Gå til innhold

Fedre viktige for barns utvikling av utholdenhet og ståpåvilje

Anbefalte innlegg

Gjest Appap
Skrevet

Jeg kom over denne studien som viser at fedre normalt spiller en spesielt viktig rolle i utviklingen av barns evne til å holde ut noe selv når de møter motgang. Jeg synes det er viktig å få litt fokus på de egenskapene ved fedres rolle som bidrar med noe som gjern eskiller seg litt fra det typisk moderlige da far i dag nærmest er blitt en salgs mor uten noe unikt ved seg overhodet.

http://medicalxpress.com/news/2012-06-persistence-fathers.html

Videoannonse
Annonse
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Jeg kom over denne studien som viser at fedre normalt spiller en spesielt viktig rolle i utviklingen av barns evne til å holde ut noe selv når de møter motgang. Jeg synes det er viktig å få litt fokus på de egenskapene ved fedres rolle som bidrar med noe som gjern eskiller seg litt fra det typisk moderlige da far i dag nærmest er blitt en salgs mor uten noe unikt ved seg overhodet.

http://medicalxpress...ce-fathers.html

Basert på responsen i tråden skjønner vel både du, og vi andre, at fedre ikke er spesielt viktige for "barnet mitt" som kvinnene gjerne sier. Stemødre og konflikter derimot, bare bla gjennom forumet :sukk:

• Liker 1
Skrevet

Jeg må innrømme at i det jeg leste i linken og kom til Brigham Young University, så mistet jeg helt troen på innholdet i undersøkelsen.

Det betyr imidlertid ikke at jeg mener at far ikke er viktig i oppdragelsen og omsorgen av barn. Jeg tror derimot at fedre ofte taper kampen, både pga. egne holdninger og pga. mors holdninger til hva deres foreldreroller skal være. Her må begge foreldrene ta ansvar.

Skrevet

Selvsagt er fedre viktige for barn i oppveksten, på lik linje som mor.. på mange plan.

Og det er faktisk IKKE bare mor som er ansvarlig for at fedre ikke får være der ved skilsmisse.. henviser bare til de siste trådene om stemor som IKKE vil inkludere såkalt bonus barn..

Ja det er kvinner det også.. men det faktisk mannen som selv er ansvarlig. Det er han som velger/godtar å la disse kvinnene styre hans liv ..

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt er fedre viktige for barna, men om alle fedre er like gode på utholdenhet og ståpåvilje er mer usikkert. Dette fordi alle fedre ikke er like på det området, men de kan ha andre gode egenskaper som er like viktige å føre videre.

Når det gjelder det å si "barnet mitt" så vil jeg bare si at mine barns far sier sønnen min og datteren min når han snakker om våre barn til andre. Tror det er ganske vanlig jeg.

Samvær med far etter en skilsmisse er begge foreldres ansvar, jeg vet om mødre som setter kjepper i hjulene for samvær og jeg vet om fedre som som ikke følger opp samvær, men jeg vet heldigvis om enda flere som klarer å samarbeide om samvær etter skilsmisse.

AnonymBruker
Skrevet

Brigham Young University...

laughing-hysterically.gif

Anonym poster: 7966af9819a9b00eb6e78dc714865a6c

Gjest Gjest
Skrevet

Gorgonzola, ikke fått skjønnhetssøvnen eller? :sjokkert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...