleste komme. De fleste synes det er hyggelig å bli bedt i bryllup Anonym poster: 8907f9fbdb1a28b11d428f75aa446d9b Jeg har sagt ja til tre bryllup til sommeren, og håper jammen det ikke er til deg.. Jeg regner faktisk med at de som inviterer meg faktisk ønsker å ha meg der. Ellers vil jeg helst slippe å bli invitert...! Til TS: jeg er sikker på at mange ønsker å dele dagen din. De fleste synes bryllup er veldig koselig og en fin anledning til å møte familie og venner. Jeg tror ikke gjester normalt er så vanskelige som en del gjestzillas her inne. Anonym poster: c1066c94fff5179aa57eb834d6d67acd
Arkivskap Skrevet 12. mars 2013 #5 Skrevet 12. mars 2013 Jeg kjenner meg også igjen. Det å vente på svar på invitasjoenen var ganske nervepirrende. Men etter å ha fått positive tilbakemeldinger så letter det litt. Men jeg er fremdeles velig usikker og engstelig. Og her inne er det mye rare folk, så man kan ikke legge det på seg det som blir skrevet her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå