Kanelsnurra Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 Er det noen her med erfaring med salg av klær og utstyr etter barna på finn.no? Etter tre barn har vi enorme mengder med forskjellige ting som kun tar opp plass i boden. Dette er pent brukt og for det meste "h&m" bomullsklær og vanlig merker som p.o.p, reima, viking ytterklær.. Venner og bekjente som får barn rundt oss ønsker å kjøpe det meste nytt og er ikke interessert i arvetøy, derfor tenkte vi at vi kunne selge alt dette og sette pengene vi får inn på barnas sparekontoer. Men jeg er forferdelig usikker på hvordan jeg skal gå frem iht annonsen, mtp priser blant annet! Noen som kan komme med noen tips? Jeg (Feks. Hvor mye skal man selge en enkel bomullsgenser fra HM for? 20,-?. Hva med en reima vinterdress som nesten ikke er brukt? 300? Ønsker jo selvfølgelig å få mest mulig for det vi selger, men vil ikke bruke mye tid på en annonse og ikke få solgt noe.. )
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #2 Skrevet 11. mars 2013 Mitt beste forslag er å at du setter deg ned å blar gjennom en del annonser i samme kategori på Finn. Da danner du deg et bilde av hva tingene selges for, og hvilken tilstand de er i. Ofte er det jo egne "kjøp og salg"-grupper for hver by/distrikt på Facebook, så det kan være lurt å bruke disse i steden for/i tillegg til Finn (hvis du er på facebook da). I de gruppene jeg er medlem av er folk veldig interesserte i å kjøpe brukt barneutstyr Anonym poster: fc8bf3aa77dab7bd95bdb5b396acb08d
Gjest Tekola Skrevet 11. mars 2013 #3 Skrevet 11. mars 2013 Et tips som gjelder når man selger andre ting er i hvert fall å se litt på hva andre ønsker for lignende ting og så gå litt utifra det? FB-grupper for kjøp og salg av klær og utstyr i området er jo også praktisk. Har kjøpt litt gjennom sånne selv. Veldig viktig at ting er helt og rent, og at du tar gode bilder i hvert fall!
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #4 Skrevet 11. mars 2013 Veldig viktig at ting er helt og rent, og at du tar gode bilder i hvert fall! Ja - legg for all del ikke ut annonser uten bilder - da er annonsen uinteressant for de fleste! Jeg gidder ikke gå inn på slike annonser en gang. Anonym poster: fc8bf3aa77dab7bd95bdb5b396acb08d 1
estrella Skrevet 11. mars 2013 #5 Skrevet 11. mars 2013 Mange selger alt samlet. istedenfor å prise hvert plagg så selger de alt for så og så mye
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #6 Skrevet 11. mars 2013 Et alternativ til å selge alt samlet, er å sette sammen "klespakker" (feks. etter størrelse, type plagg o.l.) Anonym poster: fc8bf3aa77dab7bd95bdb5b396acb08d
Gjest Ts Skrevet 13. mars 2013 #7 Skrevet 13. mars 2013 Takk for svar! Har sett gjennom mange annonser, men hva folk priser tingene er egentlig ikke viktig.. Det som betyr noe er jo hva folk vil gi for tingene;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå