Gå til innhold

God lunsj til jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei av Rugsprø m/ lettost eller leverpostei med agurk eller paprikaskiver på!!!

Vil ha tips til andre enkle lunsjretter som ikke krever at jeg må stå å steke kyllingfileer på kveldene...?? ;)

Gjerne noe som jeg "kaster" sammen på den tiden det tar å smøre et par matpakker...er jeg for kravstor, kanskje?

Kan også fikse noe enkelt på jobb og har kjøleskap der! :)

Give it to me!!! :Nikke:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med salat? Bare lage kvelden i forvegen så kan den stå i kjøleskapet på jobben frem til lunsj.

Anonym poster: c99601477e6d20ebcdb2bf1a912efb3d

Skrevet

Min lifesaver er å doble middagsporsjonene, og ta med rester på jobb! Gjør jeg ikke det vet jeg at jeg må opp tidlig og steike og tilberede, for vi har verken kantine eller butikk i nærheten. Da blir det plutselig mye lettere å ordne mens jeg først er i gang med middagen;)

Ellers ser jeg de som jobber fulltid fyller opp en boks e.l. med tomater, salat, avocado, o.l. som de har stående i kjøleskapet, og så lager de seg en god lunsj hver dag av disse varene. Det blir gjerne salater, knekkebrød med godt pålegg og litt grønnsaker ved siden av. Er det en idé? Evt. kan du koke egg eller lage en kjapp eggerøre hvis du liker det, ha med røkelaks, og ha det på skiven/knekkebrødet? Tortillalefser/lomper med philadelphia, røkelaks/strandaskinke, ruccola, og litt sesamfrø er kjempegodt, metter lenge, og ganske så sunt=)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan lage kjempesunne lapper. 12 lapper - 50 kalorier i hver lappe.

1 beger mager kesam(1% fett)

2 egg

1 dl. hvetemel

2 ss. sukker

2 ts.bakepulver

2 ts. vaniljesukker

Så kan du ha alt mulig forskjellig pålegg på. Brunost, syltetøy, skinke, ost....

Anonym poster: 996051ed9017315356c762102ffc3a7f

Skrevet

Spiser middags rester på jobb, noen ganger varmer jeg det opp andre ganger ikke.

• Liker 1
Skrevet

Hvor store lager du disse lappene - brødskive-store?

Skal teste ut disse. :Nikke:

Middagsretter blir bare spist opp her hjemme - dessuten foretrekker jeg kald mat til lunsj.

Elsker brød og knekkebrød med pålegg - men er gått lei likevel...

I Sverige skal det visst finnes frosne poser meg kyllingkjøtt o.l som er ment for å lage enkle salater med. Bare skrape av det man trenger...skulle ønske det fantes her - det hadde gort det enkelt! Kutte opp grønnsaker om kvelden og tilsette ferdig oppstykket kylling på morningen bare... ;)

Skrevet

Om du evt vil ha noe rimeligere, kan du jo kjøpe grillet kylling på tilbud - rense den og dele opp i stykker selv. (Og evt fryse ned i porsjoner)

AnonymBruker
Skrevet
Hvor store lager du disse lappene - brødskive-store?

Skal teste ut disse. :Nikke:

Jeg har ikke prøvd de ut enda, men tenkte jeg skulle lage de i dag :)

http://sitrondrops.wordpress.com/2009/11/05/aftenluksus/#more-467

Men hun dama her har laget de. Der ser du oppskrift + bilder :)

Anonym poster: 996051ed9017315356c762102ffc3a7f

Skrevet

Jeg liker å lage toast. Har toastjern på jobb, ost, kjøttpålegg, sennep/ketchup og oregano.

Skrevet

Jeg kan ofte lage omelett. Det er kjempeenkelt og lager seg nesten selv. Visper sammen noen egg og har i litt kjøtt, grønnsaker og krydder. Heller det i stekepanne og steker på lav varme slik at jeg ikke trenger å snu den for å gjennomsteke. Bruker 4 egg så da er den stor nok til iallefall 2 luncher. Om jeg har en lang dag på skolen så blir hele med til både lunch og middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...