smofie Skrevet 24. mars 2004 #1 Skrevet 24. mars 2004 ok, kanskje dumt spm, men hvordan overtrekker man et VISA kort i praksis i thailand?det dreier seg om å overtrekke i en uke mens jeg venter på lønning.
Gjest Xavia Skrevet 24. mars 2004 #2 Skrevet 24. mars 2004 Så vidt jeg vet så er det ikke direkte forbindelse med banken når du bruker VISA kortet. Det vil si at pengene trekkes fra banken noen dager etter at kortet er brukt. Men, jeg er ikke sikker hvordan det går når det ikke er penger på kortet i utgangspunktet... Du har ikke noen du kan låne penger av da?? Jeg hadde ikke turt å være i Thailand uten kanskje å få ut ei krone. Men det er meg da
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2004 #4 Skrevet 28. mars 2004 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...ht=visa#1040374
Usikker Skrevet 28. mars 2004 #5 Skrevet 28. mars 2004 Til orientering: Det er straffbart å overtrekke kontoen! :fy: Og når det gjelder sjekking av saldo så gjøres det på flg. måte: Hvis du drar kortet i en automat (og må slå koden) - så sjekkes kortet opp mot VISA-sentralen i den verdensdelen du befinner deg - som så sjekker mot VISA Norge. Er du i Spania - så sjekkes det mot VISA Europa - som sjekker mot VISANorge osv...... Hvis du må signere på en kvittering - og kortet er dratt på den gammeldagse måten - så er det forretningens ansvar og ringe opp sin VISA-sentral i det landet du er.......... Men DU er ansvarlig om kontoen blir overtrukket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå