Gå til innhold

Når ha vielsen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi kan velge mellom kl 13, 14, 15 og 16. Kirken er en halvtime unna lokalet. Vi skal bare være inne. Når er det best å ha vielsen?

Og når det er flere vielser. Hvem pynter kirken?

Anonym poster: ed5b055514e02f023760a8b62d8f792f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde litt annet opplegg, men tipset mitt er bare å beregne god tid. Ble litt travelt for oss mellom vielse og middag, men fotografering, skravling og tid til å bare kose seg litt.

Gjest Kiara!
Skrevet

Kirken trenger ikke pyntes, jo mindre jo bedre. Sett to blomsterkrukker på kirketrappen er det mer enn nok. :) Kirker er så flotte i seg selv at mer trenger man ikke.

Vielse kl13. Hvis dere skal fotograferes etter vielsen.

Vi skal ha vielse kl15.00 men dropper den offisielle fotograferingen.

• Liker 1
Gjest lisha
Skrevet

tta vielsen så tidlig som mulig :)

vi har kl 14 - jeg syns det er sent, men eneste den eller senere de hadde ledig på vår dato..

vi har bestemt oss for å ta bildene før vielsen, så etter vielsen blir det felles skål og så går vi rett på middagen kl 16:)

Skrevet

Vi kjører jo orginalt opplegg, så vi har vielsen allerede 11.30. (Nå kommer sikkert Gjest med en mening. hehe) Vi pynter ikke i kirken, for den er usedvanlig vakker som den er. For vår del betyr det at vi får tatt bildene i kirkeparken, mens solen står høyt (håper på sol) og har god tid på oss til bespisning og taler, selv om vi også avslutter tidlig og ikke holder typisk fest. Hvis man skal skvise inn mer og holde på hele kvelden, tror jeg at 13 vil være bra. Du får jo nok tid til å forberede deg, og klarer sikkert bli ferdig med foti før noen dør av sult. Men nå tenker jeg på min måte, og den måten er visstnok ikke helt bridezilla-stueren, så kanskje bør ikke mine råd tas i betraktning. ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjører jo orginalt opplegg, så vi har vielsen allerede 11.30. (Nå kommer sikkert Gjest med en mening. hehe) Vi pynter ikke i kirken, for den er usedvanlig vakker som den er. For vår del betyr det at vi får tatt bildene i kirkeparken, mens solen står høyt (håper på sol) og har god tid på oss til bespisning og taler, selv om vi også avslutter tidlig og ikke holder typisk fest. Hvis man skal skvise inn mer og holde på hele kvelden, tror jeg at 13 vil være bra. Du får jo nok tid til å forberede deg, og klarer sikkert bli ferdig med foti før noen dør av sult. Men nå tenker jeg på min måte, og den måten er visstnok ikke helt bridezilla-stueren, så kanskje bør ikke mine råd tas i betraktning. ;)

Tusen takk for kjempe gode råd alle sammen :) Jeg er enig i at kl 13:00 vil være best. Da blir det ikke for sent for kaffegjestene heller :)

Anonym poster: 10636944a74a88989a8668b7436895b0

Gjest GetOverIt
Skrevet

Vi skal ha vielse klokken 15:00. Fotograf klokken 16:00, og satser på å begynne middagen klokken 18:00 :)

Skrevet

Vi har klokken tolv. Vi ville ha så tidlig som mulig, samtidig med at det må passe med fergetidene for presten :)

Skrevet

Vi skal ha 14.30 så fotografering etter, vi valgte det for at dagen ikke skal bli så lang og at folk drar hjem tidlig fordi de er trøtte.

• Liker 1
Skrevet

Vi skal ha 14.30 så fotografering etter, vi valgte det for at dagen ikke skal bli så lang og at folk drar hjem tidlig fordi de er trøtte.

Det var sånn vi tenkte også. Vi skal ha vielsen kl 14:30, og vi skal ha fotografering mellom vielse og middag: Men for at det ikke skal bli lang ventetid for gjestene så syns vi det var beste løsning.

Skrevet

Vi skal ha vielse 15:30. Tar da fotograferingen først, så slipper gjestene å vente når det er så sent. Rett på fest :)

Skrevet

Det var sånn vi tenkte også. Vi skal ha vielsen kl 14:30, og vi skal ha fotografering mellom vielse og middag: Men for at det ikke skal bli lang ventetid for gjestene så syns vi det var beste løsning.

Skjønner jeg godt. Vi sender gjestene til selskapslokalet som er ti minutter unna med bil hvor det serveres snitter eller noe i den duren(ikke helt bestemt hva ennå)og kaffe, te,brus og velkomstdrikke. Vi satser på litt uformell middag og tror det blir få taler så blir nok ikke veldig sen start på festen.

Skrevet

Vi skal ha vielsen klokka 12. så har vi tid til fotografering og har god tid.

Vi skal å la barna våre på 4 og 6 år få delta på så mye som mulig. >Så regner med middag blir klokka 16 og kaffe ca 19.30 eller 20.00. Vet ikke helt ennå, men noe rundt der :)

AnonymBruker
Skrevet

Men dere som fotograferer før vielsen. Skal ikke mannen se dere første gang den dagen, når dere går ned kirkegulvet?

Gjest lisha
Skrevet

Men dere som fotograferer før vielsen. Skal ikke mannen se dere første gang den dagen, når dere går ned kirkegulvet?

første gangen han ser meg, har jeg tenkt å gjøre spesielt likevel :) har noen ideer på hvordan jeg skal gjøre det, men bare i tankemodus foreløpig :) tar gjerne imot ideer!

sambo hadde igrunn mest lyst å se meg første gangen ned midtgangen, men som han sier: jeg kommer til å svime av! han er et sånn følelsesmenneske, og det er jeg også - så kanskje litt greit å se hverandre før likevel, så blir det kanskje litt mindre tårevått for både meg og han! ;)

Skrevet

nei, det blir jo før da. :) Jeg syntes først det var litt synd å måtte gi slipp på det øyeblikket. Men jeg har innsett at jeg faktisk synes det mye finere å kunne være alene og i fred og ro før vielsen, og dele forventningene og gleden over noe vi skal gjøre sammen. Tok litt tid å venne seg til tanken, men nå synes jeg den er den fineste i verden. :)

• Liker 2
Gjest lisha
Skrevet

nei, det blir jo før da. :) Jeg syntes først det var litt synd å måtte gi slipp på det øyeblikket. Men jeg har innsett at jeg faktisk synes det mye finere å kunne være alene og i fred og ro før vielsen, og dele forventningene og gleden over noe vi skal gjøre sammen. Tok litt tid å venne seg til tanken, men nå synes jeg den er den fineste i verden. :)

hos oss er det mannen som må bruke tid på venne seg til tanken! men tror det blir et veldig bra likevel jeg! :) samme som deg, så syns jeg det blir kjekt å kunne få se hverandre og glede oss over hva vi skal gjøre sammen etterpå :) blir litt mindre "press" opp kirkegulvet føler jeg..

hvordan skal dere gjøre det i kirka da?

går dere ilag opp, eller vil mannen fremdeles stå oppe ved alteret og vente?:)

Skrevet

første gangen han ser meg, har jeg tenkt å gjøre spesielt likevel :) har noen ideer på hvordan jeg skal gjøre det, men bare i tankemodus foreløpig :) tar gjerne imot ideer!

sambo hadde igrunn mest lyst å se meg første gangen ned midtgangen, men som han sier: jeg kommer til å svime av! han er et sånn følelsesmenneske, og det er jeg også - så kanskje litt greit å se hverandre før likevel, så blir det kanskje litt mindre tårevått for både meg og han! ;)

Det er faktisk en egen greie i USA og når fotografen klarer å fange når brudgom ser bruden for første gang i brudestasen er det magisk. Fordi man ikke har masse folk rundt blir det ofte veldig intimt og man slipper endel nerver. Mitt forslag er at fotografen finner et flott sted, brudgom står med ryggen til, og snur seg når du er nærme. Blir flott!

Skrevet (endret)

hos oss er det mannen som må bruke tid på venne seg til tanken! men tror det blir et veldig bra likevel jeg! :) samme som deg, så syns jeg det blir kjekt å kunne få se hverandre og glede oss over hva vi skal gjøre sammen etterpå :) blir litt mindre "press" opp kirkegulvet føler jeg..

hvordan skal dere gjøre det i kirka da?

går dere ilag opp, eller vil mannen fremdeles stå oppe ved alteret og vente?:)

Jeg tror vi fortsatt gjør det på den tradisjonelle måten med at han venter og jeg går opp med pappa. Ikke fordi jeg vil bli "gitt bort", men det er viktig for meg å inkludere pappa på de måtene jeg kan (lang og komplisert sak). Også er det stas :)

dere da?

Endret av Pingting
Skrevet

Vi skal gå opp sammen og derfor blir vårt første møte utenfor kirken, bare sammen med forloverne og brudepikene .. herregud som jeg gleder meg til det ..

har ikke tenkt på å ha fotografen der, men det er jo fullt mulig for oss, takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...