Gå til innhold

Hvor mye studerer en alenemor?

Mirabella

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en liten ting; hvor mange timer bruker du - spesielt du som er alenemor - på studiene dine i løpet av en dag? Forutsetter at du er heltidstudent på et høyere studium -fordi dette er det jeg kan sammenligne meg selv med.

Jeg kan fortelle at jeg ville få forferdelig dårlig samvittighet om jeg skulle la ungen min være max mulig timer i barnehagen, men samtidig føler jeg at jeg ikke får lest nok i løpet de ca. seks timene ungen er der. Det er helt umulig å

lese når barnet er hjemme, og om kvelden etter at det har lagt seg blir det liksom ikke gjort noe....Jeg prøver å lese mest mulig når barnet er hos faren, men likevel føler jeg at dette ikke er nok. Skal jeg noe spesielt en dag er det ikke sikkert jeg engang får lest noenting. ..Eller kanskje jeg bør legge opp studiene på en annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei...

Å studere på høyere nivå og samtidig ha aleneomsorgen for barn er TØFFT! Jeg har nettopp fullført min cand.mag og det har kostet...

Jeg vet ikke om det er riktig, men jeg ar motivert meg med at dette vil vi alle få nyte godt av i framtiden, både jeg og barna. Det har vært stunder hvor jeg har følt at det har gått på bekostning av barna, og det har vært det desidert tøffeste. Men, samtidig prøver jeg og forklare dem hvorfor det er så viktig at mamma jobber litt lengere enn andre mødre i perioder. Jeg håper også at min styrke kan stå som et eksempel for dem, og jeg forteller dem at ingenting er umulig bare du vil det sterkt nok.

Litt rotete svar dette, og hvis jeg skal svare på spørsmålet ditt må jeg bare si at jeg har brukt MYE tid på studiene, hvor mye har jeg ikke oversikt over.

Stå på du!

Lykke til fra en litt sliten studine/mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...