Gå til innhold

På jakt etter hvite vår-sko!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er på jakt etter nye vår-sko! :)

Har bestemt meg for å lete etter hvite eller lysegrå, og de kan ikke være helt flate i sålen da jeg har lett for å få vondt under foten dersom sko har hæl, eller er for flate i bånn.

Vil likevel ikke traske rundt i joggesko, men ha noen nette, fine sko som fortsatt er gode å gå i!

Noen tips!??? :)

Hadde satt stor pris på det!

Anonym poster: fcff453601bbe48b6b0d6327759c44bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*Dytt*

AnonymBruker
Skrevet

Toms?

Skrevet

Selv sverger jeg til Converse om våren og sommeren. Toms har jeg også hørt mye bra om uten at jeg har de selv. Regner med at det kommer mye tøysko i skobutikkene framover, de bruker jo å være overalt. Vet mange liker H&M sine tøysko, men jeg synes de var litt vonde å gå i, og de blir slitt ganske fort.

Hvis du vil ha noe med litt demping, kan du prøve nike free 5.0 v4. Har de selv og synes de sitter fint på foten og er i tillegg utrolig lett. Som å gå på en sky, men de blir mer joggesko igjen da :)

Skrevet

Alternativ til Nike Free Run siden det er snakk om fritidssko er sneakers fra New Balance :)

Skrevet (endret)

Masse fine feminine og myke fra KS, Gabor, Peter Kaiser... Min favorittbutikk er Lille Grensen Sko

Endret av Wonders
Skrevet

Jeg har et par hvite Keds. De har en litt myk såle, og er veldig deilige å gå med. Definitivt mye bedre enn et "vanlig" par tøysko. Samtidig som jeg synes de er nette og fine å se på :)

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Selv sverger jeg til Converse om våren og sommeren. Toms har jeg også hørt mye bra om uten at jeg har de selv. Regner med at det kommer mye tøysko i skobutikkene framover, de bruker jo å være overalt. Vet mange liker H&M sine tøysko, men jeg synes de var litt vonde å gå i, og de blir slitt ganske fort.

Hvis du vil ha noe med litt demping, kan du prøve nike free 5.0 v4. Har de selv og synes de sitter fint på foten og er i tillegg utrolig lett. Som å gå på en sky, men de blir mer joggesko igjen da :)

Converse sine All Star er greie å gå med når man har gått de inn, de første par dagene må jeg ha Compeed for å overleve, hehe. Får alltid gnagsår bak på hælen og et par tær.

De vanlige Toms-skoene er kjempebehagelige å gå med! Jeg brukte de hver dag forrige sommer. Ellers liker jeg best Nike Lunarlon, jeg har disse: http://images.kitbag...=535&quality=95 og et annet par i rosa. Har også Nike free 3, de har altfor lite demping, ble øm og rar i beina av dem, gikk på asfalt hele dagen da, har aldri prøvd Nike Free 5, vet ikke med dem.

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg bruker både TOMS og Converse, og synes faktisk de førstnevnte er best å gå i. De er veldig flate, men de er så lette og gode likevel. Bedre enn f.eks. Kawasaki og Keds også synes jeg. Eneste er at de blir veldig fort slitt.

Hvis du trenger bedre sko, kan det kanskje være lurt å sjekke ut sneakers i stedet. Ev Mary Janes eller en form for seilersko.

Skrevet

Converse sine All Star er greie å gå med når man har gått de inn, de første par dagene må jeg ha Compeed for å overleve, hehe. Får alltid gnagsår bak på hælen og et par tær.

De vanlige Toms-skoene er kjempebehagelige å gå med! Jeg brukte de hver dag forrige sommer. Ellers liker jeg best Nike Lunarlon, jeg har disse: http://images.kitbag...=535&quality=95 og et annet par i rosa. Har også Nike free 3, de har altfor lite demping, ble øm og rar i beina av dem, gikk på asfalt hele dagen da, har aldri prøvd Nike Free 5, vet ikke med dem.

Hehe, mulig det blir et par Toms på meg til sommeren istedet for et nytt Converse par :danse:

Angående Nike Free skoene, tror jeg tallet bak (3 og 5) er en skala de bruker fra 1 til 10 på hvor tykk sålen er. Ser mange bloggere blant annet anbefaler de som løpesko, noe jeg synes de har for dårlig demping til.

Forresten, er det noen skobutikker som fører Toms? Eller bestiller du de på nett? Kan ikke huske jeg har sett de i butikk, men mulig de kommer litt fram mot sommeren :)

Skrevet

Hele greia med Nike Free run er jo nettopp at de skal fungere som barfotsko! Derav ingen demping, "tungen", vekten og fleksibiliteten til skoen. Altså at en skal vende seg gradvis fra å løpe med demping til en mer naturlig og "bedre" løpemetode. Om man klasker hælene i gulvet som en elefant når man løper er det kanskje ikke den helt riktige skoen, men som sagt er litt av poenget til skoen å endre måten folk løper på.

Forøvrig går ikke skalaen fra 1-10 etter det jeg har fått med meg. Jeg har bare sett 2,3 og 5, men du har riktig ved at sålen er minimalt tykkere jo høyere nummeret er i tillegg til at "toppen" er annerledes.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg bruker både TOMS og Converse, og synes faktisk de førstnevnte er best å gå i. De er veldig flate, men de er så lette og gode likevel. Bedre enn f.eks. Kawasaki og Keds også synes jeg. Eneste er at de blir veldig fort slitt.

Hvis du trenger bedre sko, kan det kanskje være lurt å sjekke ut sneakers i stedet. Ev Mary Janes eller en form for seilersko.

Så på Lille Vinkel i Bergen at de har kommet med en ny type Toms med mer robust såle?? Nå er ikke mine særlig slitte ennå, så jeg skal vente med å kjøpe nye.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet (endret)

Hehe, mulig det blir et par Toms på meg til sommeren istedet for et nytt Converse par :danse:

Angående Nike Free skoene, tror jeg tallet bak (3 og 5) er en skala de bruker fra 1 til 10 på hvor tykk sålen er. Ser mange bloggere blant annet anbefaler de som løpesko, noe jeg synes de har for dårlig demping til.

Forresten, er det noen skobutikker som fører Toms? Eller bestiller du de på nett? Kan ikke huske jeg har sett de i butikk, men mulig de kommer litt fram mot sommeren :)

Det er mange butikker som fører Toms, i Bergen vet jeg i alle fall at Lille Vinkel fører dem. Tipper du har helt rett angående tall og tykkelse på hælen. :-) Har sett at Nike free 5 har tykkere såler"

http://www.toms.com/womens/natural-crochet-women-s-classics Romantisk!

Endret av Valiumsjunkie
Gjest Badabing
Skrevet

Så på Lille Vinkel i Bergen at de har kommet med en ny type Toms med mer robust såle?? Nå er ikke mine særlig slitte ennå, så jeg skal vente med å kjøpe nye.

Hm, det har jeg ikke tenkt over. Så på noen fine i glitter og i blonder i dag, men la ikke merke til noen ny såle. Jeg har stort sett gått ut ett til to par de to siste somrene, også har jeg brukt dem skikkelig opp på Øya og lagt igjen sålen i Middelalderparken. :P

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Ser ut som at Toms er en favoritt blant mange!

MEN hvilken skobutikk fører merket Toms, og hvor i Trondheim kan man få kjøpt disse?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...