Gå til innhold

Rettigheter ved overbooking - hotell

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på mine rettigheter dersom hotellet er overbooket. Jeg har opplevd det en gang tidligere, da fikk jeg en suite på et annet hotell i samme kjede til prisen av et dobbeltrom, samt at jeg fikk dekt taxituren dit.

Til helgen skal jeg ligge på hotell i Trondheim, og det virker som at alle hotell i byen er fulle til helgen (14/15 hotell var helt fullbooket) på grunn av ett eller flere store arrangement, jeg frykter derfor at sjansen for overbooking er stor. Jeg vil derfor vite mine rettigheter dersom dette skulle skje. Håper noen kan hjelpe :)

Anonym poster: 2d76638e1bcf59e1b45d1bd65ecbbf02

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på mine rettigheter dersom hotellet er overbooket. Jeg har opplevd det en gang tidligere, da fikk jeg en suite på et annet hotell i samme kjede til prisen av et dobbeltrom, samt at jeg fikk dekt taxituren dit.

Til helgen skal jeg ligge på hotell i Trondheim, og det virker som at alle hotell i byen er fulle til helgen (14/15 hotell var helt fullbooket) på grunn av ett eller flere store arrangement, jeg frykter derfor at sjansen for overbooking er stor. Jeg vil derfor vite mine rettigheter dersom dette skulle skje. Håper noen kan hjelpe :)

Dette er den løysinga eg og har fått tilbod om ein gong, då hamna eg på det mest fantastiske spa-hotellet eg nokosinne har vore på, så det var vel verd eit bytte. :)

Skrevet

Hei!

Har opplevd det en gang i Tønsberg. På et av hottelene som ligger på brygga. (Husker ikke hvilket) Fikk da tilsvarende rom på et annet hotell like ved. Samt tre retters middag på hotellet vi skulle bodd på.

AnonymBruker
Skrevet

Men er dette noe jeg har rett på? Eller er det rett og slett "goodwill" å betrakte fra deres side? Og hva om dersom alle andre hotell rundt om ser ut til å være full/overfullt? Har de noen slags "reserveløsning"? Eller kan jeg i verste fall ende opp uten sted å sove?

Skrevet (endret)

Men er dette noe jeg har rett på? Eller er det rett og slett "goodwill" å betrakte fra deres side? Og hva om dersom alle andre hotell rundt om ser ut til å være full/overfullt? Har de noen slags "reserveløsning"? Eller kan jeg i verste fall ende opp uten sted å sove?

Det vet jeg ikke. Vil jo uansett tro at de fleste hotell vil gjøre det de kan for å få deg inn på et annet hotell. Men er alle hotell i byen helt fulle er det selvsagt et problem. Man kan ikke bare plasere folk et annet sted hvis det faktisk ikke finnes rom å oppdrive.

Ellers er det mulig du må bli plasert på et hotell litt utenfor Trondheim, ser på hotels.com at det er ledig rom på hotell i Malvik og ved Værnes. Begge steder er greie å ta seg til og fra Trondheim sentrum.

Endret av Kjetil E

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...