Gjest seroxata Skrevet 24. mars 2004 #1 Del Skrevet 24. mars 2004 Står jo at pepsi max er uten sukker, men ser det er søtningsstoffer i den.. er den egentlig noe lurere å drikke enn vanlig brus? Jeg drikker det avogtil, når jeg får lyst på brus, istedet for cola og sånt.. Er det noe god ide i det hele tatt? Og mat.. prøver å legge om til et sunt kosthold, hva anbefaler dere at jeg spiser, og hvor ofte om dagen? Jeg klarrer ikke regelmessige måltid, jeg er ganske aktiv, og har ikke alltid mulighet til et måltid... er nudler sunt nok? Spiser en del av det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 24. mars 2004 #2 Del Skrevet 24. mars 2004 De kunstige søtstoffene inneholder aspartam som gjør at du bla føler deg mer sulten. Dessuten er det skadelig for tennene, og ønsker du å få et sunnere kosthold, så hold deg til brus en gang i ukne, og erstatt med vann. Det samme gjelder lightsafter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 24. mars 2004 #3 Del Skrevet 24. mars 2004 Brus er jo bare vann med kunstig smak, kunstig farge, masse e-stoffer og syre. Og syre er killer for tennene dine! Prøv å spise mer grove kornprodukter, lette melkeprodukter, frukt og grønnsaker, rent kjøtt og fisk (ikke pølser, fiskepinner osv.) så er du på god vei! Og drikk masse vann Mange små måltider er bra, da får du fart på forbrenningen og holder blodsukkeret jevnt slik at du ikke får det plutselige suget etter noe søtt utover dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2004 #4 Del Skrevet 24. mars 2004 Det er ikke sukker i light brus og dermed heller ingen kalorier. Det sunneste er selvførgelig vann men man legger ikke på seg av Pepsi Max hvis det er det du lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 25. mars 2004 #5 Del Skrevet 25. mars 2004 Kjempegøy med så mange gode råd! tusen takk! I morra starter mitt nye liv, så får vi se om jeg kommer noen vei! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #6 Del Skrevet 25. mars 2004 Spis små måltider ofte, så får du fart på forbrenningen og unngå overspising. Ta en frukt til hvert av måltidene. Da blir måltidene mer næringsrike og metthetsfølelsen øker. Middager bør inneholde 1/3 grønnsaker, 1/3 karbohydratkilder og 1/3 proteinkilder. Drikk masse vann. Nudler er ikke spesielt sunt, siden de gir lite næring og inneholder mye fett. Spis heller vanlig pasta, poteter eller ris. Pass også på at du ikke blir gående å småspise når du kjeder deg eller ser på TV. Ha gjerne litt riskaker i skapet og et godt, sunt pålegg (f.eks. Philadefia-light med paprika eller lett-syltetøy) slik at du har noe å tygge på dersom du bare mååååå ha noe snacks. Dessuten tror jeg det kan være lurt å skygge helt unna usunne matvarer som pizza, sjokolade og is, slik at man ikke spiser litt her og litt der av dette. Sett heller av en dag i uken hvor du kan spise hva du vil, som en slags motivasjon og premie fordi man har vært så flink. Lykke til! (Nå har jeg jammen inspirert meg selv også! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #7 Del Skrevet 25. mars 2004 Spist sunnere og kuttet snaks,mindre potet og sånn og heller mer salat,ingen brus og saft men bare vann osv. MEN HAR IKKE GÅTT NER ETT GRAM PÅ OVER 3 UKER. Arg :evil: Hjalp og få det ut. Hvorfor er det sånn ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 25. mars 2004 #8 Del Skrevet 25. mars 2004 Selv om du spiser sunnere er det ikke nødvendigvis sånn at du får i deg færre kalorier. Og for å gå ned i vekt må du forbrenne flere kalorier enn det du spiser. Ergo, trening er tingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2004 #9 Del Skrevet 26. mars 2004 Prøv å tell kalorier! Da har du alltid full kontroll over hvor mye du kan spise, og man kan styre vektreduksjonen selv. Dette krever disiplin og tålmodighet siden man da må veie så å si alt man spiser og regne ut kaloriinnholdet. Men du er garantert å få resultater innen kort tid! Dessuten er det mer motiverende å spise sunt siden man kan spise masse sunn mat (og faktisk bli stappmett) for samme kaloriene som lite usunn mat (og kjenner deg like sulten omtrent). Hvis man har gått litt over grensen kan man alltids gå seg en tur for å øke dagens kaloriforbruk. Kvinner med vanlig/middels aktivitetsnivå (trener kondisjonstrening 3-4 ganger i uken) bør holde seg til 1100-1300 kcal pr dag. Se bl.a. www.greteroede.no for mer info. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2004 #10 Del Skrevet 26. mars 2004 Dessuten tror jeg det kan være lurt å skygge helt unna usunne matvarer som pizza' date=' sjokolade og is[/quote'] Pizza trenger da virkelig ikke være usunt. Lag den selv med magert kjøtt (f.eks. karbonadedeig eller kylling) ha mye grønnsaker på, kutt ned på olje i saus/deig og ha litt mager ost på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arketypen Skrevet 26. mars 2004 #11 Del Skrevet 26. mars 2004 Spist sunnere og kuttet snaks,mindre potet og sånn og heller mer salat,ingen brus og saft men bare vann osv. MEN HAR IKKE GÅTT NER ETT GRAM PÅ OVER 3 UKER. Arg :evil: Hjalp og få det ut. Hvorfor er det sånn ?For å slanke seg må man endre livsstil. Slaking med å spise mindre (når man fra før ikke spiser alt for mye) vil aldri (ALDRI) være en varig løsning.. Man vil snart gå opp, og gjerne mer enn før... Å telle kalorier er den mest usunne måten å slanke seg på. Man ser at det er forholdsvis mange av de som teller som får et usundt og anstrengt forhold til mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 26. mars 2004 #12 Del Skrevet 26. mars 2004 Dessuten tror jeg det kan være lurt å skygge helt unna usunne matvarer som pizza' date=' sjokolade og is[/quote'] For et liv! Telle kalorier, være bevisst på alt man stapper i munnen, og tillegg skygge unna ting som pizza! Nei, som allerede sagt, dette fører bare til at man får et anstrengt forhold til mat. Den eneste måten å gå ned i vekt på (og faktisk bli der, for jeg antar det er målet?), er å spise sunnere i det daglige, og samtidig øke aktivitetsnivået. Ved å trene, øker du forbrenningen, slik at du kan tillate deg å spise mer, også av ting som ville være "forbudt" hvis du skulle telle kalorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 26. mars 2004 #13 Del Skrevet 26. mars 2004 Ang. brus og slikt... Er f.eks. bon aqua også skadelig for tenner? :-? *ser trist på bon aquaflasken sin* :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 26. mars 2004 #14 Del Skrevet 26. mars 2004 Ang. brus og slikt... Er f.eks. bon aqua også skadelig for tenner? :-? *ser trist på bon aquaflasken sin* :cry: Kullsyre er dessverre aldri bra for tennene dine.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 26. mars 2004 #15 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg tviler på at det er selve kullsyren som gjør brus skadelig for tennene, men alle typer brus har en veldig lav PH-verdi (rundt 4), og inneholder f.eks store mengder sitronsyre. Cola er verst, og det er liten forskjell på light og vanlig; cola inneholder faktisk SVOVELSYRE, som er sterkt etsende. Rustne skruer blir blanke etter en stund i cola :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 26. mars 2004 #16 Del Skrevet 26. mars 2004 Humm.. kullsyre er i alle fall ikke positivt. men det kan være jeg blander mage og tenner. forvirret idag :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 26. mars 2004 #17 Del Skrevet 26. mars 2004 Kan ikke noen sjekke pH-verdien i Bon Aqua da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 26. mars 2004 #18 Del Skrevet 26. mars 2004 Kan ikke noen sjekke pH-verdien i Bon Aqua da? Kjøp deg noen ph-strips og test selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 26. mars 2004 #19 Del Skrevet 26. mars 2004 Magen min liker IKKE vann med kullsyre, men brus har den merkelig nok ingen problemer med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 26. mars 2004 #20 Del Skrevet 26. mars 2004 Kjøp deg noen ph-strips og test selv Nettopp det jeg ikke gidder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå