AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #1 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg føler meg litt som en hypokonder, men samtidig ikke.. I ca et halvt år har jeg hatt blødninger etter samleie. Den siste tiden har jeg hatt utflod med blod i ved toalettbesøk. Det siste tre kvart året har jeg fått mer og mer vondt i hofteregionen samt korsryggen. Det føles ikke som dette er pga belastning, men det er absolutt verst nattestid. Jeg våkner om natta og har så vondt at jeg må virkelig bruke styrke for å klare å snu meg rundt. Dette er ting jeg ikke har tenkt noe særlig over og ikke vært bekymret for. Før på fredag. Da var jeg hos gynekologisk for å sette inn spiral og hun fant et sår ved livmorhalsen. Hun virket bekymret, men sa flere ganger at det ser overflatisk ut og sikkert ikke er noe. Hun tok en celleprøve. Og nå.. Nå ser jeg jo at de plagene jeg har hatt siste halvåret er akkurat symptomene på livmorhalskreft! Jeg ringte til gynkontoret istad for å spørre når jeg får svar. Da nevnte jeg min bekymring og hun sa at det sikkert er en fin prøve og hvis det hadde vært noe så hadde gynokologen sett noe. Men hun gjorde jo det! Jeg skulle egentlig ikke ta celleprøve. Og nå er jeg så redd. Jeg noier så.. Kan virkelig alt dette bunne i noe annet..? Anonym poster: 4664c8ccb6c8cb55410aebe56ba8e5cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ego Skrevet 12. mars 2013 #2 Del Skrevet 12. mars 2013 Om du har såpass store smerter som du beskriver, så går du til lege! Flott at du har fått utført GU, men ta det opp med fastlegen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2013 #3 Del Skrevet 12. mars 2013 Hvor gammel er du? Mulig du må koniseres - bra du har fått tatt celleprøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #4 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg er 30 år. Jeg tok en celleprøve for to år siden som var normal. Istad ringe jeg krefttelefonen og fikk prate med en herlig dame der. Men jeg må nok dessverre innse at hun virket bekymret eller hva jeg skal si. At det er noe der. Jeg skal bestille legetime imorgen. Anonym poster: 393409f9af5fac9e20b8da9e0a4996aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merete76 Skrevet 12. mars 2013 #5 Del Skrevet 12. mars 2013 håber det bedste men celleprøve er screening hvis hun mistenkte kreft burde hun har tatt en biopsi el. tjekket med mikroskop på livmoderhalsen???? enkelte kvinder har noe som hetter erytroplaki og det kan bløde ved samleie og er ikke kreft. uanset tag en tur til fastlegen for de andre plager og stol ikke på encelleprøve hvis de ikke finder andengrund til resten af dine plager.laget hun en vaginal ultralyd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #6 Del Skrevet 12. mars 2013 Hun brukte vaginal ultralyd. Jeg trodde ikke de gjorde noe mer før de hadde et godt grunnlag for det.. Både for pasientens skyld og fordi undersøkelser kynisk nok koster penger og de ikke gjør sånt uten at det er tja.. grunnlag.. Anonym poster: 393409f9af5fac9e20b8da9e0a4996aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #7 Del Skrevet 12. mars 2013 Hun burde vel satt i gang noen strakstiltak hvis hun var bekymret for at det var det det var? Det kan sikkert være en haug mer ufarlige ting Når får du svar på prøven? Anonym poster: a66aaaf48e5f9ba5c21378e0025cd29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #8 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg skal få svar innen en uke sa hun. Så senest til lørdag håper jeg. Da jeg prata med kreftforeningen på tlf fikk jeg ikke inntrykk av at det var vanlig med noen flere tiltak før svar på celleprøve kom. Anonym poster: 393409f9af5fac9e20b8da9e0a4996aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 12. mars 2013 #9 Del Skrevet 12. mars 2013 Du må nok gå ut fra at alt er i orden og så heller ta tiltak når du får svar på celleprøven. Det er ikke så mye de kan gjøre før de har svar på slikt. Mest sannsynlig er nok alt bra, prøv å slapp av frem til du har svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #10 Del Skrevet 12. mars 2013 Takk for svar dere alle. Jeg kom på en ting til som har vært det siste halvåret. Jeg har hatt skikkelig svettetokter om nettene. Våknet kliss våt, tatt av dyna, fryst halvt ihjel for så å våkne klissvåt igjen. Dere har selvsagt rett i at jeg ikek får gjort noe før jeg får svar.. men det er virkelig vanskelig å ikke tenke på det. det er så mange ting som stemmer så altfor mye.. Anonym poster: 393409f9af5fac9e20b8da9e0a4996aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #11 Del Skrevet 12. mars 2013 Dette må du nok vente og se an til du får svar. Det kan være mange grunner og forhåpentligvis er det noe ufarlig. Dersom det skulle vise seg å være ondartet har du ihvertfall tatt tak i problemet og søkt hjelp istedet for å vente enda lengre og se an. Det kan være avgjørende for vellykket behandling og et godt resultat. Masse lykke til og hold oss gjerne informert om hva de finner ut. Anonym poster: baec52e2cd56d2e23b5f9fbe4bfd3046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merete76 Skrevet 12. mars 2013 #12 Del Skrevet 12. mars 2013 Hun brukte vaginal ultralyd. Jeg trodde ikke de gjorde noe mer før de hadde et godt grunnlag for det.. Både for pasientens skyld og fordi undersøkelser kynisk nok koster penger og de ikke gjør sånt uten at det er tja.. grunnlag.. Anonym poster: 393409f9af5fac9e20b8da9e0a4996aa så er hun nok ikke så bekymret for kreft og det er jo bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Undrende Skrevet 15. mai 2013 #13 Del Skrevet 15. mai 2013 Hva viste celleprøven din?Jeg har akkurat like tegn som deg,og fått svar jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #14 Del Skrevet 16. mai 2013 Blødning i forbindelse med samleie kan også skyldes at vevet inni livmorhalsen ligger litt utenfor den og blør lett ved kontakt, dette er absolutt ikke farlig. Jeg ser selv konisert etter at en celleprøve viste forandringer, så jeg skjønner frykten din. Men du skal huske at det er veldig få av de som har celleforandringer som utvikler kreft, hos de fleste gpr de tilbake av seg selv. Bra du har vært hos lege, men prøve å tenk positivt nå. Selv er jeg regelmessig hos gynekolog siden jeg er konisert og jeg spurte ham om mine blødninger etter samleie i forbindelse med forrige celleprøve. Han forklarte meg hvorfor det kan skje og min celleprøve var helt fin! Så dette kan være mye mindre alvorlig enn du ser for deg, TS, og selv om du må koniseres er det ingen krise. Konisering er ikke noen stor operasjon heller. Anonym poster: 0867e4a67bb4ccf0a14d3e8c27d29bd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 16. mai 2013 #15 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Håper det ordner seg for deg og at du ikke er syk. Jeg har mange av de samme plagene og symptomene som deg pluss kvalme og feber. Viste seg at det var endometriose. Regner med du har blitt sjekket for dette? Er veldig vanlig å ha det, noen har mye symptomer andre ikke Endret 16. mai 2013 av Askmeagain89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå