Gå til innhold

hvordan overtrekke VISA kortet?

smofie

Anbefalte innlegg

ok, kanskje dumt spm, men hvordan overtrekker man et VISA kort i praksis i thailand?det dreier seg om å overtrekke i en uke mens jeg venter på lønning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Tenkte jeg bare skulle opplyse deg om at hvis du overtrekker kontoen din for større beløp opp til flere ganger (trenger ikke være store beløp heller for den saks skyld) kan det få negative konsekvenser for deg den dagen du evt. kunne tenke deg kredittkort eller lån. Banken merker seg dette. Mulig du var klar over dette fra før, men hadde jeg vært deg ville jeg nok prøvd å låne penger av noen i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom bankene/butikkene er offline, er det bare å bruke kortet i minibank/butikk på "vanlig" måte i utlandet. Dersom bankene er online, sliter du. Vi hadde surra litt med pengene/kontoer da vi reiste til Mauritius i sommer og det fikk vi merke... Alle banker/butikker var online. Drittflaut å oppdage dette midt i en diamantshopping! Det var veldig få som tok kortene "manuelt" (sånn som man trekker i sånn maskin) og med online bankre/butikker er det den eneste måten å overtrekke VISAkortet på. Heldigvis lot det seg ordne med et par telefoner til Norge for å rette opp i rotet vi hadde gjort/glemt før avreise...

Jeg vil heller anbefale deg å få en kontokreditt i din bank. Eller lån penger av noen den ene uka det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frigg

Eller snakke med banken, så du kan avtale et overtrekk av kontoen?

Det burde vel gå greit? Dessuten, mye bedre for kundeforholdet ditt om du sier i fra på forhånd. Du kan få ganske kraftige straffegebyr ved overtrekk av visa.

Noen vil sikkert ha en bekreftelse på lønn fra arbeidsgiver, men det burde vel gå greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...