AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 Gjestelisten vår ble litt lengre enn vi hadde tenkt, så vi er virkelig ved smertegrensen i forhold til hva vi har råd til. Nå har vi fått svar på invitasjon fra en av de inviterte, der hun skriver "Jeg og min kjæreste, *navn* kommer gjerne i bryllupet deres". Problemet er at vi ikke visste at denne personen hadde kjæreste og derfor inviterte henne uten følge. Uavhengig av om disse har vært et par i tre uker eller tre år, er det ikke litt rart å invitere seg selv? Tenker at de kunne ha spurt oss om det var greit. Nå blir det en veldig rar situasjon for oss. Jeg tenker at hvis de har vært sammen en stund (og det er en glipp fra vår side at vi ikke har fått med oss dette forholdet), så sier vi ingenting. Men hvis dette er et nytt forhold så må vi rett og slett finne en pen måte å si til dem at det ikke er greit at han kommer... Et annet problem er at dette er brudgommens familie, og han er konfliktsky og vil helst ikke si noe uansett. Men når jeg tenker meg om så hadde kanskje jeg også vært litt konfliktsky hvis det var min familie det var snakk om. Noen som har opplevd noe lignende? Anonym poster: 606548afac1e1c5b0bdd71d030c134a2 Anonym poster: 606548afac1e1c5b0bdd71d030c134a2 1
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2013 #2 Skrevet 11. mars 2013 Gi en beskjed om at kjæresten var uinvitert pga dere ikke ante om hans eksistens og pga budsjett ikke kan la ham komme. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #3 Skrevet 11. mars 2013 Det kan jo ha vært en misforståelse. Tror ikke jeg hadde lagt dårlig stemning med uninvite kjæresten. Anonym poster: ea2ffea1334b479e304f705af8f786a6 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #4 Skrevet 11. mars 2013 Vi får en utvekslingsstudent med på slep. Satser på at noen melder avbud, så vi får sitteplass til henne. Anonym poster: c670a614176bff8667b3b8aa6becaaa7 1
Gjest lisha Skrevet 11. mars 2013 #5 Skrevet 11. mars 2013 (endret) hadde ikke sagt noe jeg! ville ikke lagd sur stemning.. meeen, det er jo litt frekt å invitere med seg uten å spørre om det er greit, det er jeg enig i! alltids noen som melder avbud, så han får nok sitteplass Endret 11. mars 2013 av lisha 1
Gjest Adriane Skrevet 12. mars 2013 #6 Skrevet 12. mars 2013 Det er selvsagt litt merkelig at man bare "slenger med" kjæresten sin på den måten, når det ikke står "m/følge" i invitasjonen. Det kan jo hende at denne personen prøver seg på "en spansk en", og satser på at dere ikke tør si noe? Men det kan også være at hun med sitt svar vil poengtere at hun har en kjæreste, og at dere burde ha invitert ham også. Når du skriver "uavhengig av om disse har vært sammen et par-tre uker eller et par-tre år". Betyr det at dere har såpass liten kontakt at dere faktisk ikke vet om hun kan ha vært sammen med ham i flere år? Det dere uansett må finne ut av, er om dere føler at bølgene det vil skape å nekte ham å komme er verdt de kronene dere sparer på én gjest mindre... 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #7 Skrevet 12. mars 2013 Hvis dere er ved smertegrensen, hvorfor invitere en som dere ikke vet om har kjæreste eller ikke? Anonym poster: f4121512dbcdf92581e2b270e385f3b2 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #8 Skrevet 12. mars 2013 Nå er det vell normalt å innvitere følge i ett bryllup Anonym poster: 912e655ff6120071c701136418549aa3 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #9 Skrevet 12. mars 2013 Nå er det vell normalt å innvitere følge i ett bryllup Anonym poster: 912e655ff6120071c701136418549aa3 Åh, men herregud da!!! Man inviterer da ikke med følge hvis man tror at folk er single? Jeez...! :fise: Anonym poster: 6e827b4c791e8424b8c9b8de672b7172 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #10 Skrevet 12. mars 2013 Det er frekt, men for å bevare den gode stemningen syntes jeg at du ikke burde nekte kjæresten hennes å få komme. Det du kan gjøre er å ta en prat med henne og forklar at hun ikke kan bare invitere en person uten videre, og dermed burde hun ha tatt det opp med deg. Anonym poster: 87ed2e5bf76c8d31b5c0e6b7eae13a8b
La Luna Skrevet 12. mars 2013 #11 Skrevet 12. mars 2013 Hvis de er norske og ikke er samboere så hadde jeg syntes det hadde vært rart ja...om jeg hadde sagt i fra eller ikke spørs på om det var andre i bryllupet som var invitert uten kjæreste.
Petalouda Skrevet 12. mars 2013 #12 Skrevet 12. mars 2013 Vi har litt samme problem, her er det folk som tenker at de kan ta med ungene sine.For meg helt ubegripelig når de tenker at det å invitere voksenKari og voksenPer til champagne og kake betyr at Martin på tre, Oda på fire og Linnea på sju også automatisk skal være med. Men dersom det virkelig ikke er plass til kjæresten ville jeg vært tydelig på det. Ta det via mail eller noe, svar slik hun henvendte seg til deg. "Veldig hyggelig at du har anledning til å komme og dele dagen med oss. Det setter vi pris på. Vi har selvsagt også lyst til å treffe kjæresten din, men siden vi ikke har invitert kjærester må det bli ved en annen anledning *smilefjes* vennlig hilsen Lisbeth og Geir" 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #13 Skrevet 12. mars 2013 Ja, jeg ville også mannet meg opp til å vært ærlig. Det er deres bryllup, så hvorfor la noen andre få ta styring? Bare skriv "Så hyggelig at du har fått deg følge! Det hadde gått meg hus forbi! Dessverre har vi allerede nådd smertegrensen ved antall gjester i forhold til mat osv, så denne gangen må vi be deg komme uten følge slik invitasjonen tilsier". Du kan jo også legge ved at han skal være den første til å bli invitert dersom noen andre melder avbud, men at han da må tåle og ta det litt på sparket isåfall Tenk hvis alle tok med seg en kjæreste / venn osv, da blir det plutselig dobbelt så mange som man hadde tenkt! Men forstår at det kan føles smålig, jeg hadde nok strukket meg langt for å latt kjæresten være med, men om du faktisk har nådd smertegrensen som du nevner, så er det ikke vits å sette seg i gjeld heller, bare fordi man ikke tør si fra hvordan man må ha det! Anonym poster: f5259a0cc6c7f6c1f73f3ad92dedc098 5
Daisy Duke Skrevet 12. mars 2013 #14 Skrevet 12. mars 2013 Jeg synes det er frekt av henne å ta det som en selvfølge at kjæresten dere ikke ante at hun hadde, skal være med i deres bryllup. Det blir en ekstra utgift for dere, og det synes jeg fint dere kan minne henne om. Ta en prat med henne, og vær ærlig om at du ble overrasket over at hun har en kjæreste hun vil ha med seg i deres bryllup.
Frøya a'2012 Skrevet 12. mars 2013 #15 Skrevet 12. mars 2013 Kan tenke meg at det er en real glipp, kansje nevnte gjest ikke forsto at de ikke var å regne som et par hos dere. Men uansett, føler du det blir et problem/irritasjonsmoment for din egen del, si fra. Er det mer en liten greie som du stusser over, let it be. Men det er klart, alt er snakk om sitteplasser, og busdjett. Klart det er stor forskjell på om man inviterer til koldtbord på det lokale klubbhuset, enn om man betaler kuvertpris pr person... 2
juliane Skrevet 12. mars 2013 #16 Skrevet 12. mars 2013 Hvis det faktisk er en fare for at hun han ha hatt kjæreste over lengre tid syns jeg dere skal forhøre dere litt i slekta før dere sier noe, og faktisk la han komme hvis det faktisk er sånn at de har vært sammen en stund. (Og dere inviterer resten av gjestene med følge.) Da jeg var 20 ble jeg invitert i min kusines bryllup uten min kjæreste, noe vi syntes var litt rart. Enda rarere var det da vi i bryllupet fant ut at hennes kusine på den andre siden (ca 25 år) var invitert med en relativt fersk kjæreste. I juleselskapet samme år ble brudgommen veldig imponert over at jeg fremdeles hadde samme kjæreste som året før, for det trodde han ingen på min alder hadde. Joda, det var faktisk samme kjæreste som de fire forrige juleselskapene, gitt... 1
Petalouda Skrevet 12. mars 2013 #17 Skrevet 12. mars 2013 jeg ble faktisk invitert alene til min fetters bryllup, enda jeg både var samboer og gravid på den tiden .... det var visst også en glipp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå