Gå til innhold

Hvor mange kalorier er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, prøver å slanke meg og har satt opp en plan for hvor mye jeg skal spise per dag. I dag ser planen min ca. slik ut:

Frokost: 1 eple og 1 knekkebrød med skinke (ca. 50 kcal i et knekkebrød)

Lunsj: 1 skyr med blåbær

Middag: 2 stekte egg med ost og skinke (tok en del ost på, var nemlig ikke klar over nøyaktig hvor usunt ost var frem til 10 min siden)

Kvelds/etter trening: en pære

Noen som vet ca. hvor mange kalorier dette er, og om dette er nok mat per dag?Til deres informasjon trener jeg ca. 5 ganger i uken, og jeg varierer mellom styrke og cardio. I dag skal jeg trene styrke i 60 min før jeg trener 4x4 intervaller på tredemølla (trenger en dag med begge ettersom jeg var ekstremt usunn denne helga).

Takk for svar på forhånd :laugh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er galskap. Du trener som en helt men spiser som en mus.

Ost har aldri vært usunt, fett er ikke usunt. Det er usunt å spise for lite, og det er det du gjør.

Du trenger skikkelig mat hve eneste dag. Du trenger proteiner og fett- grønnsaker, fisk, kjøtt, egg, fugl, nøtter, melkeprodukter (om du vil). Noen liker også grove kornprodukter og frukt.

Å bygge kropp på en pære fører deg rett inn i utmattethet, skader og dårlig immunsforsvar.

Du trenger å lese litt om kost og helse.

Lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Det er galskap. Du trener som en helt men spiser som en mus.

Ost har aldri vært usunt, fett er ikke usunt. Det er usunt å spise for lite, og det er det du gjør.

Du trenger skikkelig mat hve eneste dag. Du trenger proteiner og fett- grønnsaker, fisk, kjøtt, egg, fugl, nøtter, melkeprodukter (om du vil). Noen liker også grove kornprodukter og frukt.

Å bygge kropp på en pære fører deg rett inn i utmattethet, skader og dårlig immunsforsvar.

Du trenger å lese litt om kost og helse.

Lykke til.

Oi... Bør kanskje revurdere den kostholdsplanen, da, med andre ord.

AnonymBruker
Skrevet

Det er riktig som nevnt over her. På sikt vil du ikke klare å slanke deg, og ikke bygge muskler. Rett og slett fordi du sulter kroppen. Etterhvert venner den til seg at den får for lite mat og du vil ikke få noen stor effekt av treningen. Det vil stagnere, og du vil faktisk legge på deg hvis du spiser normalt, så vil anbefale deg å begynne å spise ordentlig før det er for sent.

Å spise så lite som du gjør vil være som å tisse på seg for å holde seg varm, det funker kun veldig kortsiktig.

Med tanke på treningsmengden din burde du nok kalorimessig spise 3 ganger mer enn du gjør (og fortsatt slanke deg).

Anonym poster: 000e31a649e5ab5cc44bb5b2216b93af

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor starter dere anorektikere slike tråder?

Er det litt sånn «se på meg, så flink jeg er» eller skal dere bare ha oppmerksomhet for hvor lite mat dere inntar?

Anonym poster: 47b6f595a2b4dea091d6ddce5c97d766

• Liker 1
Skrevet

Det er riktig som nevnt over her. På sikt vil du ikke klare å slanke deg, og ikke bygge muskler. Rett og slett fordi du sulter kroppen. Etterhvert venner den til seg at den får for lite mat og du vil ikke få noen stor effekt av treningen. Det vil stagnere, og du vil faktisk legge på deg hvis du spiser normalt, så vil anbefale deg å begynne å spise ordentlig før det er for sent.

Å spise så lite som du gjør vil være som å tisse på seg for å holde seg varm, det funker kun veldig kortsiktig.

Med tanke på treningsmengden din burde du nok kalorimessig spise 3 ganger mer enn du gjør (og fortsatt slanke deg).

Anonym poster: 000e31a649e5ab5cc44bb5b2216b93af

Wow, det har jeg faktisk ikke tenkt på. Nå skal det sies at jeg har egentlig aldri spist særlig mer mer enn det, bortsett fra at før spiste jeg en usunn mengde goderi hver dag. Har roet meg de siste månedene, og begynt å spise mindre godteri. Veier for øyeblikket 55 kg og er 165 cm og 18 år, så jeg er langt i fra overvektig, noe jeg også vet. Jeg misliker bare det ekstra fettet rundt magen og armene. Med andre ord, skal jeg begynne å spise litt mer og trene mer styrke? Vet at det skal være den beste måten, men jeg liker egentlig best cardio. Går liksom ikke rundt sulten på noe som helst tidspunkt av døgnet når jeg spiser slik.

Skrevet

Hvorfor starter dere anorektikere slike tråder?

Er det litt sånn «se på meg, så flink jeg er» eller skal dere bare ha oppmerksomhet for hvor lite mat dere inntar?

Anonym poster: 47b6f595a2b4dea091d6ddce5c97d766

Veldig unødvendig kommentar. Har alltid vært småspist, og jeg føler jeg har så og si ingen kunnskap om det å spise riktig. Trodde det var greit å spørre om sånt på slike forum, jeg. Virker mer som om det er du som er malplassert her, ettersom du bare rakker ned på mennesker som spiser lite, og sammenligner anoretikere med oppmerksomhetssyke fjortissjenter. Grow up.

• Liker 4
Skrevet

Det der er ALT for lite!! Spis mer og sunt så vil du nok se bedre resultater!

Skrevet

Fitnessbloggen har flere artikler og også tråder på forumet som viser hvor dumt det er å spise for lite over tid, spesielt med så mye trening. Les deg opp, kan være kjempe nyttig. Du får i deg alt for lite mat!

Skrevet

Hei, prøver å slanke meg og har satt opp en plan for hvor mye jeg skal spise per dag. I dag ser planen min ca. slik ut:

Frokost: 1 eple og 1 knekkebrød med skinke (ca. 50 kcal i et knekkebrød)

Lunsj: 1 skyr med blåbær

Middag: 2 stekte egg med ost og skinke (tok en del ost på, var nemlig ikke klar over nøyaktig hvor usunt ost var frem til 10 min siden)

Kvelds/etter trening: en pære

Noen som vet ca. hvor mange kalorier dette er, og om dette er nok mat per dag?Til deres informasjon trener jeg ca. 5 ganger i uken, og jeg varierer mellom styrke og cardio. I dag skal jeg trene styrke i 60 min før jeg trener 4x4 intervaller på tredemølla (trenger en dag med begge ettersom jeg var ekstremt usunn denne helga).

Takk for svar på forhånd :laugh:

Jeg spiser mer til frokost enn du spiser til frokost, formiddagsmat og kveldsmat sammenlagt. Du spiser ikke nok mat. Du kan umulig få i deg nok næringsstoffer.

Skrevet

Hvordan klarer du i hele tatt å ha energi til å komme deg igjennom dagen, og ikke minst trene??

• Liker 1
Gjest made4u
Skrevet

Galskap er det ikke, krisemaksimeringen her er for total, men tro meg når jeg sier at ditt liv ikke står på spill og at kroppen din er ødelagt. Overse løvetanten som ville strøket med glans i kunnskap og øser om seg med tulball av vrangtro og vrøvl uten substans.

Se an hvordan badevekten din gir utslag, den forteller deg mer om ditt inntak enn dommedagsprofeter som løvetanten her. Riktig at for stort kalori-inntak ikke er ønskelig og at eksempelet ditt her nok er lite og du nok kan spise mer enn dette.

Dog ikke lytt til kunnskapsløse løvetanten som gir uriktig faglige råd, ta heller utgangspunkt i at når du mister vekt for raskt så kan du med hell øke inntaket noe...

Løvetanten har jeg sågar sett gi folk som burde spist mindre rådet å spise mer, selv om vekten har stått stille lenge og alt tilsier at energinivået må ned for vektnedgang. Slike råd er ikke engang under formildende omstendigheter annet enn hårreisende feil.

Men igjen, også jeg vil anta at du bør spise mer uten at jeg kjenner helheten i ditt kosthold og situasjon - dog vil tiden fremover og hva vekten vil vise indikere hvor store endringer du bør gjøre. Det du rapporterte var ikke all verden, men ikke nødvendigvis slik at det forteller om din helhet da det normalt er stor forskjell på inntak forskjellige dager. Rart ikke løvetanten tar høyde for slik før det konkluderes med galskap - jeg vil si det er galskap og gi råd slik løvetanten gjør det uten kunnskap om hva som fables ut.

Skrevet

"Nei, det er ikke nok mat". I anførselstegn fordi du likevel ikke kommer til å dø av det. Det største problemet vil nok være at du aldri vil klare å opprettholde det i lengden. Etter en stund vil du sannsynligvis begynne å øke inntaket betydelig. Jeg ville brukt tid på å finne ut hva som er et fornuftig kosthold, og så gradvis øke det til det nivået i løpet av relativt kort tid. Du kan ikke fortsette på den måten der i mange måneder. Målet må være en livsvarig endring i livsstil.

Kaloriene er forresten en ting, en annen ting er om du klarer å få i deg alle næringsstoffene du trenger. Kroppen bryr seg også om hva, ikke bare hvor mye.

Du virker også å trene veldig mye, så jeg ville kanskje også moderert meg litt der.

I dag skal jeg trene styrke i 60 min før jeg trener 4x4 intervaller på tredemølla (trenger en dag med begge ettersom jeg var ekstremt usunn denne helga).

Høres lite fornuftig ut hvis det fører til så mye belastning på musklene at du kommer ut av det alternerende styrke/kardio-opplegget du vanligvis følger. Jevn og trutt høyintensitetstrening er nok det beste. Ikke overdriv for å gjøre opp for en og annen synd.

Hovedpoenget med treningen er ikke å gå ned i vekt, det er å holde kroppen i form og ikke miste all muskelmassen underveis (fettlagre er ikke kroppens førstevalg når den skal gjøre opp for at du underernærer den).

Skal du i tillegg bygge muskelmasse må du attpåtil spise mer enn normalt kosthold, men det er vel antageligvis ikke målet ditt).

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...